Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een schitterende Seville, echter mijn kachel wordt niet warm...
Alle leidingen zijn reeds doorgespoeld, alle niveaus weer op peil, slangen worden warm, trekken geen vacuum.
Nou vertelde iemand mij dat het kon liggen aan de klep van de 'heater core'. Naar wat ik begrepen heb zit deze achter het handschoenenkastje gemonteerd (?)
Is er een mogelijkeheid dat deze klep dicht zit waardoor ik geen warme lucht krijg? EN zo ja, hoe kan ik deze openkrijgen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Mvg,
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die klep zal door middel van een motor bedient worden. Is het niet electrische dan wel doormiddel van vacuum.
als daar iets aan defect is blijft het dan waarschijnlijk op de koude stand staan.
You can manually "scan" this vehicle for hvac faults. This will assist us in diagnosing. Using the CCP (Climate Control panel) depress the "Off" and "Warmer" buttons at the same time and continue holding until all segments on the CCP and FDP (Fuel Data Panel) light up. Release both buttons and watch the display on the FDP. There are two types of trouble codes displayed. Codes that are displayed with an E before the numbers refer to the Powertrain Control Module (PCM). Codes that are displayed with the letter F before the number are Body Control Module (BCM) codes. Codes that have an EE or FF are current trouble codes and should be diagnosed first. There are four F codes that will affect the outlet temperature for the heater. F10 for an Outside Temperature Sensor circuit problem, F13 for an In-Car Temperature Sensor circuit problem, F15 for a Solar Sensor circuit failure and F40 for an Air Mix Door problem. After all diagnostic trouble codes are displayed, the FDP will display 7.0. This indicates the system is awaiting further input from the technician. Both PCM and BCM data can be displayed and outputs can be commanded by use of various buttons on the CCP and the FDP. Many scan tools will be unable to access some functions. To access climate control data depress the "Outside Temp" button on the CCP panel. The display on the FDP will switch from 7.0 to F.8.0. Now depress the "Hi" fan button, the display will change to P.2.0 and will switch periodically for a moment to another number. This second number is the value for that particular parameter. By using the "Hi" and "Lo" fan buttons you can move up or down in the parameter values. There are six parameters for lack of heat. They are P.2.1 for Engine Coolant Temperature, P.2.2 for commanded Air Mix Door position, P.2.3 for actual Air Mix Door position, P.2.5 for the In-Car Temperature Sensor, P.2.6 for actual Outside Temperature Sensor, and P.3.2 for the Sunload Sensor value. The Sunload Sensor is only used on 1991-1993 models. The temperature sensor readings are displayed in degrees Celsius and the Sunload Sensor is displayed in counts from 0-255. Review each parameter and then proceed to the appropriate step for the diagnostic trouble code present or the parameter that is displayed incorrectly.
ooit eens gekregen van iemand, misschien kun je de codes vinden.
gr
Peco Power
Thanks Peco, Ik heb even gekeken en hij geeft alleen aan I039. Dit schijnt een veelvoorkomende foutmelding te zijn bij de caddie's (als ik google mag geloven althans). Blijft echter de vraag staan, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch warme lucht mijn caddie in krijg....? Iemand....?
Greetz..
14 jaar
Hmm, nee een probleem met je onderstel zal niks met de kou in je interieur te maken hebben.... Dan wordt het dus kijken of de klep die de kachelradiateur afsluit naar het interieur wel open gaat. dit is volgens mij een vacuumbediende klep, maar om er bij te komen, zal een tour worden, ik ben al aan het zoeken naar een tekening...
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Seville of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar