Heb hier een X5 diesel van 2004 met 218 pk.
Uitlaatspruitstuk was gescheurd en is gelast.
Daarna rijden en kwam bijna niet op snelheid,
Tevens erg zwart roken en motor smoort.
Turbo regeling werkt niet en geometrie wordt door vacuum dichtgetrokken.
solenoid klep bij turbo vervangen, geen resultaat.
Vacuum slangetjes gecontroleerd en zo nodig vervangen.
Turbo gedemonteerd en had schade aan uitlaat schoepen wiel.
Nieuwe turbo en nieuw uitl. spruitstuk gemonteerd, maar turbo wordt nog steeds v.a. stationair dicht getrokken.
Motor stikt dan bijna in eigen uitlaat gas en is zeer tam op gas geven.
Werkt als een soort motor rem !!!
Uitlaat na de turbo losgekoppeld maar helpt niet.
Computer div. malen uitgelezen, maar geeft na reset alleen enkele gloeibougies als fout.
Vacuum slang van turbo regeling verwijderd en auto loopt boven de 2500 toeren als raket.
Dit is ook het geval als ik de stekker van de turbodruk sensor loskoppel.
Zou dit toch comp. schade kunnen zijn en is dit uit te lezen ?
M.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hopelijk heb je de accu losgekoppeld tijdens het laswerk aan het uitlaatspruitstuk... ander is waarschijnlijk een computer doorgesmoord
Of de turbodruksensor geeft verkeerd aan. Dat is uit te lezen.
Wat is de waarde van de turbodruksensor met motor uit, contact aan?
En tijdens het rijden?
Probleem opgelost !
gereviseerde turbo bleek niet goed afgesteld te zijn bij de leverancier.
Geometrie stond te ver dicht waardoor hij nog smoorde.
Opnieuw afgesteld, en auto trekt zoals het hoort.
Leverancier is nog wat tegemoed gekomen in de gemaakte kosten, maar belangrijker is dat probleem opgelost is.
13 jaar
Mooi dat het is opgelost en ook dat je dit hier vermeldt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar