Auto slaat koud bij het starten direct aan maar valt na 10 seconden terug uit. Warm blijft hij stationair lopen maar vanaf ik naar 1000 t/m ga valt hij ook direct stil.
Wanneer ik het contact dan uit en terug aan zet slaat de motor terug vlot aan.
Geen foutcode's te zien, volgende zaken zijn nagezien:
-EGR, is gekuist en deze werkt goed,
-lektest verstuivers gedaan, alle zes goed,
-roetfilter losgemaakt, deze zit niet verstopt,
Ik heb nu een testlampje rechtstreeks op de elektrische brandstofpomp in de tank geplaats. Zolang de motor loopt blijft het branden maar als ik dan gas geef gaat het lampje uit en valt de motor stil.
Het zou dus iets moeten zijn dat de spanning naar die pomp doet wegvallen. Heeft iemand een idee?
Deze heeft geen brandstofrelais maar een brandstofpompstuureenheid. Gaan deze gemakkelijk stuk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even een update,
Na de eerste start blijft de motor nu lopen stationair maar reageert totaal niet op het gaspedaal, even op temperatuur laten komen en het lukt daarna om even naar 1000-1200 t/min te gaan om dan stil te vallen.
Bij warme motor kan ik hem even aanhouden tot 2000 t/min, hij valt dan stil en wil niet direct meer aanslaan.
Op dit moment krijg ik spanning op de opvoerpomp en zie ik de brandstofdruk stijgen tot 350 bar om daarna terug langzaam te zakken.
Na een aantal pogingen slaat de hij terug aan.
Ik heb de roetfilter losgehaalsd van de turbo en merk nu dat er toch wat motorolie uit de turbo loopt.
Kan mijn probleem veroorzaakt worden door een verseten turbo???
Probleem was opvoerpomp in de tank.
Auto rijdt zoals tevoren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar