Hallo autoklussers,
Ik zit met het volgende probleem.
Gisteren toen ik weg wou rijden van mn werk, was opeens mn accu leeg. Auto gestart middels startkabels. Ongeveer 10km gereden en de auto weer uitgedaan. Na een uurtje weer geprobeerd de auto te starten, maar wederom was de accu leeg. Nogmaals met startkabels gestart en ongeveer 20km gereden. De volgende ochtend was de accu wederom compleet leeg, dus nog leger dan de dag ervoor...geen centraal slot, geen verlichting e.d.
Ik dus naar de accuboer en een nieuwe accu gehaald en ingebouwd. Maar starten wil de auto opeens niet. De motor tornt mooi rond, zoals het hoort, maar daar blijft t bij. Ik snap niet goed waarom de motor niet aanslaat. Ik heb genoeg brandstof in de auto en de toevoer is er ook richting de motor.
Wie kan mij eventueel verdere info geven?
Een collega vertelde mij dat het aan de stuurprogramma's kan liggen, en dat deze in slaap zijn gevallen door een veels te lage spanning. Maar dit lijkt mij sterk. Ik heb de nieuwe accu niet ingelezen ofzo, want de vorige accu heb ik er ook ingebouwd zonder inlezen en deze heeft het altijd prima gedaan.
Graag hoor ik jullie meningen, tips e.d.
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vermoed da u collega gelijk geeft, moet uitgelezen worden en als kan gewoon resseten,
Controlleer ook dat de nieuwe accu aan zelfde stroomsterke ... Voldoet.
Grtjs eli
Hoi Eli, bedankt voor je reactie.
Tja het zou kunnen dat mijn collega gelijk heeft, echter begrijp ik dan niet waarom het bij de wissel van de vorige accu niets gebeurde en de auto gewoon normaal functioneerde. Want ook toen had ik niks in laten lezen.
10 jaar
Hoe leeg was de vorige accu ? bij echt helemaal dood gebeurt zoiets wel vaker , en de juiste accu plaatsen , bij sommige modellen/types moet de accu zelfs in de ecu geprogrammeerd worden.
Als je de accu wisselt moet je eigenlijk spanning houden op je systeem,, was de accu wel stuk, zat er geen verbruiker in
@kaleido...ja de accu was echt helemaal dood.
@jan5047...de accu is echt stuk, houdt geen stroom vast.
10 jaar
UPDATE...
vandaag een paar uur geprobeerd het spul aan te melden in ECU en te synchroniseren van de, volgens mij EWS/DDE, middels DIS en INPA.
Dit heb ik niet zelf gedaan maar iemand die zegt er verstand van te hebben :-))
Echter zijn we niks opgeschoten. In DIS lukte het niet om de voltage van de nieuwe accu aan te geven, en met INPA is het wel gelukt de EWS/DDE te synchroniseren. Echter blijft de motor niet starten!
Heb uiteraard ook een beetje op Duitse forums gekeken en daar zeggen ze dat als de accu enorm veel spanning verloren heeft, dat de "wegfahrsperre"geactiveerd wordt. En dat je dan de bovengenoemde stappen doen moet. Enfin, of we hebben iets niet goed gedaan, of het ligt ergens anders aan. Hoewel ik geen verdere storingen heb gezien tijdens het uitlezen. Behalve dat er geen brandstoftoevoer is, maar dat schijnt te komen door die wegfahrsperre.
In ieder geval ben ik niks opgeschoten. Misschien dat iemand hier nog verder helpen kan. Bedankt alvast!!
10 jaar
O ja, ik las ook iets over de IBS sensor, welke aan de min kabel zit. Dat die ook wel is kortsluiting kan krijgen bij het wisselen van de accu. Hoe kan ik deze testen of eventueel de kortsluiting weghalen..( heb alle zekeringen nagelopen?)
Kan ik de IBS niet ontkoppelen en zo hiermee dat ding omleidt met starten? Misschien dat de motor dan wel start?
10 jaar
Hallo Svaleras,
Controleer dit is even:
1. Kruk & nokkenassensor.
2. sensoren die de brandstof naar de injectoren spuit.
3. brandstof pomp
verder denk ik dat het aan je opvoerpomp en aan je afsluiter ligt. Controleer dit alles is even en laat mij het weten.
UPDATE...
Ik heb de IBS kabeltje losgekoppeld en geprobeerd te starten, dit gaf helaas geen resultaat. Ook heb ik de relais van de DDE eraf gehad en gecontroleerd, deze werkt prima, daar ligt het ook niet aan. (dit had ik op een ander forum gelezen dat dit oorzaken kunnen zijn, vandaar)
@Bimmer Specialist...
Ik neem aan dat ik de kruk&nokkenassensoren alleen met een computer testen kan?
Verder kwamen deze storingen er bij de laatste aansluiting op de computer naar boven:
**DDE-4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart
**MPM-A6AB Klemme30 Unplausibles oder wert
Ik ging er vanuit dat deze storingen naarboven kwamen omdat mijn accuspanning op het moment van meten niet helemaal op nivo was en dat ze daardoor naar boven kwamen. Maar kan me vergissen natuurlijk
10 jaar
Hoi Svaleras,
Voor de krukkenassensor meet je met een meetapparaat. Je moet ongeveer 500 ohm meten over de spoelpinnen van het krukassensor en 1000 ohm over de nokkenassensor.
**DDE-4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart -> Controleer de stekker van raildruksensor of het geoxideerd is of een van je injectoren.
**MPM-A6AB Klemme30 Unplausibles oder wert -> Micro Power Module. Daar zit een grote storing op. Waarschijnlijk is dit de probleem dat je auto het niet start. Of dat module is kapot, of je kan hem eruit halen en laten testen.
Groetjes, BMW Specialist
BImmer, bedankt voor t meedenken en de goede tips.
Waar bevindt zich de micro power module? Ik wil die wel uitbouwen en testen
10 jaar
is dat de module in de kofferbak onder het reservewiel?
10 jaar
is die niet voor het entertainment, communicatie en navigatie doeleinden? Ik dacht dat die niet de functie heeft omtrent het starten e.d. maar ik kan me vergissen natuurlijk. Graag hoor ik je mening
10 jaar
Je kan beter je berichten editten nu topic kick je jezelf naar boven.
Die module zit onder de reserveband en loopt weleens vol met water. Een workaround is de module goed drogen en de twee gesealde drainholes doorprikken.
Bij total loss kan je ook een nieuwe module kopen. Zit ronde 100 euri, meen ik.
Er zit geen water in de module. Misschien vocht dat zou kunnen.
10 jaar
Hallo Svaleras,
Ja dat module zit onder je reservewiel wat MJ ook zei. Maar je module kan kapot zijn. Laat dat eens na meten bij een erkende dealer of laat het testen.
Kun je zo een module, als men die veranderd, zomaar weer aansluiten of moet men die aanmelden?
10 jaar
Laat het eerst testen Svaler. Kijk of het goed is of niet. Zo niet, vraag dan aan BMW of het aangemeld moet worden of niet. Hierover wil ik je geen verkeerde informatie geven.
Gaan we niet veel te ver.
De auto heeft gewoon gelopen met de oude accu.
Er word een nieuwe accu ingezet en het het ding wil niet meer lopen.
Nu moet er van alles gemeten gaan worden aan sensoren en dergelijke.
Ik zou eerst maar eens een goede garage zoeken of een dealer en deze de boel eens uit laten lezen.
Het kan toch niet zo zijn dat je na een dooie accu van alles moet gaan meten en vervangen teneinde de boel weer aan de gang te krijgen?.
10 jaar
@Primera
Ik ben het volledig met je eens. Ook ik dacht er zo over. Het moet haast wel iets simpels zijn...echter ik heb het tot nu toe 2x laten uitlezen. Eenmaal met een origineel BMW programma en een tweede maal met een universeel programma. En er komen steeds 2 dezelfde storingen boven water. Namelijk:
**DDE-4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart
**MPM-A6AB Klemme30 Unplausibles oder wert
Ik vind het ook vreemd dat je na een dooie accu en het plaatsen van een andere, plotsklaps niet meer starten kunt. Maar misschien is het inderdaad moeilijker en ingewikkelder dan het lijkt.
10 jaar
svaleras
Ook ik heb dit draadje een beetje gevolgd, en idd is dit een vreemde situatie.
Neem aan dat tijdens het overstarten met de startkabels de polen + - ook goed is gegaan ?
Gr. Paul
Als de raildruk fout na het wissen en na de eerste start daarna terug komt zal de motor niet starten, kijken wat de startdruk en opvoer druk is tijdens het starten, klem 30 is gewoon de rechtstreekse spanning die van de accu komt, lijkt me niet dat dit het starten zou belemmeren maar je zou eens moeten weten wat er aan spanning binnenkomt in de MPM module
gr Martin
@Paul...
Jazeker is het overstarten goed gegaan, het was de anwb zelf. En de auto startte ook bij poging 1.
@Martin
Ik denk dat er iets is met de MPM en dat dit weer de fout veroorzaakt met de raildruk
10 jaar
Als jij zeker bent dat synchronisatie tussen CAS en DDE in orde is, en de brandstofopvoerdruk voor de hogedrukpomp ok ,zou ik toch de terugloop van de injectoren en het regelventiel op de hogedrukpomp eens controleren . Waterinfiltratie in de DDE stekker is ook nog een mogelijkheid die rare fenomenen geeft. MPM heeft normaal niets te maken met starten van de motor en moet geprogrammeerd worden als ze vervangen word !! Naast de DDE computer zit nog een aparte zekeringhouder met 5 of 6 zekeringen in, zijn die gecontroleerd ??
** Ik ben zeker dat de synchronisatie goed is gegaan. De brandstofopvoerdruk voor de hogedrukpomp weet ik niet of die goed is, heb het niet getest. Kan dat ook met DIS getest worden??
** Hoe controleer ik het regelventiel?
** MPM is volgens mij ook meer voor de comfort functies, dan voor het starten. Maar inmiddels twijfel ik overal aan :-))
** De zekeringen bij de DDE computer (onder de koolstoffilter links) heb ik nagekeken. En dan vooral de lichtblauwe. Deze klikt gewoon en is ook niet vochtig van binnen.
10 jaar
Even een vraagje tussendoor omtrent de storing **DDE-4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart**
Zou het mogelijk een injector(verstuiver) kunnen zijn die niet werkt? Ik mag aannemen dat de motor toch ook start met een injector minder?
10 jaar
Het overstarten is met een hulpaccu gedaan?.
Niet met jumpstarter?.
Niet iets opgeblazen door het overstarten.
Zekeringen door gemeten,je zal de eerste niet zijn met toch een kapotte zekering.
10 jaar
Opvoerdruk kan je met DIS uitlezen, of drukmeter tussen toevoerleiding hogedrukpomp zetten. Van injectoren moet de terugloop gemeten worden. Regelventiel moet je demonteren en kijken of O ring niet gescheurd is. Dat lichtblauwe dat klikt is de DDE relais,
zekeringen zitten in een aparte houder. Vochtprobleem komt voor in de grote stekker die op DDE computer zit . PS: Als een relais klikt wil nog niet zeggen dat hij ook werkt !!
[quote=primera p11]Het overstarten is met een hulpaccu gedaan?.
Niet met jumpstarter?.
Niet iets opgeblazen door het overstarten.
Zekeringen door gemeten,je zal de eerste niet zijn met toch een kapotte zekering.[/quote]
Overstarten was met de ANWB, dus geen jumpstarter
10 jaar
[quote=Einstein Brain]Opvoerdruk kan je met DIS uitlezen, of drukmeter tussen toevoerleiding hogedrukpomp zetten. Van injectoren moet de terugloop gemeten worden. Regelventiel moet je demonteren en kijken of O ring niet gescheurd is. Dat lichtblauwe dat klikt is de DDE relais,
zekeringen zitten in een aparte houder. Vochtprobleem komt voor in de grote stekker die op DDE computer zit . PS: Als een relais klikt wil nog niet zeggen dat hij ook werkt !![/quote]
Bedankt voor de goede tips. Ik ga morgen meteen aan de slag en kijk ik hoever ik kom. Ik laat weer van me horen!
10 jaar
UPDATE
Omdat mijn "uitleesman" nog geen tijd had heb ik de opvoerdruk en de injectoren nog niet kunnen testen, dit komt nog. Regelventiel los gehad en O-ring is niet gescheurd. Verder alle zekeringen nogmaals nagekeken, en alle relais uitgehaald en laten doormeten door een elektronica zaak. Deze bleken alle goed te zijn.
Ook ben ik langs BMW zelf geweest en het verhaal uitgelegd. Hun noemen het regelventiel, raildruksensor, 1 of meerdere injectoren, en de gloeibougiemodule als mogelijke oorzaken.
Ik vraag mij echter af of de motor niet zou starten als er 1 of 2 injectoren daadwerkelijk het niet zouden doen? Ook met 1of 2 minderzou de motor toch starten? Weliswaar niet mooi lopen maar toch? En wat de gloeibougiemodule betreft...het is buiten bijna 15 graden...dit lijkt me zer sterk dat het hieraan ligt.
Wat is jullie mening of ervaring hierover?
10 jaar
UPDATE
Heb inmiddels de hogedrukpomp laten testen, en de brandstofpomp vanuit de tank, deze werken gewoon. Regeldruksensor geeft na uitlezen ook dat deze werkt. Ik de regeldrukventiel op de rail proberen te meten. Deze geeft nul Ohm aan. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als er een hele hoge Ohm waarde of juist een nul waarde wordt aangegeven, dat dat dan niet goed is. En dat het ergens tussen de 0.5 en 1 Ohm liggen moet bij goed functioneren. Misschien dat iemand dit weet?
10 jaar
Heb je terugloop injectoren nu al gemeten ? Hoeveel raildruk tijdens starten ? Laatste 7 karakters chassisnummer ?
[quote=Einstein Brain]Heb je terugloop injectoren nu al gemeten ? Hoeveel raildruk tijdens starten ? Laatste 7 karakters chassisnummer ?[/quote]
VIN is: B621019
En hoeveel druk tijdens starten er is...pff...ik heb samen met die uitleesman zoveel gemeten en doorlopen, dat ik de bomen door het bos niet meer zie helaas. Ik kan me dan ook niet meer herrinneren hoeveel de druk was :-(
Terugloop wist degene niet hoe te meten/uitlezen.
10 jaar
UPDATE
Ondanks dat het al met het uitlezen de opvoerpomp aangaf dat deze naar behoren werkt. Is mij nu opgevallen dat er helemaal geen brandstof in de doorzichtige leiding zit. Dat is de leiding welke naar de hogedrukpomp gaat. Hierin zat eerst wel degelijk brandstof in, wat dat was het eerste waarnaar ik keek in het begin. Echter zal die wel leeg getrokken zijn na zovele startverzoeken.
Ik heb de leiding losgehaald en gekeken of er brandstof komt zodra ik de sleutel op contact zet. Maar er komt geen brandstof uit, het gorgelt alleen en er komt lucht uit, en hooguit wat diesel sputters. Ook als ik de leiding weer aansluit, en de sleutel op contact zet, hoor ik alleen maar gorgelen. Het lijkt alsof de opvoerpomp wel werkt, maar alsof de dieselleiding ergens verstopt zit of zo.
Zou dit eventueel te maken kunnen hebben met de storing die ik uitlees...4B90 Raildruckuberwachung bei Motorstart.....dus dat er niet genoeg brandstofdruk aanwezig is?
10 jaar
Ik had je op 9 Januari al gevraagt om de Startdruk en Opvoerdruk van de brandstof te controleren, de opvoerpomp heeft tijdens het uitlezen nooit aangegeven dat hij goed functioneerde omdat de motor nog niet weer gelopen heeft, bij een raildruk fout ga je als eerste controleren of er voldoende brandstof met voldoende druk bij de hogedrukpomp aankomt.
Blijkt wel weer dat je zonder kennis van hoe dat het brandstof probleem je dit soort problemen niet kunt oplossen terwijl het toch niet zo ingewikkeld is.
De motor start inderdaad niet als er geen of te weinig brandstof bij de hogedruk pomp komt en dan krijg je inderdaad een raildruk fout.
gr Martin
Hoi Martin,
Allereerst bedankt voor je reactie en tip!
Er is geen gebrek aan kennis hoor, ik weet wel degelijk hoe de brandstof vanaf begin tot eind hoort te lopen. Echter zoals ik al zei, ik heb geen kennis met het uitlezen, dat heb ik laten doen. En diegene vertelde mij dat de opvoerpomp wel werkte na het met de computer te hebben uitgelezen, en daar ging ik dus vanuit. Zodoende heb ik er daarna ook niet meer aandacht aan geschonken. En omdat de leiding eerst wel gewoon vol zat, ben ik er vanuit gegaan dat er wel brandstoftoevoer was. Pas nu viel het me op dat dat niet het geval is.
Dus...ik ga nu het filter, de opvoerpomp en de filtermodule nakijken of er en tot hoe ver de brandstof wel of niet gaat.
10 jaar
Ik wil niet lullug doen hoor maar uit je reactie blijkt dat je niet voldoende kennis hebt van hoe dat een commonrail diesel werkt.
Dat je brandstof hebt in de leidingen wil niet zeggen dat de motor dan zou moeten starten.
Dat je de pomp kunt aansturen betekend dat hij draait niet dat er voldoende brandstof met voldoende druk bij de hogedrukpomp aankomt.
Je kunt deze onderdelen wel controleren maar als je niet precies weet wat ze moeten doen en aan welke voorwaarden er moet worden voldaan om de motor te laten starten dan kom je nog niet verder.
Als de raildruksensor meet dat er niet voldoende startdruk is dan zal de motor gewoon niet aanslaan. Ook al draait de opvoerpomp en komt er brandstof bij de hogedruk pomp.
gr Martin
Als er alleen maar gegorgel en gesputter uit de toevoerleiding komt zou ik toch maar eens controleren of er nog brandstof in beide tankhelften aanwezig is ! Hoeveel geeft de tankmeter en de boordcomputer nog aan ?
[quote=GJBAutos]Ik wil niet lullug doen hoor maar uit je reactie blijkt dat je niet voldoende kennis hebt van hoe dat een commonrail diesel werkt.
Dat je brandstof hebt in de leidingen wil niet zeggen dat de motor dan zou moeten starten.
Dat je de pomp kunt aansturen betekend dat hij draait niet dat er voldoende brandstof met voldoende druk bij de hogedrukpomp aankomt.
Je kunt deze onderdelen wel controleren maar als je niet precies weet wat ze moeten doen en aan welke voorwaarden er moet worden voldaan om de motor te laten starten dan kom je nog niet verder.
Als de raildruksensor meet dat er niet voldoende startdruk is dan zal de motor gewoon niet aanslaan. Ook al draait de opvoerpomp en komt er brandstof bij de hogedruk pomp.
gr Martin[/quote]
Ik heb ook niet gezegd dat ik weet hoe precies en volgens welke voorwaarden een commonrail werkt, maar ik weet wel degelijk iets van autos af en volgens welk principe het werkt, in het algemeen dan. Als ik het allemaal zo precies wist had ik het hier ook niet gevraagd. Waaruit concludeer jij dat ik niet weet welk onderdeel wat doet? Ik heb het over een opvoerpomp, en wat zou die anders doen dan brandstof naar voren opvoeren. Ik weet niet met welke druk, maar wel ik weet wel degelijk wat deze behoort te doen.
Het proces begint bij de tank, deze moet genoeg brandstof hebben, dan moet de opvoerpomp de brandstof wegschieten, deze komt langs de brandstofmodule en het filter. Vandaaruit gaat het richting de hogedrukpomp, het regelventiel op de pomp, en dan de rail in en de verstuivers. De rail wordt gecontroleerd door de sensor en het drukventiel. En daar ergens, vanaf de tank tot aan de verstuivers, moet het probleem tussen liggen lijkt me. Dat is tenslotte de brandstofgedeelte.
Graag lees ik dan hier van jou volgens welke en aan welke voorwaarden er voldaan moet worden om de motor te starten. Wat jij schetst dat weet ik inmiddels ook wel. Echter, met verwijten komen we nergens. Ik had liever een oplossend of een in-de-goede-richting commentaar gezien.
10 jaar
[quote=Einstein Brain]Als er alleen maar gegorgel en gesputter uit de toevoerleiding komt zou ik toch maar eens controleren of er nog brandstof in beide tankhelften aanwezig is ! Hoeveel geeft de tankmeter en de boordcomputer nog aan ?[/quote]
Er zit nog voor iets minder dan de helft in de tank. Het zal zo ongeveer een liter of 25 a 30 zijn.
10 jaar
Ik verwijt niemand wat alleen als jij niet dat controleerd wat er hier word voorgesteld dan kom je niet verder de auto staat inmiddels een maand stil en is er toen al gevraagd wat de pomp druk en de raildruk is bij het starten, als je dit niet wilt of kunt uitlezen/bepalen dan kom je nergens. Zoals ik al een aantal keer heb aangegeven is het feit dat een pomp brandstof levert alleen niet voldoende om de conclusie te trekken dat hij dan goed is. Een common rail diesel begint niet met het inspuiten van diesel als de druk niet hoog genoeg is en zal dus ook niet aanslaan, dit in tegenstelling tot een ouwe diesel die uiteindelijk wel zal aanslaan.
De druk die van de opvoerpomp af moet komen is 4 bar, daar kun je een klein beetje van afwijken maar niet teveel
De start druk hoort minimaal 250bar te zijn anders weigert de motor te starten en krijg je een raildruk fout.
gr Martin
Hallo Martin,
Je hebt gelijk, de auto staat al een maand stil. En ik moet bekennen ik heb er ook niet elke dag tijd aan kunnen besteden. Tevens is het zo dat het geen onwil van mij is om de pompdruk en raildruk te laten uitlezen. Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van uitlezen, dus degen die dat kwam doen, vertelde mij dat dat wel snor zat, en ik ging daar dus vanuit, snap je. Nu besef ik eigenlijk dat hij misschien wel gewoon maar wat uit zijn nek kletste. Volgens hem kun je dde injectoren en de drukwaardes niet testen als de motor niet loopt, wat ik zelf vreemd vind want volgens mij moet dat wel kunnen. Verbeter mij als ik het fout heb.
Zover ik mij kan herinneren en meegekeken heb, gaf de opvoerpomp wel zoiets aan, 4.2 bar of zoiets.
Dat wat je zegt omtrent de startdruk, welke een minimale waarde nodig heeft om uberhaupt te straten, dat begrijp ik. En dat het niet alleen maar aan ligt of er brandstoftoevoer is. Die druk, van minimaal 250 bar, die moet de hogedrukpomp opbouwen toch? En als er een injector lek is, dan verliest het daar dan weer de druk, of niet?
Gr Svaler
10 jaar
Als er iets niet goed is in het brandstof toevoer systeem kan de pomp zijn startdruk niet halen, als de opvoerpomp onder de auto inderdaad 4.2 bar levert (Wat een waarde is die eigenlijk alleen een nieuwe pomp haalt) En hij geeft een raildruk fout aan zou ik kijken naar de brandstof hoeveelheids regelaar die op de hogedruk pomp zit, hiervan willen nog wel eens de afdicht ringen het begeven waardoor de opgebouwde druk in de pomp direct via de hogedruk pomp de tank weer in gaat.
Maar dan moet er wel brandstof door de leidingen gaan. Dat is het eerste wat opgelost moet worden.
gr Martin
[quote=GJBAutos]Als er iets niet goed is in het brandstof toevoer systeem kan de pomp zijn startdruk niet halen, als de opvoerpomp onder de auto inderdaad 4.2 bar levert (Wat een waarde is die eigenlijk alleen een nieuwe pomp haalt) En hij geeft een raildruk fout aan zou ik kijken naar de brandstof hoeveelheids regelaar die op de hogedruk pomp zit, hiervan willen nog wel eens de afdicht ringen het begeven waardoor de opgebouwde druk in de pomp direct via de hogedruk pomp de tank weer in gaat.
Maar dan moet er wel brandstof door de leidingen gaan. Dat is het eerste wat opgelost moet worden.
gr Martin[/quote]
Je bedoelt dit ding toch?
10 jaar
Zolang er alleen maar gegorgel en gepruttel uit die doorzichtige toevoerleiding komt gaat hij nooit starten. Ik begrijp niet waarom je die hoeveelheidsregelklep gedemonteerd hebt, zolang er geen brandstof toekomt valt er niet veel hoeveelheid te regelen !! Als je hem gewoon wil starten tank hem vol ! Als je echter de oorzaak van het probleem wilt weten demonteer dan de 2 vlotters onder de achterbank, en kijk daar eens of er niets mis is. Filter of leiding verstopt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
[quote=Einstein Brain]Zolang er alleen maar gegorgel en gepruttel uit die doorzichtige toevoerleiding komt gaat hij nooit starten. Ik begrijp niet waarom je die hoeveelheidsregelklep gedemonteerd hebt, zolang er geen brandstof toekomt valt er niet veel hoeveelheid te regelen !! Als je hem gewoon wil starten tank hem vol ! Als je echter de oorzaak van het probleem wilt weten demonteer dan de 2 vlotters onder de achterbank, en kijk daar eens of er niets mis is. Filter of leiding verstopt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.[/quote]
Dag Einstein,
Omdat ik inmiddels naast de +/-25liter brandstof die al in de tank zat, ook nog eens 15 liter bij heb gedaan. En inmiddels heb ik de filter en leiding doorgeblazen en de brandstof stroomt weer. Vandaar dat ik dit gedemonteerd heb. Ik wou de O-ringen nakijken of ze niet gescheurd zijn.
10 jaar
En heb je al proberen te starten sinds de brandstof terug uit de doorzichtige leiding stroomt ?
[quote=Einstein Brain]En heb je al proberen te starten sinds de brandstof terug uit de doorzichtige leiding stroomt ?[/quote]
Uiteraard heb ik dat geprobeerd, maar zonder succes
10 jaar
goedemiddag,
misschien kort door de bocht maar ik heb dit topic doorgelezen en de auto staat nu al zolang stil zonder oplossing.
is het dan niet raadzaam om de auto naar een specialist te brengen i.p.v. door te rommelen.
vr gr arno
En , hoever staat het met uw auto ??
Mensen,
Het probleem is opgelost!
De hogedrukpomp was defect. Begon laatste paar keer dat ik de motor op contact zette ontzettend hard te zoemen, wat daarvoor niet het geval was. Eraf gehaald en laten testen, deze bleek kapot. Andere erin en de motor draait weer. Pff was een heel gedoe helaas.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en alle info en hulp en tips die geboden zijn.
Bedankt!
10 jaar
Hoi Svaleras, maar goed dat je er toch zelf bent uitgekomen vaak lukt dat ook niet :).
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar