BMW 5-Serie: viscokoppeling of waterpomp???

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 523i

Dichtingen onderaan expansievat lekken, waarschijnlijk door ander eerder probleem: visco draait wel als auto koud is maar niet meer als hij warm is, daardoor loopt hij warm, en stroomt het water uit het expansievat onderaan aan de dichtingen. Vandaag naar de BMW garage gebracht en daar zeiden ze me dat gans de radiator moet vervangen worden(want om dichtingen te vervangen dit bijna onmogelijk was) en dat ze dan de thermostaat en viscokoppeling gaan vervangen(750euro enkel stukken) Nu wou ik dit zelf allemaal vervangen, heb al even op de tis gekeken en denk toch dat dit moet lukken. Maar nu ben ik aan het denken, zou door al deze problemen mijn ook waterpomp niet stuk zijn????
Bedankt alvast voor de info.

dennis2079

Geplaatst door dennis2079 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Heb beslist om hem te laten maken. Dus laat info maar achterwegen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dichting is los te vervangen,reservoir is los te nemen,kwestie van een 'paar minuten' en gewoon bij de dealer te verkrijgen.

De visco mag je bij warme motor niet tegen kunnen houden.

Als hij enkel warm loopt in de file,kan de visco de boosdoener zijn.

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Is dus gemaakt van gisteren, nieuwe radiator, nieuwe thermostaat. Viscokoppeling was nog goed en hebben ze dus niet vervangen. Factuur wordt nog opgestuurd :-(( ben benieuwd

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nou mooi dat het opgelost is..

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Probleem was waarschijnlijk niet goed ontlucht door lpg plaatser waardoor er lucht in het systeem zat en de thermostaat stuk gegaan is. En dichtingen van radiator, toeval zeker??????

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ie niet goed ontlucht is het heel goed mogelijk dat daardoor de radiateur kapot is gegaan door druk opbouw. Thermostaat gaat kapot omdat ie waarschijnlijk te heet is geweest.

Gr Martin

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Prijs was dus 598 euro, maar ben toch weeral ff gerust. Heb mijn winterbandjes opgelegd en kan terug lekker genieten van mijn superauto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.