close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: trillende bmw 523 i e39 bij circa 100 km

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 523 1

Ik heb sinds kort nieuwe velgen op mijn auto laten zetten (17 inch). Nu heb ik hierna het volgende probleem.

Mijn auto trilt (niet het stuur) bij circa 100 km en waggelt ( soort van) bij lage snelheden. Ik heb inmiddels andere banden en velgen (test) en dan heb ik het ook. Banden zijn in ballans (2 x naar gekeken). Heeft een et waarde enige invloed? de huidige et is 25 waar 20 aangegeven is.

Bij de oude banden had ik dit probleem niet.

Kent iemand dit probleem?

Geplaatst door

bernardwelkers (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zijn de aanlegvlakken van de schijf waar de velg op komt te liggen wel schoon en roestvrij?
Miss zit er ergens een kleine verdikking waardoor de velg niet vlak ligt.
ET is zeker van invloed maar niet het probleem wat jij omschrijft.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

zal er morgen eens naar kijken want dan gaat hij op de brug. wel hoor ik ligt schrapen als ik de wielen draai.

Dan lopen je remmen of velgen wellicht aan. Maar op die brug is dat snel te zien.

MJ 0
badge

13 jaar

Zijn er centreerringen geplaatst als het van toepassing is .? Vooral bouten hebben te veel speling om een wiel goed te centreren .

Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Hallo,

Ik ken het probleem, heb het zelf ook bij twee!! e39ers gehad, en in het verdere verleden is er ook al zeeeeeeeer veel over te lezen bij problem car, velen zijn je al voor gegaan bij de bekende dealers uit nederland hun auto's herhaaldelijk neer te zetten en voor vermogens te vervangen, altijd zonder resultaat.
-
Nu sla jij mijns inziens de spijker al op de kop door aan te geven dat het bij de oude velgen niet het geval was, dat maakt je zoektocht behoorlijk wat kleiner.
-
Je waardes zijn goed van je velgen schrijf je, kijk naar eventueel hoogte slag op de banden, vaak zeggen ze, er is bijna geen een band 100% rond, maar dat is kolder, ze zijn er wel degelijk, ik mag hopen dat je originele velgen hebt van BMW plus wees zeker er van dat het naafgat meer dan perfect past anders kun je de banden laten balanceren tot je een ons weegt maar door het aan draaien v.d wielbouten ga je als nog de mist in.
-
Ga in hemels naam niet van alles en nog wat vervangen, ik kan een boek schrijven over alle verhalen die velen die je voor zijn gegaan al te horen hebben gekregen over o.a onderdelen van het onderstel, of de aandrijflijn, nog maar te zwijgen over de aut.bak, even er van uit gaande dat je een aut.hebt.
-
Weet wat je voor schoentjes je je bmw aan trekt!!! dit geschrijf van mij is echt niet uit mijn duim gezogen, ik heb het echt zelf mee gemaakt, vaak en veel over gelezen plus mensen met zelfs E46 over een identieke situatie gesproken.
-
Succes!!!!!

niks aan toe te voegen !

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Dus wat is nu wijs om te doen? morgen na laten kijken. Heb ook de oude velg erom gehad en trillen is nog steeds.
Naafmaat is 74.1 even uit mijn hoofd, maar de zelfde als aangegeven. Komen ook van een 5 serie af. Banden zijn nagenoeg nieuw. Is een e 39 een gevoelige auto voor balanceren enz.....zo mag ik concluderen uit het verhaal?

het probleem kwam weer terug.....en wat blijkt; de balg was lek. probleem volledig weg.

het bleek een klemmende remschijf te zijn. opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.