Motor valt na starten gelijk weer stil. Bij wat gas geven blijft hij wel draaien. Er stond alleen een foutcode van de lambdasensor in. Bougies reeds vervangen. Accu losgenomen (spanningsloos gezet). Maar geen resultaat. Soms ook tijdens starten niet aanslaan. Toerenteller slaat wel uit. Temperatuursensor geeft normale waarde.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan zal de lamba-sonde kapot zijn
een maat van mij had het zelfde probleem (dealer had wel de sonde vervangen maar het was een verkeerde sonde)
gebeurt dit alleen als de uitlaat warm is
omdat je anders in de closed loop zit van de lamba sonde
en als het probleem komt zit hij in de open loop
Sonde is niet vervangen. Ik geloof niet dat bij de eerste start de lambdasonde van invloed is.
dat zei ik ook
bij een koude start kan de sonde niet werken
de sonde moet warm zijn
vandaar dat ik vroeg of het alleen gebeurt bij een warme sonde (uitlaat)
anders moet het iets anders zijn
Nee, als je hem 's morgens voorde eerste keer sart heb je het soms ook. Zelf denk ik aan de krukassensor, maar de toerenteller en via meetwaarden met Bosch tester meet ik een starttoerental van 250 t/m. Ik ga denk ik eerst de scope eens op de krukassensor zetten en kijken wat het beeld doet.
als je een scope beeld hebt mag/kan ik daar ook een screenshot van krijgen
en vooral als dat een slechte signaal is
kan ik gebruiken voor mijn project op school (motor draait rond maar slaat af en toe niet aan)
als dit het probleem is dan kan ik dat mooi verwerken in mijn project
bij voorbaat dank
je moet eens langs ton duine rijden bij jou op het dorp....
Waarom. Ik heb zelf ook uitleesaparatuur.
was maar een hint hoor, die doet namelijk veel bmw. ik heb zelf ook eens zoiets raars gehad, zat toen in de klep van de carter-ontluchting. gaat je olie-dop makkelijk los? als je nu nog eens hebt dat ie zeer slecht start moet je dat eens controleren. bij mij zat de dop toen muur vast vanwege soort vacuum. die kleppen liggen op voorraad bij de bmw, dus zal wel vaker gebeuren.
Hallo,
Carterontluchtings klep / ventiel komt inderdaad vaak voor bij BMW.
Dit kan hele rare storingen geven (vreemde motorloop zowel koud als warm)
Heb dit zelf enkele maanden geleden ook gehad bij mijn e39 528i.
Ik heb de Carterontluchtings klep met alle randzaken laten vernieuwen en weg
was het probleem.
Gr. Marco
16 jaar
Heb eerst gasklep gereinigd. Stationaire stelmotor zat ook vol met aanslag. Deze kan ook dicht hebben gestaan, vooral als de motor warm wordt (uitzetting)
Carter-ontluchtingsklep zal kapot zijn, maar de darm ook vervangen.
en, al wijzer?
Na gasklep en stationaire stelmotor reinigen geen problemen meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar