goedendag,
ik heb een e36 cabrio uit nederland gekocht alleen kwam ik vandaag bij de keuring eraachter dat de co2 gehalte te hoog was
en zover ik weet moet er toch een lambda-sonde bij je kat zitten?? heb gekeken bij de complete uitlaat die ernu onder is is er
geen lambda sonde om er 1 te kunnen bevestigen maar de auto zelf heeft wel labdasonde uitgang hoe kan ik dit nu het beste
oplossen zonder de uitlaat de vervangen??
alvast bedankt voor de tips
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een M50B25 zitten er 2 bij het uitlaatspruitstuk voor 3 cilinders 1 sonde.
oke en heb net ook gebeld met de vorige eigenaar die vertlede mij net dat er een complete uitlaat van een 328i eronder zit waar zitten deze lambda sondes?? of heeft deze het niet wat ik wel zag was dat deze uitlaat systeem een tie-wrap heeft waar dient dit voor??
12 jaar
Daar zitten ook 2 lambdasondes op het uitlaatspruitstuk. Op een 328i originele uitlaat zit een omloopklep op de laatste knalpot die wordt vanuit de DME met een signaal aan/uit gezet bij 4000rpm. Geeft betere demping, meer kracht en ander geluid.
Hoef je niet aan te sluiten, draaien doet ie toch wel. Bij een 328i DME is die optie vrijgeschakeld en als die niet wordt gebruikt staat er een foutmelding bij uitlezen. No big deal, want jouw 325í DME geeft geen schakeloutput.
ow oke gelukkig een probleem minder :) bedankt voor je uitleg zal morgen eens kijken naar die uitlaatspuitstuk misschien dat ik ze dan zelf moet kopen en erop zetten want er zit nu geen lambdasonde op
12 jaar
Ze zitten aan de onderkant. 2 stuks bij de 6 cilinders. Vanaf onderen kan je ze verwisselen. Beetje gepruts maar gaat goed. Ik kocht ze in bij een webshop in de UK, de helft van de prijs als hier.
maar wat ik me ook kan herrineren is dat er een schroef inzit bij de uitlaatspruitstuk moeten ze dan daarin? en waar sluit ik deze aan op de auto zelf? de ene zit ongeveer bij het schakelbak maar de andere???? en heb je misschien voor mij die webshop dan kan ik ze ook daar bestellen alvast bedankt
12 jaar
Er zitten 2 gaten waar ze in moeten. Bij mijn M52 gaan de kabels aan de sensors naar connectors onder de afdekkap van de motor aan de inlaatkant. Zal zo even zoeken naar die UK site. Gevonden c/p van vorig jaar op dit forum
Description: * NGK* LAMBDA SENSORS [OTA7N-5D3] BMW E36 3 SERIES
Item Price: £ 55.00
Qty: 2
Total: £ 110.00
------------------------------------------------------------------------
Sub Total: £ 91.67
Tax @ 20%: £ 18.33
Delivery(UK 2ND CLASS): £ 6.00
Total: £ 116.00
Hint, geef bij bestelling een provincie op, dan betaal je het lagere UK verzendtarief.
Nou nog ff de site erbij zoeken.......ben zo terug
deze is het:
http://www.moatdirect.co.uk/
Dit zijn A klasse (NGK) lambdasensors die BMW ook zelf monteert. Bij eerste montage stempelt NGK ook een BMW en Siemens labeltje op de sensor
Wel even de juiste uitzoeken, want er worden aan dezelfde sensors diverse pluggen gemonteerd, sommige lijken erg op elkaar maar dan zit er een nokje ergens anders en past het niet.
Op diverse sites staan grote afbeeldingen van de pluggen en kan je mooi vergelijken met de 'oude' connector.
dit is idd veel goedkoper als hier en die hint ga ik zeker gebruiken als het mij
nog minder zal kosten in de verzendkosten is het mooi meegenomen
goed dat je dat ff zegt want ik had zo eentje besteld dus moet ff goedopletten welke
ik nodig heb anders heb ik er nog niks aan.
maar super bedankt voor de informatie dit scheelt me een hoop werk want hoorde bij
de apk dat ik een hele andere uitlaatlijn eronder moest zetten hoop dat ik het probleem
kan verhelpen met alleen de lambdasonde maar zodra ik het heb uitgeprobeerd en getest
krijg je het te horen van me
12 jaar
dankjewel voor alle informatie ik ga meteen ff zoeken op de site naar welke ik nodig heb
12 jaar
Een M50 heeft maar 1 lambda sonde en dit zit normaal gesproken net voor de kat tussen 2 uitlaat pijpen in. er zijn verschillende soorten met verschillende kabel lengtes, dus je moet eerst de stekker vinden waar hij aangesloten zit, of vrij dicht bij de auto of aan de zijkant van de motor onder het inlaat spruitstuk. Een 328i heeft altijd minimaal 2 lambda sonde in de uitlaat spruitstukken, de latere types hebben zelfs 4 lambda sensoren, normaal zou je dus een nieuwe aansluiting in de uitlaat moeten maken zodat alle cilinders gemeten kunnen worden.
gr Martin
Hoi Martin is dat wel mogelijk dan om een nieuwe aansluiting temaken in je uitlaat systeem want ik gekekenen de aansluiting voor de lambdasonde zit net boven de kat zeg maar dus kan ik dan wel een aansluiting maken tussen de twee pijpen die naar me kat gaan??? Alvast bedankt
12 jaar
Zolang hij maar redelijk dicht bij de kat zit en hij alle gassen kan meten van alle cilinders dan moet dat geen probleem zijn. Je zou op het chassis nummer moeten kijken welke je precies nodig bent ivm de lengte van de kabel en de soort stekker die op de motor zit.
gr Martin
Martin dankjewel voor de uitleg zal dat eens nakijken of er
Iemand hier is die dat voor me kan doen
Gr aytekin
12 jaar
Als ik op realoem kijk, wordt er een Bosch Lambdasonde opgegeven met een kabel van 420mm.
Dat is een andere sensor dan de NGK (Siemens) waar je de link van hebt.
Blijft er het probleem hoe je alle cylinders kunt meten met een 328 uitlaat die helemaal gescheiden is.
Mogelijk werkt het ook als je maar 1 helft meet (zo lang alles goed werkt).
allemaal super bedankt voor alle informatie ik heb een nieuwe lambdasonde gekocht en die hebben ze erin gezet tussen de 2 pijpen van mijn kat en mijn co2 is nu perfect :D
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar