we krijgen dit probleem niet opgelost : motor begint na een tijd te schudden als hij stationair draaid ,alsook bij rustig rijden begint de wagen te schokken
fouten in motorstuurdoos zijn : lambdaregelgrens bereikt
dus de lambdasondes moeten teveel bijregelen om de motor goed te laten draaien.
lambdasondes zijn al vervangen ,bougies vervangen ,bobijnen verwisseld van andere wagen geen resultaat
krukassensor en nokkenassensor zijn ook al vervangen .
inlaat gecontroleerd op valse lucht ,niets te vinden
luchtmassameter vervangen
wie weet raad ,alle hulp is welkom.
katalysator mss maar die is al ooit eens vervangen geweest
trouwens bij optrekken geen enkel probleem ,voldoende vermogen .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft hij een stationairregelklep? Is die misschien smerig?
Weet je ook welke regelgrens overschreden wordt? Te arm of te rijk?
m.vr.gr.
Sjoerd
heeft deze een egr klep,even kijken ofdat ie goed is of afsluiten
16 jaar
Heb je dit probleem alleen op gas of ook op benzine?
16 jaar
zowel op gas als benzine
Valse lucht lekkage?
ik heb al heel de inlaatcollector ingespoten met startpiloot en er is geen verhoging van toerental merkbaar dus ik veronderstel dat deze dicht is
Kun je de uitlaatgaswaarden opgeven als de motor de storing vertoont?
kijk je injecteurs is na
dan zou het probleem en in gas en in benzine injectoren zitten
en dat gelijktijdig???
controleer eens of de benzine en of gas toevoer niet tegelijk een lekinspuiting hebben
anders 1rst op benzine oplossen
gas leiding los kopplen of de voeding van de afsluiters halen en dan rijden en dan eens meten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar