auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: soms slecht starten

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52B20

hallo allen,

soms start mijn wagen slecht, dit gebeurt enkeld wanneer ik deze KOUD een korte rit heb laten rijden (van de ene kant van de straat naar mijn huis of van oprit naar straat toe) hij loopt dan beroert, en valt soms gewoon helemaal uit! en start dan niet meer! ik heb hem al regel matig uitgelezen (ook toen het probleem zich voor dee) maar komt niks naar voren!

bij het slecht lopen lijkt het of die op 5cylinders loopt, na wat gas geven loopt ie stukken beter...

lambda is bij warme motor 4,70 en de andere lambda 4,75volt, dus dit is OK (bij mij weten)
inlaat temp sens. geeft een normale actuele waarde aan, ook de kvs.

iemand een idee?

Geplaatst door

rickgilze (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als beide lambdas stil blijven staan is dat niet goed, maar als de motor echt koud is staat de lambda regeling nog uit, Als hij slecht loopt nadat je een heel klein stukje hebt gereden kan het zijn dat de klepstoters iets zijn leeggelopen tijdens het korte ritje waardoor niet alle kleppen geopende of minder geopend worden bij de volgende start. Dit is iets waar je niets aan kunt doen behalve door de motor bij de eerste start langer te laten lopen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

martin,

toevallig zei niet zo heel lang geleden me garage dat inderdaad bij 1 van de cylinders de kleppen stoterts lek zijn (merkte hij aan het starten en rijden met koud weer)
maar dit is dus 1 van de syptonen?? hoe lang zou die moeten draaien ca?
dus als ik de motor warm verplaats, is er niks aan de hand(dat wat ook is)

niet staan beide lombda's stil, maar dit is ongeveer...

wel vreemd dat er dan geen 'misfire'of 'rough idling' word ontdekt door de DME...

rickgilze 0

13 jaar

Met een echt lekke stoter kun je normaal gesproken niet normaal rijden, het af en toe tikken van de klepstoter wijst op of een versleten klepstoter of een stoter die vervuilt is en niet meer correct werkt, hoelang hij moet lopen is niet te zeggen, maar heel kort de motor laten draaien kan dit probleem geven. Een misfire en of rough idling wordt niet altijd ondersteund in dme's van deze leeftijd, een lambda op deze motoren moet pendelen van 1 tot 5 volt, als hij ongeveer 4.75 aangeeft zit er iets niet goed.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

martin,

alvast bedankt voor de duidelijke info, advies is dus, tzt alle kleppe stoters laten vervangen? (aardig duur grapje) maar dit komt ook de vermogen enzo ten goede lijkt mij... en evt het verbruik?

mvg rick

rickgilze 0

13 jaar

Ik denk niet dat je van het probleem af bent als je de klepstoters vervangt, dit is gewoon een probleem wat door het ontwerp van de klepstoters veroorzaakt wordt, misschien wordt het beter maar het kan ook gewoon gelijk blijven, wat je wel kunt doen is een keer een reiniger door de olie doen en volgens voorschrift zijn werk laten doen en vervolgens de olie verwisselen, wordt het vaak beter van.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

martin,

maar in principe worden sommige of alle kleppe stoters slecht, en of gaan lekken. dus zijn nieuwe kleppe stoters toch opzich beter? want als de auto affabriek komt zou (volgens mij) dit probleem zich ook niet voordoen... lijkt mij tenminste...

mvg rick

rickgilze 0

13 jaar

Nieuw is altijd beter maar doordat er door een hele korte start onvoldoende olie in de klepstoters komt kan het zijn dat ze door de veerdruk in elkaar worden gedrukt waardoor ze niet direct weer openen bij de volgende start, niet een probleem van de klepstoters maar een probleem van de werking van hydraulisch klepstoters

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.