Auto start goed en loopt ook goed. Echter bij staionair draaien kan opeens allemaal grijze rook uit de uitlaat komen. Als je weg rijdt verandert dit in blauwe rook en er komt een heel gordijn boven straat te hangen. Motor warm dan geen problemen meer. Vooral sationair en op kleine stukken. Sationair rook donker grijs en bij het rijden blauw.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
EGR Probleem ?
Stefan,
Wat bedoel je met EGR probleem. Ik ken deze uitdrukking niet.
18 jaar
(blauwe rook) wijst aan verbranding van overmatig veel smeerolie
Brandstofpomp versleten.
Zuigerveren versleten.
Cilinders versleten.
Klepgeleiders versleten.
Smeerolie te dun.
Oliedruk te hoog.
Oliepeil te hoog.
Indien het roken samengaat gaat met kloppen kan dat ook wijzen op een in open stand geblokkeerde verstuiver.
Verglazing van cilinderwanden. Nieuwe of gereviseerde motor te voorzichtig (verkeerd) ingelopen.
Motor te vaak langdurig onbelast laten draaien.
Langdurig te weinig vermogen gevraagd van (te zwaar bemeten) motor.
(witte of grijze rook)gaf aan van onvolledige verbranding in alle cilinders
Motor te koud. Hoeveelheid koelwater te groot afgesteld.
Thermostaat defect.
Te lage motortemperatuur.
Vocht in brandstoffilter.
Sterk gekoelde uitlaatleiding.
Lange uitlaatleiding.
18 jaar
laat je egr klep dichtmaken.[ beide zyden] en je bent van het roken af
Probleem was een kapotte turbo.
Inmiddels hersteld en rijdt weer als de beste
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar