close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: tik im motor 318 tds

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: m41

hallo allemaal, mijn 318tds heeft 258000km en ik heb een sterk vermoeden dat de distributieketting of spanner versleten is en ik ga alles vervangen... ik weet wel hoe alles moet maar ik heb een vraagje ivm de injectiepomp... die moet juist voor inspuiting op de 1cilinder( scop) staan, mijn vraag is of het voelbaar is, of heb ik echt het speciale gereedschap nodig om het GOED af te stellen, want blijkbaar kan je het merkteken van de injectiepomp niet zien zonder dat de cilinderkop is afgebouwd... Dus ik zit in dubio : ofwel cilinderkop eraf en ineens koppakking vervangen, ofwel speciaal gereedschap lenen en enkel distributieketting en toebehoren vervangen... wil er nog wat jaartjes mee rijden want ik heb em altijd picobello onderhouden en ik ben van mening dat mensen hun auto veel te vroeg afschrijven dus da wil ik niet :-)

Geplaatst door

werner maes (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Cilinderkop zal eraf moeten,

is al met al wel veel werk maar dan kun je e auto meteen goed in orde maken,

Succes,

Teun

runtoteun 0
badge

13 jaar

hoi, allemaal.
Was gisteren vol goede moed aan de distributieketting begonnen, maar ik heb van armoede allles terug gemonteerd. om de bovenste ketting te doen moet de kop eraf dus ook inlaat en uitlaatspruitstuk , om het voorste deksel te kunnen verwijderen moet alles wat ervoor ligt eraf ventilator,kappen,waterpomp), om de onderste ketting te doen moet de carterpan eraf, maar om dat te kunnen doen moet de motor los en subframe eronderuit, waarvoor je dan weer stuurhuis moet losmaken en om het helemaal makkelijk te maken hebben ze de alternator en de servopomp ook nog in de weg gezet. Kortom? alleen de onderblok mag blijven liggen :-)
tot hiertoe heb ik altijd gevonden dat mijn tdsje een makkelijk wagentje was om aan te werken, maar ik neem mijn woorden terug:-)
dit werkje wordt dus uitgesteld tot ik terug ben, dan kan ik dat opt gemakje doen want zal nodig zijn vrees ik. Bedankt voor de reactie.
P.S. Ik vraag me wel af hoe sommige dealers erin slagen om dit op een namiddagje te klaren. Is er mss toch een shortcut?

werner maes 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.