auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 1-serie 2009: Storing P0031 & P0037

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: N43B16A, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 90

Hallo,

Ik krijg soms spontaan tijdens het rijden een motorstoring. De auto gaat dan in noodloop. Als ik de auto uitdoe en daarna weer start is de storing verdwenen en is de auto uit de noodloop.

Na uitlezen met de obd scanner kom ik dus op P0031 en P0037. Het blijkt dat het gaat om de lambdasensor en daarvan de heater control circuit. Beide sensoren hebben dus een te lage voltage op het verwarm element. Ik heb de zekering gecheckt van de sensoren en die was prima. Ook heb ik beide sensoren doorgemeten op het verwarmingselement, de ene kwam uit op 4 ohm en de andere op 10 ohm. Ik lees op internet verschillende dingen maar deze waardes zouden dus goed moeten zijn? Ook geeft de obd scanner het voltage weer van de lambdasensoren, die is 0.435 volt constant. Ik merk dat de auto stationair niet goed loopt bij een koude motor en ook geeft de obd scanner een open loop aan bij het brandstofsysteem.

Mijn gevoel zegt dat beide sensoren misschien niet goed meer zijn en dat ik ze beter kan vervangen. Ik wil alleen zeker weten dat dat het probleem is, aangezien ze niet heel goedkoop zijn. Ook vind ik het vreemd dat beide sensoren een storing hebben op het verwarmingselement. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

SvenVenema (60)

al 3 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

komt er stroom tot de connector? komt er massa tot de connector?

Evt stroomschema bemachtigen dan kun je kijken wat ze gemeen hebben met elkaar.

Ehombie 325
badge

3 maanden

Ja goeie, ik probeerde dat te testen onder de auto maar de pennen van mijn multimeter waren te groot om in de stekker te krijgen. Zal dit weekend even opnieuw proberen en de waardes delen. Is het ook normaal dat de sensor voor de katalysator een 5 polige stekker heeft en de sensor na de katalysator een 4 polige?

SvenVenema 60

3 maanden

voor kat is airfuel sensor (is wat geavanceerder....dan na de kat)

na de kat een zuurstof sensor (lambda sensor).

oranje draad js de power..12v van zekering naar alle sensors

massa gaat gescheiden

Ehombie 325
badge

3 maanden

Ik had het inderdaad ook al opgezocht, wideband sensor voor de katalysator, narrowband na de katalysator. Nogmaals bedankt en ik geef een update dit weekend!

SvenVenema 60

3 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.