auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: start niet

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: m50 525i

heb hier een bmw 525i van 1992 met een m50 motor zonder startblokkering
start wel maar slaat niet aan als je door start doet ie het 2 tellen soms dan is het net of de motor vast slaat door
verkeerde ontsteking vervolgens doet hij het een hele tijd niet meer.
krijg van de computer geen massa op het brandstof relais als ik hem aan massa leg loopt de motor nog steeds niet .
alle zekkeringen etc zijn heel hoofdrelais slaat wel in.
geen foutcodes in de computer

heeft iemand van jullie nog ideeën?

alvast bedankt voor het meedenken

groeten jan wolter

Geplaatst door

jan wolter (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vast slaan doet me bij deze motoren denken aan een lekke koppakking,als hij vast slaat,maar hij een waterslag ( water in cilinder )

Het kan maar het hoeft natuurlijk niet.

Heb je wel een vonk ? zo niet,controleer de BDP sensor eens.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

je kunt ook kijken of de coputer die onder de voorruit zit
geen water schade heeft door verstopte parafaan afwatering.
komt ook wel voor
groetjes ferdiv

ferdiv3017 0
badge

15 jaar

op de bosch kts 650 heb ik gewoon toerental signaal en vonk heb ik ook zal vandaag de computer eens doormeten volgens mij moet die stuk zijn omdat ik de massa niet op het relais krijg.

heeft geen waterschade in de computer of stekker
koppakking is voorzover ik het bekeken heb/kan niet lek maar dan zou het relais ook nog in moeten springen.

in iedergeval bedankt voor het meedenken en alle ideeën zijn welkom

jan wolter 0
badge

15 jaar

Jan

4 aansluitingen brandstofpomp relai :

30 (6) = ( Groen ) Geschakelde + 15 /Loopt naar Pin 56 DME / Bobine (3)
85 (4) = ( Bruin/Groen ) Naar pin 1 DME
86 (8) = ( Rood/Wit - Rood/Blauw ) > LMM (2) ( Rood/Wit Rood/Blauw ) > Relai Lambda Verw > Stappenmotor.
87 (2) = ( Groen/Violet ) > gezekerd met 15 AMP > Naar brandstofpomp

Misschien kun je er wat mee..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik heb een dergelijk probleem met mijn e36 m50... Hij start wel maar slaat niet aan... Ik heb gechecked, en heb geen vonk op geen enkel cilinder... Ik heb de krukas sensor vervangen en die fuel pump relais geswitched met die van de toeter, nog steeds niks... Ik hoop nu dat't mijn hoof / main system relais is, maar zou ook mijn ecu kunnen zijn. Mijn nr. 2 bobine is namelijk reeds vervangen door de vorige eigenaar en heb ergens gelezen dat defecte bobines een stroom terugstoot kunnen leveren en de ecu kunnen doen toasten. Probleem dan is dat ik een nieuwe ecu moet zien te scoren en gelijktijdig alle 6 bobines moet vervangen anders gebeurt't weer...

Heb jij jou probleem nog kunnen oplossen Jan?

RalphNolen 0

14 jaar

Misschien een heel stom antwoord, maar ik heb eens een 525i binnen gehad die ook niet startte maar alleen soms een flinke backfire gaf.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat de vacuumslang die onderin het kunststof inlaatspruitstuk gedrukt zit eruit lag.
Ik had bij die auto ook geen duidelijke foutcodes met uitlezen.
Slangetje opnieuw gemonteerd met een beetje gefriemel en de auto was weer 100%
wel uit voorzorg tegen nieuwe backfires de bougies vervangen toen.

Ben benieuwd.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

[quote=Sloopkogel]Misschien een heel stom antwoord, maar ik heb eens een 525i binnen gehad die ook niet startte maar alleen soms een flinke backfire gaf.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat de vacuumslang die onderin het kunststof inlaatspruitstuk gedrukt zit eruit lag.
Ik had bij die auto ook geen duidelijke foutcodes met uitlezen.
Slangetje opnieuw gemonteerd met een beetje gefriemel en de auto was weer 100%
wel uit voorzorg tegen nieuwe backfires de bougies vervangen toen.

Ben benieuwd.[/quote]
vooral onderdeel 9 checken, heb ook eens gehad dat die eruit lag, neem aan dat jullie die bedoelen.

http://img837.imageshack.us/img837/4898/...

320 0

14 jaar

Op nr 9 komt die slang op, en gaat naar de stappenmotor ( ook onder de inlaat gemonteerd )

Waarschijnlijk is die slang eraf gevlogen na die backfire of is poreus geweest waardoor hij al ernaast lag en daardoor het mengsel te arm werd..

Mocht een trap kapot zijn in de ECU dan zouden als het goed is 3 cilinders nog vonken en 3 niet..

stefan84 0

14 jaar

Dergelijke storingen vaker meegemaakt,meestal het vliegwiel voorzijde wisselen en het probleem is opgelost.Succes

57toni 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.