BMW 320d sedan: water schade

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

helaas heb ik mijn bmw 320d uit 2002 in n sloot gereden. het water kwam tot boven de motorkap, na 2 uur hebben ze uit het sloot getakeldt.. toen uit het water heb ik geprobeerd om tog te starten en mijn verbazing hij startte gewoon, hij rookte eerst heel veel dan was het als of er niets was gebeurd ik heb daarna alles met hogedrukspuit schoon gemaakt en ongeveer 3 uur lang stationeer gedraait
wat mijn vraag naar de mede bmw gebruikers .... moet ik gewoon door gaan als of er niets is gebeurd of zijn er dingen die ik moet na laten kijken??? bv electra enz ik voel ook dat ik de koppeling niet goed genoeg kan indrukken.... en als of de auto zich zelf n beetje inhoud ?
ik hoop dat jullie mij uit mijn lijden kan helpen.... want moet voor alles zelf boeten geen all risck verzekerd

pechvogel26

Geplaatst door pechvogel26 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Doorgaan alsof er niets gebeurd is?! Jij bent geen pechvogel, maar een struisvogel! Tuurlijk kan dat kwaad man. As de wiede weerga een expert / taxateur erbij halen om de schade op juiste waarde in te schatten en een claim naaar de verzekering. Tenminste, ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je all-risc verzekerd bent.
Je gaat hier nog veel ellende mee ondervinden, dat beloof ik je.

Sytze

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

mocht een auto aan het zwemmen geweest zijn...en deze heeft verder geen zichtbare schade...... is deze al op voorhand TOTALL-LOS!!!

ik wist het wel met zo'n auto, wegwezen.......liefst heel ver weg!!!!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt de topic even aangepast zie ik. Er staat nu bij hoe je verzekerd bent, nou das nie zo mooi. Weg weg weg!!!
Als het mij was gebeurd dan had ik er helemaal geen ruchtbaarheid aan gegeven. Zonder garantie wegdoen en erbij vertellen dat ie nat neusje heeft gehad, en dat je de beoordeling daarvan geheel bij de koper legt.

Dan lezen we te zijner tijd wel weer zijn verhaal hier op de site................

Sytze

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

inderdaad, afscheid nemen van die auto, elektronika en water............FOUT.

pechvogel26 (0), 17 jaar geleden

ik denk ook dat het beste is om te verkopen maar moet tog ff naar de garage menemen en ff na laten kijken hoe en wat heb n vriend van me gebeld die bij bmw werkt die zei dat ik de lucht filter en diesel filter zowiesoo ff moet veranderen en het slib modder etc moet schoonmaken kom net van de car wash hele motor dicht geslibt met modder hebm ff schoon gespoten tot hoe ver het mogelijk is want bumper moet losgehaald worden..ik weet het niet durf niets te zeggen .. buiten het modder en water wat er in de auto is gekomen lijkt alles normaal .... boordcomputer geeft aan dat alles normaal is maar dat zegt natuurlijk niets over de staat van de auto.. als er mensen zijn met tips en of suggesties die mij erover dingen kunnen bij brengen graag ... bv wat en waaraan moet ik na laten kijken?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Volgens mij heb je al genoeg tips gehad! Of is dat niet wat je wilde horen.......

Sytze

Sean750 (0), 17 jaar geleden

Beginnen de problemen nu niet dan beginnen ze straks wel, als alles lekker gaat oxyderen. De meest idiote storingen kunnen gaan voorkomen.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik geloof alleen dat de auteur niet ontvankelijk is voor de raad die hij krijgt......

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan wordt ie vanzelf wijzer na de berg rekeningen van de reparaties ..........

;)

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Je zal hem in de werkplaats krijgen :
zoek ff uit waarom die zo gek doet.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zodra ik erachter kom dat ie heeft gezwommen kan ie vertrekken, daar kan normaal mens niets meer mee. Net als je denkt dat je oorzaak hebt blijkt er weer iets anders mis. Nee, als je jou deel ellende van de rest van je leven nu in een keer wilt hebben moet je hem lekker houden.
Ondervinding is de beste leermeester, en buiten dat, is ervaring niet gebaseerd op louter fouten? En ervaren zul je binnenkort vanzelf.......

Sytze

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Hmm, zolang er geen of heel weinig water in het interieur is geweest, lijkt het mij geen probleem. De bekabeling onder de motorkap is gemaakt om nat te worden (via de voorkant vliegt er tijdens een regenbui genoeg naar binnen) en een auto is zowieso regelmatig vochtig van binnen (condens). Ik zou 'm laten nakijken (filters vervangen, schoonmaken) en ermee doorrijden. Kijk trouwens uit met een hogedruk spuit. Daarmee kun je makkelijk water ergens tussenspuiten waar het niet hoort.

Je kunt toch niet verzwijgen dat de auto gezwommen heeft dus veel vang je niet meer voor de auto. Of je wilt het risico nemen dat de koper toch problemen krijgt en torenhoge rekeningen bij jou komt claimen omdat je niet hebt verteld over de zwempartij. Dan ga je pas echt nat!

Michielrc7825 (0) PRO, 17 jaar geleden

hoi,
nico, als een auto met de neus heeft gezwommen is er meer nat geweest dan je lief is. en een regenbui, ook al is het zo'n dikke hoosbui brengt minder water naar binnen dan je denkt.
om maar eens iets op te noemen: koplampen, verbindingen electrisch, temp sensoren/verbindingen, regelapparaten, etc. etc. En net zoals sytze al zegt, je zal maar zo'n auto binnenkrijgen.
jammer genoeg beginnen de problemen meestal een tijd later, als je zomaar te zeggen al een beetje bekomen bent van de schrik. Maarre zo verkopen zonder iets te zeggen? hmm....
groeten michiel

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Voorbeeldje :
jaren geleden een Opel Rekord (WAT voor ding?) een Opel Rekord ,met z`n neus te water geraakt met draaiende motor.
10 liter water uit het carter laten stromen en toen kwam nog eens de olie.
Alles afgespoten en uit de modder gehaald , nieuwe olie en filter en toen starten.
Wonderbaarlijk ! Hij liep.
Met deze auto ongeveer 1 maand gereden en toen ging het oranje oiledruklampje branden.
Oorzaak : oliepomp kapot.
Bij nader onderzoek blijk dat er toch zand in de pomp was gekomen en daar kon hij niet tegen.
Te weinig smereing dus en de motor naar z`n grootje.
En nu heb ik het over een auto zonder injectie en motormanagement en alle electrische foefjes van nu.

Dus...................

mvg,
Hans.

VINK (0) PRO, 17 jaar geleden

Gewoon blijven rijden,en naar de sloop brengen.
je houd het niet voormogelijk waar de rotzooi allemaal inzit cg in kan komen.
Dus volg het maar op wat men zegt.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Met uitzondering van Nico zijn de meesten het helemaal eens pechvogel! Wat ga je doen? De auto rijd nu nog......
Zou niet te lang wachten met het nemen van een beslissing.

Sytze

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

het is een 4 drs diesel...................wellicht iets voor de exportjongens........ is vaak zo gek nog nie eens, redelijke prijzen...en het belangrijkste....je ziet hem noooooooooooooooooooooooooit weer.

Hans4040 (330) PRO, 17 jaar geleden

Goed idee, poetsen en verkopen dat ding.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.