BMW 3-Serie: Vermogenverlies E46 320D (bj 2000)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47

beste mensen,

vorige week heb ik op de testbank gestaan om het vermogen te meten van mijn 320D,
dit kwam op 118PK, de mensen van het bedrijf hadden me gezegd dat de LMM stuk was,
deze is ondertussen vervangen en het vermogen kwam op 128PK, nog steeds te weinig maar dit is natuurlijk best mogelijk want de wagen is nu 8jaar en heeft al 156.000km gelopen.
Kheb de wagen laten chippen maar het resultaat was er niet...

Ik kwam op 345nm, dus het koppel nam mooi toe maar het vermogen ging niet boven de 135,6PK,
normaal 167PK, na het afrijden van de testbank lag er een klein plasje mazout,
terug naar de garage gereden en de oorzaak was een lek op één van de injecteurs,
voor de zekerheid had ik ze alle 4 laten uittesten en wat blijkt dat ze alle 4 onder hun waarden zaten.
Deze zijn alle 4 hersteld en zo goed als nieuw,...

Kheb nu wel niet het gevoel dat ik 30PK extra heb nu...

kheb ook de compressie op de motor laten uittesten en deze was in orde,
de druk van de turbo zou niet 100% zijn,

wat zou nu nog kunnen zorgen voor het vermogenverlies...??? is het nu toch de turbo die vervangen moet worden?
kmoet wel zeggen dat de turbo een beetje fluit bij het gas lossen als ik optrek,
voor de rest moet ik wel zeggen dat hij goed optrekt

khoop dat iemand mij hier raad kan geven of weet wat er juist aan de hand is!

Alvast bedankt

dvr

Geplaatst door dvr (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

dvr (0), 16 jaar geleden

repost

dvr (0), 16 jaar geleden

zou dis mss de turbo druk sensor kunnen zijn?
kdenk persoonlijk van ni...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.