Hallo beste BMW forumleden
Sinds een paar weken zit ik met (denk ik) een ingewikkeld probleem.
Ik reed naar school om mijn zoontje op te pikken. Toen viel ineens mijn auto uit en kreeg ik de melding probleem brandstofpomp op de boordcomputer.
De ANWB gebeld en deze kwamen ook tot de conclusie dat het de benzinepomp was. Dus de auto naar de garage laten slepen en een andere benzinepomp erin laten zetten. De auto liep toen gewoon weer goed maar nadat ik de snelweg op ging begon hij onwijs in te houden en te schudden. Dan rijd hij weer een stuk prima en dan begint hij weer in te houden.
Nu is het een stuk erger geworden, want hij valt nu ineens uit tijdens het rijden en gaat het motorstorings lampje branden.
Ik dacht het ligt aan de benzine pomp en heb deze dus omgeruild en weer erin laten zetten.
Maar ook dan inhouden en uitvallen. Dus ben ermee naar de BMW dealer gereden in Den Haag en die hebben hem uitgelezen. Maar tot mijn stomme verbazing geen storingen aanwezig wat verklaard waarom hij een paar keer per dag uitvalt en inhoud.
Nadat de auto uitvalt start hij wel weer. Weliswaar met moeite alsof hij geen benzine krijgt maar hij start.
Als de auto uitvalt en je raadpleegt de storingslijst op de boordcomputer geeft hij ook aan dat er geen storingen zijn. Erg vaag allemaal.
Een keer lekte hij ook onwijs veel benzine bij het rechter achter wie onderaan de tankl. Auto op de brug geweest maar geen lekkage te vinden. Waarschijnlijk is de benzine via het ontluchtingspijpje naar buiten gekomen.
Maar heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen verklaren dat de auto inhoud, uitvalt en 1 keer benzine lekte .
Een heel verhaal maar wie weet heeft iemand hetzelfde gehad. Ik dacht aan iets wat de benzine pomp aanstuurt of misschien de bobines.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de E90 komt met regelmaat een defecte tankontluchting voor. Daardoor trekt de tank vacuum en werkt de pomp slecht. Motor is een 2.5l geen 3.25.....
Beste MJ
Bedankt voor je reactie.
Hier kom ik weer verder mee. Wordt die tank ontluchting door iets geregeld wat dan vervangen dient te worden?
Ja klopt het is inderdaad een 2,5 liter.
9 jaar
De ontluchtingsslang zit verstopt en moet vervangen worden.
Ok dan ga ik deze slang morgen laten vervangen! Maar kan deze defecte slang er dan ook voor zorgen dat de auto tijdens het rijden ineens spontaan uitvalt? Dat hadden ze me bij BMW Den Haag dan wel mogen vertellen toen ik er was voor het probleem.
Groeten
9 jaar
Hier staat de layout die dunne slang
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E90...
Door een defecte tank ontluchting krijg je geen vacuum. Deze gaan gewoon kapot en gaan dan benzine lekken als de tank vol is. Je kunt wel een verstopt koolstoffilter/slang hebben en dat is wat op de tekening van MJ staat.
gr Martin
Ben zojuist bij BMW Den Haag geweest om de slang te bestellen.
Maar op de tekening die ik van MJ heb gehad staan 2 slangen met bijna de zelfde naam.
Een is de Bedrijfs ontluchtingsleiding nummer 4 op de layout en de andere is de ontluchtingsleiding nummer 5 op de layout. Welke van de 2 moet ik nou hebben? Uiteindelijk heb ik hem dus niet besteld omdat ik niet wist welke van de 2 ik moest hebben.
Bedankt voor jullie reactie in ieder geval!
9 jaar
Bij BMW zeiden ze ook dat ik meteen de koolstoffilter moest vervangen. Ik gaf aan dat ik een benzine geur in en aan de zijkant van de auto had en ze gaven aan dat dit komt omdat de koolstoffilter dan nat is geworden door de benzine. Ik heb er absoluut geen verstand van dus dacht vraag het even. Want dan vervang ik die meteen ook mee.
9 jaar
Bedankt Martin, voor de uitleg. Charif, lijkt mij een goed idee. Na 10 jaar gebruik en die storing is het beste mee vervangen.
Beste MJ
Thanks voor je reactie dan zal ik het filter ook meteen vervangen.
Weet alleen niet welke ontluchtingsleiding ik moet vervangen.
Een is de bedrijfs ontluchtingsleiding, nummer 4 op de layout en de andere is de ontluchtingsleiding nummer 5 op de layout. Welke van de 2 moet ik nou hebben? Hoor het graag van je zodat ik deze met het filter kan gaan bestellen.
Groeten
Charif
9 jaar
Ik weet het zelf niet zeker maar van horen zeggen is het de dunne slang die het eerst dichtkoekt. Wellicht kan dat bevestigd worden door een ervaringsdeskundige?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar