Hallo,
ik heb na een barst in de originele BMW voorruit deze laten vervangen. Ze hebben de ruit op locatie vervangen. Nadat ik die avond (3-4 uur later - inmiddels 4 weken geleden) naar huis reed vond ik al dat de voorruit een beetje 'rammelde'. Ik heb meteen gebeld die met de volgende dag zou terugbellen om iemand langs te sturen. Echter de volgende dag was het rammelende geluid weg - dus heb ik de afspraak geannuleerd (kit gedroogd/uitgehard). Wel vond ik dat er veel meer windgeruis dan voorheen in de auto hoorbaar is (rij voor mijn werk regelmatig in Duitsland - dus hoge snelheden). Geluid is natuurlijk wel 'subjectief' (als je het niet meet) - en al zeker wat 'te veel / irritant' is. Daarvoor is iemand langsgekomen om te controleren of alle rubbers op z'n plek zitten. Dit bleek het geval te zijn dus 'moet ik me er maar bij neerleggen'.
Echter de laatste tijd hoor ik steeds meer gepiep/gekraak in de auto en het lijkt van de voorruit te komen.... het geluid lijkt nog het meest op 2 stukken piepschuim zachtjes over mekaar wrijven - maar dan op een snelheid/frequentie van een resonerend geluid. Ik heb gegoogled en wel andere mensen (met andere automerken en vervangende ruiten) met een gelijkaardig probleem. Het probleem daar leek te zijn 'De vorige berijder had bij een vervangende ruit laten installeren, echter de ronding van die ruit was niet helemaal hetzelfde als het origineel. Op verschillende plekken zat die ruit dus niet helemaal zo goed vastgekit, wat het gekraak veroorzaakte.' Klinkt dit aannemelijk en/of is dit een bekend probleem bij BMW ruiten als ze worden vervangen.
Het geluid hoor ik niet als de ruit op spanning staat - bijvoorbeeld bij een hoge snelheid bocht. Zodra ik dan op een recht stuk kom - begint het gepiep/gekraak weer.
alvast bedankt!
groeten,
mischa
PS heb de voorgeschiedenis erbij geschreven omdat ik niet weet of dit wellicht relevant is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou terug gaan , en het probleem aan de reparateur voor leggen , dit gebeurt vaker bij het niet juist vervangen van een ruit.
Afdeklijsten die niet goed meer aansluiten en dergelijke kunnen dit mede veroorzaken.
De isolatie die vaak tussen ruit en dashbord zit , wordt vaak weg gelaten , is lastig om weer terug te monteren en zit vaak in de weg.
Ruit en dashbord beginnen tov elkaar te kraken.
Als de ruit niet goed gekit zit , ligt hij ook niet goed in de sponning , kans op lekkage is dan ook rieel .
Dit soort verschijnselen al bij meerdere merken mee gemaakt , bij montage door niet origineel.
Ruitvervangers plaatsen niet altijd originele ruiten en daar heb je vaak problemen mee al zeggen zij natuurlijk van niet.
Je moet kijken of er in de ruit bij het E-keurmerk een BMW embleempje staat , staat er bv een ander teken BMW dan is het geen originele ruit.
Het gaat erom of dat embleem van BMW er staat dan is het een originele.
Ik heb ook diverse malen problemen met imitatie ruiten gehad , fluiten , lekken , kraken , wel 5 x terug geweest maar niks geholpen.
Totdat een garage zei wacht maar even (noem geen namen ) wel een BMW dealer de hamer erbij pakte , en daarna een originele voorruit plaatste.
Na plaatsing vanaf dag 1 geen problemen meer gehad , auto was weer zo stil als nieuw.
Succes
9 jaar
Ik vermoed dat ze de juiste hoogteblokjes niet gebruikt hebben, en dat de ruit dus tegen het dashboard komt.
Werkt de regensensor nog wel? vaak mag deze door de verzekering niet vervangen worden, terwijl dat wel moet voor een goede werking...
We zijn nu een week verder , geen reactie meer van TS ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar