goedemorgen,
wie weet een oplossing voor het verhogen van de snelheid
sinds mijn brommobiel bij de dealer is geweest, (wat een berg geld koste)
is hij niet echt vooruit te branden.
voorheen liep hij rustig 70 Km/pu
niet opgevoerd, dus gewoon standaard
de motorkoppeling en de variomaticbak zijn vervangen,
dat was noodzakelijk ??? volgens de dealer
de aandrijfsnaar pak je nu met alle gemak met duim en wijsvinger bij elkaar, dat was voor de vervanging heel anders.
de ringen die zich dan in de poelie begeven zijn volgens zeggen verwijderd ???.
het gaat om een bellier, deze heeft een yanmar motor.
wie kan mij daarin een tip geven.
alvast bedankt
De minitrucker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mooi zo laten martin, hij loopt hard genoeg.
paul,
Beste Paul,
Bedankt voor je antwoord
het is alleen zo dat hij voorheen gewoon 70 liep
deze truckjes zijn ook te krijgen als kenteken voertuig
dan lopen ze 85
ik heb dat truckje nieuw gekocht, na een inrij periode liep hij gewoon 70
nadat hij bij de dealer is geweest is dat over, het zou weer komen, na ongeveer 1500 kilometer moest hij weer harder gaan rollen.
alles moest weer inslijten werd mij vertelt.
ik ben daar ruim overheen, maar sneller, nee dat niet.
maar, goed even afwachten, ik rij veel lange rechte wegen, dan mag hij best even wat harder, alhoewel hij destijds 70 liep, deed ik dat niet eens, rond de 60 vond ik genoeg, ik heb immers pakketjes achterin staan van mijn klanten.
in de bebouwde kom zou ik dat nooit doen.
Paul, bedankt
voor het antwoord
vriendelijke groet
Martin
De Minitrucker
18 jaar
martin
waarschijnlijk is hij nu beknepen dmv een ring in de koppeling, meestal is dat het geval.
paul,
Beste Paul
dat is snel antwoorden,
ik heb aan de dealer gevraagd om de snelheid van 70 erin te houden.
hij vertelde mij, ik heb de ringen uit de poelie gehaald, dan loopt hij zeker harder.
maar de aandrijfsnaar is zo enorm slap dat je hem met gemak bijeen kan knijpen.
ik had ook een wiellager probleem, nou dat moest allemaal bestelt worden in Frankrijk
en dat ging nogal even duren.
om over de kosten maar te zwijgen.
wat s nou het geval, het zijn gewoon standaard SKF lagertjes.
wel perslagers, en achterop zitten gewoon lagers van een Fiat Panda
die prijs valt nu erg mee, en de levertijd is direkt dezelfde dag.
ik heb dat karretje nodig, ik vervoer goederen soms een hele pallet
ik heb ruim 2 kuub laadruimte een echte minitruck dus.
en wanneer je van Hoofddorp geregeld naar Amsterdam rijdt over 70 kilometer wegen is het prettig om de snelheid aan te passen
wel in een goed overwogen dossis, want er hangt nogal eens een motormuis achter.
ik heb gelukkig nooit echte problemen gehad met de "mannen"
in de spitstijden pak ik meestal een andere weg, dan zitten er van die grote jongens op de weg, soms wel heftig, want wanneer zij mij zien rijden geven ze vaak groot licht signaal.
ik heb natuurlijk ook mijn minitruck versiert met luchthoorns, michelinmannetjes en veel extra verlichting, een grote lichtbalk achterop
omdat ik ook wel eens in de nacht rij vindt ik het prettig om gezien te worden.
net een echte Scania
maar, goed om die ring uit de koppeling te halen is vermoedelijk een grote operatie.
die in de poelie moesten zitten zijn er volgens die dealer uit.
of is het mogelijk dat hij begrenst is????
die geluiden heb ik ook al eens gehoort.
Paul, nogmaals bedankt
Vriendelijke groet
Martin, De Minitrucker
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Brommobielen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar