close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Turbo 318D?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

Hallo, we zitten met volgende probleem op een 318D van 2004.
Wij hadden deze wagen overgenomen van een persoon nadat ie bij BMW een bestek had laten maken dat de turbo kapot was.
Dus hadden we afgesproken met die persoon dat hij niet meer mocht rijden met deze wagen tot vandaag...nu heeft de persoon blijven rijden met de wagen en vandaag is deze stilgevallen onderweg naar de garage...
Als we nu proberen te starten lukt het niet en je hoort de motor kloppen...
Heeft iemand ervaring met deze probleem?

Greetz.

Geplaatst door

Esco54 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koop terug draaien? Auto is niet meer in de staat zoals je hem kocht.
Als er een stuk van de turbo afgebroken is en in de motor gekomen ben je nog niet klaar.
Hetzelfde geldt als de motor op zijn motorolie op hol is geslagen. Kun je hem afschrijven.

Zit er nog olie in het carter?

oldford 0
badge

14 jaar

Het zou goed kunnen zijn wat Oldford zegt, schoepen van turbo kapot / gebroken en in inlaattraject en motor terecht gekomen, met de nodige kosten + werk voor handen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De schoepen zijn allemaal intact en je kunt ze draaien zonder speling...

Esco54 0

14 jaar

Je hebt verschillende mogelijkheden. Zoals ik al zei koop terug draaien dan wel er van af zien.
Tweede mogelijkheid is de berijder aanklagen omdat deze de auto zonder toestemming meenam en dus de schade moet betalen.

Zit er nog olie in het carter?

oldford 0
badge

14 jaar

Maar wat versta jij onder * kloppen * ?? Is dat echt rammelen / tikken / ratelen..

stefan84 0

14 jaar

De wagen is terug binnen bij de bmw dealer die een diagnose had opgesteld met resultaat dat de turbo stuk was.
Nu hebben ze de wagen terug kunnen starten en zeggen ze dat de turbo niet stuk is maar de opvoerpomp in de brandstoftank...
Hun beweren dat de wagen niet wou starten omdat deze pomp waarschijnlijk vast zat???
De wagen start wel maar heeft geen trekkracht...Kan het door die opvoerpomp zijn? Iemand een idee aub?

Greetz.

Esco54 0

14 jaar

Hoe kunne ze dan uberhaupt zeggen dat de turbo kapot is terwijl ze het nu in de opvoerpomp zoeken ??

Als de pomp kapot is, of de bedrading een slecht contact maakt kun je dat ook hebben.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Weet ik ook niet...maar volgens u kan het oorzaak van geen trekkracht toch van de opvoerpomp komen?

Greetz.

Esco54 0

14 jaar

Nee kan niet. Als de opvoer pomp het niet doet loopt de motor ook niet. Zul je waarschijnlijk foutcodes in het geheugen krijgen van brandstofdruk problemen.
Gebrek aan trekkracht kan aan veel dingen liggen. Motor in noodloop, dichte uitlaat. Verstopping in de inlaat etc.
Je zult hem toch moeten laten uitlezen en daar laten oordelen aan de hand van sensor data etc. Zo kun je niets.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Op een andere forum heb ik juist gelezen dat brandstofpomp onder de wagen soms stuk kan gaan en je dan dezelfde symptonen hebt?


[quote=GJBAutos]Nee kan niet. Als de opvoer pomp het niet doet loopt de motor ook niet. Zul je waarschijnlijk foutcodes in het geheugen krijgen van brandstofdruk problemen.
Gebrek aan trekkracht kan aan veel dingen liggen. Motor in noodloop, dichte uitlaat. Verstopping in de inlaat etc.
Je zult hem toch moeten laten uitlezen en daar laten oordelen aan de hand van sensor data etc. Zo kun je niets.

gr Martin[/quote]

Esco54 0

14 jaar

gewoon uitlezen, foutcodes hier maar ff neerzetten, en dan kunnen wij hier of de mensen op "dat andere forum" er misschien wat mee kunnen

gr

Mercury

Mercury 0
badge

14 jaar

Als de pomp onder de auto het niet doet loopt de motor niet. Hij kan wel versleten zijn en dan te weinig brandstof leveren. Dan heb je kans dat ie het misschien nog doet.

Maar zoals al eerder, je moet hem laten uitlezen door iemand die er kijk op heeft. En eventueel foutcode hier plaatsen. Dan kun je verder zoeken.

Er kunnen veel oorzaken zijn van je problemen en met uitlezen kun je er een hoop van uitsluiten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Nu start de wagen terug en bij bmw zeggen ze dat de opvoerpomp vast zat?

Esco54 0

14 jaar

[quote=johndoornbosch][quote=stefan84]Esco,

We praten toch geen chinees ?? Ze kunnen veel zeggen! Meten = weten en gissen meestal missen..[/quote]
stefan,


esco heeft er geen verstand van en heeft het uitbesteed aan een dealer en die hebben een diagnose gesteld,lijkt me wel duidelijk dat je dan niet meer over meten is weten en chinees hoeft te beginnen dat lokt alleen maar een vervelende discussie uit.

gr john[/quote]
De vorige eigenaar heeft de wagen bij bmw binnengedaan om het oorzaak te vinden...

Esco54 0

14 jaar

Meneer esco, als u telkens de conclusie van deze dealer hier toetst en geen uitleesgegevens of andere zaken voorlegt, kunnen de techneuten hier eigenlijk niets meer doen dan ze al hebben gedaan. En John benadrukt dit alleen maar.

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Misschien verstandig om de wagen door een andere dealer uit te laten lezen??

Mercury 0
badge

14 jaar

Dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen John..

Kan gebeuren..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Bij bmw laten uitlezen en geen enkele foutcodes die tevoorschijn komen...
Nieuwe opvoerpomp vandaag aangekomen en deze direct gemonteerd maar nog altijd wilt de wagen niet starten...
Als je probeert te starten komt er wel veel rook langs de achterkant van de motor?
Kan het zijn dat de katalysator gewoon toe is?

Greetz.

Esco54 0

14 jaar

Probleem opgelost...bedankt aan de mensen die probeerden te helpen!

Esco54 0

14 jaar

Als je nu nog even de oplossing erbij zet zijn we allemaal blij.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Zal ik zeker doen...
Er zat lucht in het systeem en de relais in het handschoenkastje moest vervangen worden.

Greetz.

Esco54 0

14 jaar

Wat was dan de oplossing??

Gr. Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.