Hallo,
Tijdens 't monteren van het ruitenwissermechaniek is het zijn nulstand kwijtgeraakt.
Hoe stel ik deze af? Het is een nogal vaag systeem met een palletje etc.
Mechaniek en motor zijn inmiddels van elkaar los geweest.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
OH OH, nu heb je wat, afstellen is een ramp, bovendien heeft een beetje verkeerde afstelling al tot gevolg dat de wisserbladen elkaar grijpen. het is heel moeilijk uit te leggen hoe je dit precies doet, je moet in elk geval met 2 personen zijn en dan puzzelen. Ik heb het ook al bij de hand gehad en had er een paar uur werk van.
Suc6
Peco Power
Ok, bedankt, zover was ik al, dat 't een ramp is ;-)
Heeft er iemand toevallig een (paar) foto's van zodat ik een beetje kan zien hoe hij in nulstand staat. En eventueel als ie in rust maar 'actief' is (interval bv..)
Of een mooie uitdraai van hoe het moet. Voor de Opel Sintra (= idem) is er geen beschrijving van in Opel TIS.
16 jaar
ik zal ff voor je kijken wat ik voor je heb, wordt dan morgen
zet de wissermotor aan op de interval stand zodra de as stopt met draaien zet je het contact uit en zet de wisserbladen in de stand zoals hij staat op interval stand
monteer dan de schijf met de aansluiting van het mechaniek iets naar voren wijzend
Daar ben ik weer.
Alles was los gehaald en verdraaid, zo ook die meeneemplaat die op de motor zit, zomaar d'r op zetten zat d'r helaas niet bij.
Ik heb een uitdraaitje uit een handboek gehad van Wiebe (thank you!!). Daar kwam ik een stuk verder mee,
daarin stond vermeld hoe het v-groefje moest staan ten opzichte van het opstaande stukje ijzer waar de motor op zit. Verder gezond verstand en logisch nadenken, en 't is gelukt.
Iig iedereen bedankt voor de reacties.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar