Chevrolet US Trans Sport: alarm chevrolet transsport

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,4

hallo ,heb wat problemen met het alarm,de handzender werkt goed met het open en dicht doen ,maar met het openen en dan starten ,helaas start niet ,ook niet als je het alarm reset, nieuwe batterijen geplaatst help ook niet,wat kunnen hier de oorzaken van zijn ik hoor graag van jullie groeten pontiacwim

pontiacwim

Geplaatst door pontiacwim (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jvr (0), 9 jaar geleden

Dag Wim,

Als ik het probleem goed begrijp, start de auto niet na het ontgrendelen met de handzender. Het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren werkt wel.

Wat bedoel je met het resetten van het alarm, hoe doe je dat? Mogelijk blijft de startonderbreker actief na het ontgrendelen, waardoor je niet kunt starten. Als de sleutel contactjes aan de zijkant heeft (zie: http://vats.likeabigdog.com/vatskey02.JP..., reinig deze. Probeer ook de reserve sleutel eens, wellicht is de sleutel versleten. Ook het contactslot zelf kan versleten zijn: spuit de sleutel licht in met een contactreiniger en zet hiermee het contact een aantal keer aan en uit.

pontiacwim (0), 9 jaar geleden

hallo jvr,de sleutel die ik heb zit geen contactje op ,het resetten doe ik met een klein zwart kastje met twee puntjes er op,die druk ik onder het rooie alarmlichtje ,daar zitten ook twee puntjes dan gaat alles ff knipperen ,zal ook ff de reservesleutel proberen ,de hoofdsleutel ziet er wel versleten uit je hoort het nog gr wim

pontiacwim (0), 9 jaar geleden

hallo jvr, alles geprobeerd maar doet niks gaat alleen open en dicht ,maar als je de sleutel in het contactslot plaatst dan gaan de lampjes branden en als je sleutel omdraait blijft het doodstil ,geen klik niks wat zijn de oplossingen hiervoor gr wim

garage van horne3458 (0) PRO, 9 jaar geleden

Het is dus een achteraf ingebouwd alarm, als je de actie doet met het kastje met die twee puntjes erop hoor je dan een relais klikken?

En probeer hem eens in de Neutraal te starten.wellicht staat de pookschakelaar kritisch.

jvr (0), 9 jaar geleden

Een zelfde soort systeem heb ik ook in mijn auto (zwart blokje met twee contact puntjes er in en een rood ledje er naast). Het zat er al in dat ik de auto kocht, maar er zit geen "ontgrendel" kastje bij, alleen de originele afstandsbediening voor de cv en alarm. Het systeem is blijkbaar onklaar gemaakt, maar het rode ledje knippert vreemd genoeg nog wel:

Als de auto op slot staat knippert het twee keer, met een pauze. Bij losmaken (met de afstandsbediening) gaat de led uit. Na een seconde of 20 niets doen, begint de led weer te knipperen (één keer met pauze). Blijkbaar is de startonderbreking dan actief geworden, want er kan dan niet gestart worden. Bij het nogmaals op "ontgrendelen" drukken (op de ab), kan er wél weer gestart worden. De led blijft nu uit, totdat het contact uit gezet wordt.

Reageert de rode led bij jou ook op de afstandsbediening? Kun je het zwarte kastje ook gewoon "niet" gebruiken? Heeft hij dit probleem altijd al gehad, of is er recent iets verandert aan de auto / is hij bij de garage geweest? Wat bedoel je met "gaat alles even knipperen": de rode led of alle controle lampjes op het dashboard?

Probeer eens direct te starten nadat je de deuren los hebt gemaakt met de ab (dus zittend in de auto), lukt dat? Als niets helpt, dan zou je de draad vanaf de rode led kunnen volgen naar de startonderbreker. Dit kastje zal gevoed worden door 12 volt, maar zal op zijn beurt ook een apart relais aan sturen. Dit relais onderbreekt de draad vanaf het contact naar de startmotor. Als je deze kunt vinden en door verbindt, zal je van het probleem af moeten zijn. Het relais kan meerdere aansluitingen hebben en tevens de draad naar de brandstofpomp en/of ontsteking onderbreken. Je zal dan meerdere doorverbindingen moeten maken, of het relais constant aan moeten zetten. Ook kan dit relais ín het kastje zelf zitten, dan wordt het iets ingewikkelder om uit te vinden welke draad met welke draad door moet verbinden.

Wat ook nog kan zijn (zelf meegemaakt) is dat de connector los zit op het startonderbreker kastje (of slecht contact maakt): draad volgen vanaf de led en de connector los nemen en weer goed aandrukken.


[url=http://postimg.org/image/cdeikedvv/][img]http://s9.postimg.org/cdeikedvv/2002chry...[/img][/url]

pontiacwim (0), 9 jaar geleden

hallo,bedankt voor de snelle reactie,ik heb hem geprobeerd in de neutraal te starten helaas niks ,het relais klikt wel ,maar blijft dood. vanmiddag komt de garage hem ophalen , het is wat jvr zegt denk een los contact of defect relais ,gaan ze hem ff door meten ,jullie horen nog van mij gr wim

pontiacwim (0), 9 jaar geleden

hallo,we hebben het gevonden alles doorgemeten was goed, het bleek helaas een defecte startmotor maar bedankt voor alle reacties gr wim

jvr (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Wim.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.