auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Cadillac Seville: Seville loopt hard stationair

Bouwjaar: 1978, Brandstof: LPG, Motorcode: 350

Goeiendag,
Mijn koude Seville loopt de eerste paar kilometers hard stationair. Ik weet dat dat zo hoort maar vind het vervelend vooral bij gladde wegen.
Iemand bij autopart Den Dolder vertelde mij dat een 50 eurocent munt wonderen doet maar degene die mijn auto onderhoud (zelf heb ik er de ballen verstand van) durfde dat niet aan omdat bij het ploffen van de ontsteking de munt gelanceerd kan worden.
Ik moet er mee leren leven, denk ik.
Maar nu blijft de auto ook bij warme moter hard stationair lopen.
Waardoor komt dit en wat vinden jullie van dat foefje met die 50 cent waardoor de wagen niet meer harder stationair gaat lopen??

Geplaatst door

Seville78 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koelvloeistof op peil ?
Al dit soort foefjes zijn lapmiddelen .

kaleido 1 7470
badge vip badge

11 jaar

Koelvloeistof genoeg. Als daar een lekkage zit merk ik het gauw genoeg want dan bevriest de lpg.

Seville78 0

11 jaar

Laat Wout dit ff oplossen....je loopt daar toch... vacuumslangen gecontroleerd? chokeklep gecheckt? choke bimetaaltje goed afgesteld?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

P.P.
Vrijdag of zaterdag gaan we er even ernstig naar kijken. ik kijk en degene bij wie de wagen in onderhoud is doet. Ik zelf denk aan de temperatuursensor maar neem je tips mee Ik laat het nog weten.
Ik kom wel eens bij Wout, om een onderdeeltje te halen maar om nou te zeggen dat ik er loop, nee dat niet.
Groet, Willem

Seville78 0

11 jaar

Okay, ik had het bericht verkeerd gelezen, dacht dat je de auto bij Wout in onderhoud had. Dat 50 eurocent verhaal... gelul, moet niet nodig zijn.... je hebt een 78 er seville en dus de bendix/bosch injectie...

eerste wat goed moet is dat de cadillac weer fatsoenlijk loopt op benzine... dan pas kun je het gas goed afstellen. vergeet het verhaal van de chokeklep en de het bimetaaltje, die zit hier niet op. Vacuum zou heel goed kunnen, dus dat wel checken. vaak zit dat in het een-weg klepje van de rembekrachtiger. Door een paar keer te remmen , krijg je dan ook verandering in toerental? (auto gewon in de park stationair laten draaien en dan rem intrappen gedurende een aantal seconden..)
Ook de ontsteking goed zetten, ongeveer een graad of 12 voorontsteking.

Tot slot nog ff een tip/truc voor het koud wegrijden bij glad weer en verhoogd stationair toerental.. zet de auto voor dat je remt en stuurt weer ff in de vrij, je voorremmen doen veel meer dan je aangedreven achteras, en dus drukt ie dan in de D zo je kont om. ff vrijzetten verhelpt dat probleem.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

P.P.
De glad weer-truc ken ik maar met vol gas in D zetten lijkt me niet zo goed voor de automatische bak.
Bij een gewone choke loopt de moter wel harder maar niet zo erg als bij dit systeem.
Dus ik probeerde eigenlijk iets te vinden om de bak te sparen maar ik had al gehoord dat de bakken die in deze wagens gebruikt werden loeisterk zijn. Ik kan ook met de bus gaan natuurlijk.
Dank voor de info. De oplossing volgt (hoop ik) na het weekend.
Groet, Willem

Seville78 0

11 jaar

We hebben het nog niet gevonden, vacuum allemaal goed. Stappenmoter ook goed.
Misschien de grondpakking. Wordt vervolgd.

Seville78 0

11 jaar

Probleem verholpen. Grondpakking was goed gasklep zat vast en was half vergaan. Ringetje met gaatje er in, beetje gas bijgeven bij koude start. Loopt al weer weken als een.....cadillac.

Seville78 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Seville of stel zelf een nieuwe vraag.