BMW 7-Serie 2000: Transmissie Probleem Bmw 7 Serie ......januari 2000 Facelift

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Hi...ik heb een transmissie probleem die niemand schijnt te kunnen oplossen vandaar dat ik me tot jullie went...als mijn auto koud is kan ik een uur of zelfs langer rondrijden zonder een probleem, schakelt gewoon normaal etc, zodra ie goed warm begint te worden begint het...mijn bak begint te klappen, alsof iemand er vanachter inrijd bij me als ik stilstaat,zo'n klap krijg ik dan, onder het rijden slaat ie constant en kom af en toe niet meer vooruit..begint erger te worden als het buiten boven de 20 graden is, dan na al een kwartier begint de ellende...transmissie-olie vervangen maar nu nog erger als ie warm word, morgen word het filter ook vervangen maar ik geloof er niet meer in, reviceren lijkt me niet te doen qua kosten, misschien een 2e hands bak, ik weet het niet meer, kan er iemand mij a.u.b een indicatie geven...bij voorbaat dank, een hopeloze bwm rijder!!

charlino

Geplaatst door charlino (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Uit laten lezen!.

charlino (0), 13 jaar geleden

Is gedaan...computer geeft niks te melden, alles in orde met de bak..dat is nou juist het vreemde eraan...

charlino (0), 13 jaar geleden

Is er misschien nog iemand met een suggestie....?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=15...
lijkt jou probleem misschien hierop? adaptierit uit laten voeren door dealer

charlino (0), 13 jaar geleden

Weet niet.....eigenlijk nooit van gehoort....is het dan mogelijk dat de software van de bak zomaar van slag is geraakt?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

weet ik niet. maar je zult iets moeten...

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Mechanische problemen staan niet opgeslagen in de computer, alleen electrische problemen.
Dus uitlezen zegt niets over de mechanische toestand..

charlino (0), 13 jaar geleden

Oke, bedankt...daar zit wat in Hans...stond ikzelf ff niet bij stil....er staat pas 145.000 op de teller, goed onderhouden altijd, snap er niks van en BMW ook niet, en daar zou je toch zeggen dat er opgeleide mensen rondlopen...

KawaBmw7 (0), 13 jaar geleden

Vervang eerst het filter maar en ga dan verder zoeken. Desnoods rijd je naar ZF in Dortmund, die kunnen ook het één en ander nog wel doen zonder dat het gelijk bergen met geld kost.

charlino (0), 13 jaar geleden

Bedankt Kawa....morgen word het filter vervangen..ben benieuwd.

charlino (0), 13 jaar geleden

Nou..vandaag filter ook vervangen..was niks mis mee met de ouwe en hetzelfde probleem nog steeds na 400 euro armer..pfff....morgen na een automaat dokter..kijken wat die me te vertellen hebt...lol

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarom is dat filter niet gelijk met de eerste olie wissel vervangen? Hoeveel olie is in de bak gekomen tijdens het verversen en hoeveel is eruit gekomen?

gr Martin

charlino (0), 13 jaar geleden

Eerst vonden ze het niet nodig om het filter te vervangen maar na het aanhoudende probleem hebben ze het toch maar overwogen om het te doen, hoeveel olie eruit is gekomen..weet ik niet...als ik ze moet geloven is er 10 liter dure olie ingegaan.....vandaag eventjes naar een transmissie specialist!

charlino (0), 13 jaar geleden

Martin..heb ff een vraagje...ben bij een specialist geweest en me laten vertellen dat het ook een motor probleem kan zijn, soms kan dat een oorzaak zijn voor de bak...weleens van gehoort? Het probleem in de moter zou weleens over kunnen slaan op de bak......IVS/ATT in Amsterdam vertelde me dat....

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Problemen met de automaat kan zeker komen van de motor, als je bv een slechte luchtmassa meter hebt (Eentje die niet echt kapot is maar toch niet bv het maximale voltage onder vollast haalt) Kan de bak gaan slippen met als gevolg bak problemen. Dit zijn dingen die je met een gedegen diagnose wel kunt opsporen. Wat voor gevolgen dat heeft voor het rijden met de auto en het schakelen van de bak weet ik niet maar er kunnen rare dingen uitkomen met moderne bakken. Meestal merk je hier niets van trouwens, tenminste niet wat betreft de motor zelf

Als ik olie vervang dan vervang ik ook altijd het filter omdat je namelijk niet kunt zien of het filter oud is en je ook niet kunt zien hoeveel rommel er in zit. Een filter setje (Filter/o-ring/pakking) kost zoeen €30,- en dat te verwaarlozen als je weet wat de olie zelf kost. Meestal tap ik een liter of 4 a 5 af en komt er een liter of 6 a 6.5 weer in.

Gr Martin

charlino (0), 13 jaar geleden

Oke bedankt Martin...laat 'm dan maar eens goed uitlezen hier bij de BMW...er was inderdaad een dikke slang die naar me blok toeliep gescheurd (is gemaakt ondertussen) en kreeg ook eerst te horen dat het dat waarschijnlijk was (wat dus niet) maar misschien is er nog wel iets loos met een slang of weet ik wat...

Gr Charlino

charlino (0), 13 jaar geleden

Is er iemand die mij kan vertellen of er rond de transmissie een coolingsysteem is die kapot kan zijn dat daarom mijn bak zou kunnen klappen omdat de olie niet genoeg gekoelt word en daarom te heet word en zo dun als water word waardoor de versnelling geen grip meer heeft....heb ik me laten vertellen vandaar mijn vraag.....

Gr..Charlino

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Olie temperatuur kun je uitlezen. Weet je zo of de temperatuur of de sensor goed of niet goed is.
Olie temperatuur heeft inderdaad wel invloed op het schakelen volgens de BMW-documentatie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.