Mijn BMW (530i, v8, e34) trilt heel erg bij afremmen. Elke keer worden de schijven vervangen; inmiddels 4 setjes in 14 maanden tijd! Het probleem is dan tijdelijk weg. Het trillen komt voor bij zachtjes afremmen, bijv. een bochtje of een rotonde als ik niet harder dan 30/40 km rijdt. wielen zijn al een keer verwisseld (voor achter zetten en andersom), gebalanceerd. Geen speling op draagarmen. Ik lees hier dat het ook de draagarmrubbers kunnen zijn. Als ik dat aangeef in de garage vinden ze dat maar wijsneuzerig :-S
Het trillen is overigens niet als ik de rem flink intrap, zoals bij een noodstop. Het is heel jammer om oncomfortabel te rijden in zo'n heerlijk auto, ook jammer dat ik zelf niet kan klussen; ik kan alleen jullie info meenemen en aan de dealer/garage voorleggen.. bedankt alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als een garage na 4 setjes , het probleem nog niet opgelost krijgt zou ik me eens afvragen hoe goed die garage wel is. Een ezel stoot zich geen 2 keer enz enz , maar jou garage wel .Als ze jou dan ook niet eens serieus nemen ,
gewoon een andere garage proberen, er zijn nog voldoende goeie bedrijven.
groetjes
is het een automaat? dan kan het zijn, (trouwens komt dit ook voor bij handgeschakelde auto's), dat wanneer je (door)remt en je staat stil je de voet op de rem blijft houden. Hierdoor kunnen de schijven resp. trommels niet gelijkmatig afkoelen waardoor ze krom trekken. Tadaa!!
19 jaar
Misschien schijven van slechte kwaliteit? anders de draagarmen compleet vervangen,ook die dikke aluminium,wel duur maar gekend probleem
zou me ook achter de oren krabben en me af vragen waar die garage mee bezig is. is het een universele garage of een dealer, hoop niet het laatste want dan moeten ze zich heel erg diep schamen.
mocht het een universele garage zijn dan worden waarschijnlijk imitatie remschijven gebruikt, en bij een wagen als die van jou
kun je toch beter voor origineel gaan.
zijn je homokineten niet kapot dit zorgt meestal voor schudden in het stuur en trillen in de bochten en bij het afremmen
trouwens als de garage niet naar je wil luisteren en het je altijd (veel)geld kost en het is een bovag garage (wat ik wel aanneem)kun je dit ook even melden bij de bovag en dan zijn de probleemen zo de wereld uit dat garandeer ik je (eerst de garage houder op de hoogte stellen van dit gebeuren als hij het niet snel oplost)
19 jaar
SORRY MICHIEL MAAR EEN 530I V8 MET ACHTERWIELAANDRIJVING HEEFT VOOR GEEN HOMOKINETISCE KOPPELINGEN.
WORDT EENS TIJD OM ONDER ZO'N AUTO TE KIJKEN.
o sorry k had alleen naar t probleem geken niet naar t type sorry
19 jaar
Bij dit type mag je geen imitatie remschijven gebruiken, gewoon originele erop monteren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar