close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: tikken van de kleppen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1900

hallo .Wie kan mij helpen , als het koud is tikken mijn kleppen in het begin. een aantal seconde.er werd tegen me gezegd dat het de olie opvoerpomp wel kan zijn. ik probeer het carterpan te verwijderen maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.en wat ik los moet draaien,want het zit nog al moeilijk in elkaar.groeten mjansen.

Geplaatst door

jansen65 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ho stop...

Je hebt hydraulische stoters , deze moeten bij koude start even oliedruk opbouwen voor ze hun werk kunnen doen dus even tikken en dan moet het stil zijn.
Als het je oliepomp zou zijn dan gaat het tikken niet over en zal er veel meer stuk lopen zoals je nokkenas en lagerschalen.
Niet meteen carter er onder vandaan halen.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Probeer eens een fles Forté (Motorflush) door de motorolie, kort voor een olieverversing.
Dit middel lost eventuele vervuiling rond de terugslagklep in een hydraulische klepstoter op, waardoor de klepstoter weer kan uitzetten en de speling tussen klepstoter en nokkenas verdwijnt. Daarmee verdwijnt ook het geluid.

Tikkende kleppen komen bij koude motor vaker voor dan bij warme motor. In het laatste geval is de vervuiling ernstiger aangezien ook de warme - dunnere - olie niet de doorgang van de terugslagklep kan passeren. Bij een voertuig op leeftijd kan de terugslagklep in hydraulische stoters ook gaan lekken. Dan kan de speling-vrije stoterhoogte niet gehandhaafd blijven en zal de speling/ het tikkende geluid ook bij warme motor niet meer verdwijnen.

Hydraulische kleppen tikken altijd wel even bij een koude start dus niet meteen zo maar alles uit elkaar halen en het is trouwens vanboven dat je moet zijn!!!
Soms verstopt het toevoer gaatje in het potje v/d hydraulische stoter en moet deze proper gemaakt of vervangen worden maar daar moet je eerst wel wat ervaring voor hebben want dan moet uw nokkenas er ook uit.

ovi 0

13 jaar

heb deze probleem ook met mijn m3 uit 95'

maar deze doet als het juist warm is
als toevallig hiermee ervaring heeft
dank.

toniii 0

13 jaar

[quote=toniii]heb deze probleem ook met mijn m3 uit 95'

maar deze doet als het juist warm is
als toevallig hiermee ervaring heeft
dank.[/quote]
Ben je zeker dat het de kleppen zijn?

ovi 0

13 jaar

Ik zou niet weten waar het aan kan liggen

hij tikt 2-3 seconden nadat ik auto heb gestart
en bij koude motor doet deze het niet

toniii 0

13 jaar

Met iets dikkere (meer visceuze) motorolie kan het geluid wat minder worden.

er zit nu emperol 5w40 kroonolie in ,
welke adviseren jullie? voor de duidelijkheid gaat om een m3 3.0 cabrio 1995

toniii 0

13 jaar

probeer eens half syntetisch 10w40 dat is iets dikker, maar ze kunnen ook gewoon "op"zijn en dan kun je alleen maar gaan vervangen.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.