Hallo,
Ik heb sinds een aantal maanden startproblemen met mijn BMW 318 i
Als ik de auto start gaat de toerenteller alle kanten op en valt hij vanzelf uit. Als ik dan de 2e keer start doet hij het wel gewoon. Het begon ineens en toen deed hij het een paar weken normaal, en ineens werd het steeds erger.
Laten uitlezen, komen geen errors naar boven.
Bij de garage dachten ze dat het de ontluchtingsklep was, omdat het steeds was als ik de auto had volgetankt, als de tank wat leger was deed hij het gewoon. Dus de ontluchtingsklep vervangen.
Hierna dacht ik dat het probleem was opgelost, hij deed het weer een aantal weken goed, ook na het voltanken.
Nu 2 weken geleden was er weer hetzelfde probleem, terwijl de tank 3 kwart vol zat. Hier niks mee gedaan, mee blijven rijden en 2 weken niks aan de hand.
Nu vandaag ineens 2 x dat hij weer die startproblemen had. Terwijl de tank ook niet helemaal vol zat. Naar de garage gegaan, monteur wist niet zo 1 2 3 wat het kan zijn, maar hij zei dat het misschien kon liggen aan de benzine, dat ik altijd euro 95 tank en dat hij het misschien beter zou doen op euro 98.. Dus dat moet ik eerst proberen.
Ik heb zelf niet het idee dat het hieraan ligt want de auto rijdt al jaren op 95, en de meeste mensen die ik ken met BMW tanken ook gewoon 95..
Heeft hier iemand enig idee wat dit kan zijn??? Misschien moet ik naar de BMW garage, alleen ik wil het liever door mijn eigen monteur laten bekijken omdat die BMW dealer zo ongelooflijk duur is...
Bedankt alvast !
Groetjes Naomi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ohja, tijdens het rijden is er niks aan de hand, loopt goed stationair en stottert niet ofzo..
Om de mogelijke oorzaak van (mogelijk nog steeds aanwezige) onderdruk in de benzinetank uit te sluiten: Verwijder de dop van de benzinetank eens een korte periode voor de eerste start. Als het startprobleem dan achterwege blijft is er nog steeds een onderdruk, ondanks de gewisselde ontluchtingsklep. Als de dop verwijderen geen effect heeft, helpt misschien het schoon spoelen van het koolstoffilter.
Een andere mogelijke oorzaak is: Een vervuilde brandstofdruk-regelklep of lekkende brandstof-injectoren*. Voordat je die laat demonteren en met de hand (+ compressor) laat schoonmaken kun je een in-bedrijf schoonmaak-aktie uitvoeren door een fles Forté van onderstaande type in ongeveer een halve tank brandstof te gieten. Als de vervuiling hevig is, is misschien een herhaalde schoonmaak-aktie nodig.
http://www.forteuk.co.uk/product.php?id=...
*) Injectoren kun je het best reinigen in een ultrasoon-reiniger, liefst met (elektrische) activering tijdens het reinigen.
Het benzine-verhaal lijkt me onzin. Deze motoren lopen gewoon op Euro 95.
Nog een paar suggesties, die echter minder goed passen bij de huidige goede (stationair-)loop:
- Brandstoffilter vernieuwen kan verbetering brengen
- Connectoren van alle sensoren waar je makkelijk bij kunt, loshalen** + weer vastzetten, voorzien van contact-spray (bijv. CRC 2-26)
Eigenlijk is dit ook aan te bevelen voor de stekker van de hoofdkabelboom aan DME-unit (boordcomputer, onder motorkap, schutbord - passagierszijde).
**) Eerst accu min-pool los om opslag van 'storingen' te voorkomen.
Rubber afdichting in elk vrouwtjes-stekkerdeel niet verliezen.
Herhaal de loshaal/ vastzet-aktie als er zichtbaar corrosie aan de contacten zit.
10 jaar
Ok dankjewel! Ik zal het eens proberen met die tankdop. De brandstofklep heeft een vriend van me al nagekeken, die zag er goed uit. Ik ga de rest even met de monteur overleggen (want vrouwen en auto's) haha!
10 jaar
Ok ben net naar de garage geweest. Het is een beetje raar, maar eerst waren de startproblemen dus alleen bij een volle tank. Nu is de ontluchtingsklep vervangen en nu is het steeds alleen bij een drie kwart volle tank..
De monteur denkt dat het misschien de brandstoffilter is omdat dat schijnbaar ook te maken kan hebben met de niveaus in de tank ofzoiets. Dus dat gaat hij eerst proberen nu en dan even kijken hoe het weer verder gaat..
Groetjes!
10 jaar
of je brandstofpomp doet het niet meer zo lekker
10 jaar
Ja dat heb ik ook gezegd, maar de monteur zegt dat hij dan altijd moeilijk zou moeten doen en niet alleen bij 3 kwart tank zoals het nu is..
10 jaar
Hallo,
De brandstoffilter is vervangen en tot nu toe nog geen startproblemen gehad! Dus denk dat het toch daar aan lag, alhoewel hij pas in nov was vervangen, maar waarschijnlijk was hij niet goed..
Groetjes!
10 jaar
Een keer bij een goedkope benzinepomp tanken waar men het onderhoud niet zo nauw neemt en je bent weer toe aan een nieuw brandstoffilter als dat dicht gaat zitten met vervuiling.
10 jaar
Nou, helaas te vroeg gejuiched.. Vandaag weer hetzelfde probleem... Ik word gek van die auto.
10 jaar
De fles Forté al geprobeerd ? Als dat niet helpt, dan is het raadzaam de brandstofdruk eens te laten meten om te controleren of de brandstofpomp nog wel goed is. Een vervuilde brandstofdruk-regelklep, waarvoor de reiniging met Forté mogelijk* een oplossing is, heeft overigens een zelfde effect als een slechte brandstofpomp.
*) Als de verontreiniging op naald/ zitting van de brandstofdruk-regelklep te hardnekkig is, moet de injector-galerij losgehaald worden en met een compressor schoongespoten worden met een oplosmiddel.
10 jaar
Ik heb vandaag dat reinigingsspul erin gegooid... ben benieuwd!! Thanx voor de tips weer :)
10 jaar
Ok we zijn nu 5 dagen verder en tot nu toe geen startproblemen (sinds ik die reiniger erin heb gegooid)... Hoop dat het zo blijft!!!
10 jaar
Kom je goed weg, als dit de oplossing van het probleem (b)lijkt te zijn ...
Een schoonmaakbeurt met Forté - eenmaal per jaar - is normaal gesproken voldoende om dit soort problemen te voorkomen.
10 jaar
check je luchtmassameter maar eens of dat een bosch is of een imitatie. zo ja, een imitatie dan kunnen er veel ongewenste stationairproblemen ontstaan en zelfs op 3 cilinders lopen, inhouden, afslaan nadat hij half warm was etc. Zelf namelijk ook gehad dat m'n e46 316i top liep en het andere moment dit soort problemen. uit eindelijk deze massameter van bosch erop gezet (217 euro) art.nr. 0280217124. en hij loopt weer zo strak als een zonnetje. schijnt dat hier heel veel mensen last van hebben.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar