Chevrolet US Trans Sport: Chevrolet trans sport 3400 V6 FSI - van 2004 Lekke koppakkingen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000 V6 FSI

Heb een Chevrolet Trans Sport 3400 V6 FSI welke water kwijt raak en water uit de uitlaat blaast. Lekke koppaking(en)???
Hoe kan je hiervan de koppen demonteren ? Je kan nog niet eens bij de achterste bogies komen voor kompressie meting.

Wat is het beste / snelste te werken - Complete motor met bak en subframe laten zakken en uitbouwen, of zijn er andere mogelijk heden.
Wat moet er los gemaakt worden: Voortrein: remcilinders - mac personpoten ? etc. - Motor: uitlaat - benzine leidingen Hoe ?? - leidingen aut.bak - gaskabels - airco pomp leidingen ?? etc. - Elektro: wat voor kabel stekkers etc.
Wie heeft hier kennis van deze wagen en weet een antwoord of heeft goede raad.

Bram18

Geplaatst door Bram18 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

lekke v-pakking inlaatspruitstuk, iedereen doet dat op zijn eigen manier, maar trek er maar en dag of 2 voor uit. tip: lekke koppaking spoor ik op door de co meter (voor de apk) even boven de radiateur te houden (zonder dop erop natuurlijk) de gasbellen die uit de radiateur opstijgen en die uitlaatgassen zouden bevatten, geven dan iets uitslag op de meter. Wel uitkijken dat de tip van de cometer niet nat wordt, daar wordt ie niet beter van!!!!
Sommige mensen hebben er een truuk voor met kantelen van de motor, ff zoeken in de zoekoptie, een van de gasspecialisten weet er wat op.
suc6
Peco Power

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Dank je Peter,

Ga morgen aan de slag of met het kantelen van de motor wat kan berijken met V-pakking tussen de clinder banken.
Heb subframe gedeeltelijk losgemaakt en alle leidingen en stekkers los liggen kan geen co test meer doen.
Wat raad je aan toch koppen er af trekken of laten zitten en alleen V-pakking doen.

gr. Bram

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

je verliest nogal wat water via de uitlaat zei je, zat er water in de olie/ olie in het water? of een hoop schuim in de radiateur? Ik persoonlijk zou de koppakkingen ook direkt meenemen, kun je aan de bougies niet zien welke kop lek is? als het de voorste kop is heb je geluk. Om de zooi weer in elkaar te zetten en dan tot de ontdekking komen dat je niks verder bent wordt je ook niet vrolijk van natuurlijk. Pakkingset, ff alle usa-partdealers afbellen wie het goedkoopst is (gewoon tip, scheelt soms wel 100 euri)

Aanhaalmomenten? ff mailen, heb ik wel voor je.
gr
Peco Power

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Hoi Peter,

Ja er zat water in de olie, het is net stroop geworden, een soort sludge. De olie heb ik gelijk warm afgetapt en in een plastic vaatje gedaan, nu het koud is blijft het vermengd. Het pijl stond ook veel te hoog, maar kan het via de V-pakking niet in het carter lopen.

Ja dat is goed, als je de kopmomenten etc. kan mailen.

Bij voorbaat dank Peter.
Gr. Bram

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Hoi Peco,

De bougies zijn mooi egaal licht bruin van kleur, alleen tot in het porselein is de centrale elektrode weggebrand.
Ik heb nog nooit bougies zo wijd zien staan ca. 3,4 mm, moeten hele goede bobines zijn om hier nog een vonk te trekken.
De km stand is ca. 120.000 km. Haal zonder pardon beide koppen eraf met het V-stuk, te groot risico om nu nog te laten zitten.
Weet je ook de stuurstang los maakt, zit een rubberen hoes tot op het stuurhuis. Ik voel een koppeling in de hoes maar krijg hem niet naar onder of boven geschoven.
Ik wil toch het hele blok met subframe uitbouwen, voor de montage van de delen en dan compleet inbouwen.

Gr. Bram18

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

nee, die heb ik nog niet los gehad, vd lans ff vragen, die weet het wel

vd Lans (0) PRO, 15 jaar geleden

Sneetje in de hoes maken stuur draaien zodat de bout zichtbaar is en daarna een stuk ductape erover het kan ook anders maar dit is het snelste.
Ik zou persoonlijk niet de motor eruit halen ivm veel xtra werk.
Ga je toch de motor eruit halen let dan op dat het stuurwiel niet verdraaid als je de stuurkoppeling los gooit ivm airbag lint.
Als je het subframe heb verwijderd moet de auto ook uitgelijnt worden.
Zorg voordat je de stuurkoppeling weer monteerd aan het stuurhuis dat je deze met een schroevendraaier iets uitbuigt scheelt een hoop ellende met er op zetten.

vd Lans (0) PRO, 15 jaar geleden

Bougies horen trouwens op benz. op 1.5 mm te staan

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Hoi Bart,

Precies zo heb ik het ook gedaan vanmorgen, was het bij elkaar nog geen kwartierwerk en kon het geheel zo laten zakken.
Zal na montage de wagen ook uitlijnen.
Was alleen de V-pakking op een waterkanaal lek, koppakkingen niets aan gevonden.
Maar toch een goed gevoel dat ik ze eraf hebt gehaald en pakkingen vernieuwt.

Gr. Bram

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Via het chass. Nr. bleek de wagen van 2001 te zijn inplaats van 2003/4.

Is er bij iemand bekend, of er zwaardere achter luchtvering te verkrijgen is ???
Verder zoek ik nog een linker spiegelglas, of compleet binnen set met spiegel.

Gr. Bram

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

voor onderdelen moet je niet op problemcar zijn.
Daar zijn andere sites voor.

mvg,
moderator.

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Sorry Hans4040 voor de vraag, maar de vraag blijft wel of de achtervering is te verzwaren.

Gr. Bram

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Die vraag is dan voor de USA specialisten onder ons.
Mercury?

mvg,
Hans.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ja, monroe en gabriel levert er speciale gasveren voor, te bestellen/bekijken bij de bekende usa partsleveranciers kosten zo'n 250 euri per stel (1 orignele kost dat ook!) maar je levelingsystem ben je kwijt!!!!
gr
peco power

ff over de spiegel (off the record) opel sintra is gelijk;-) en goedkoper!!!!

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Na het inbouwen van subframe + blok, start de motor niet via het contaktslot en geeft ook geen benzine, wel vonk.
Het lijkt dat de startonderbreker werkt?????

Bij doorverbinden van het startrelais start de motor wel.
Zit er in de sleutel een chip die opnieuw geactiveerd moet worden ?????
Hoe doe je dit dan ???????

Zekeringen nagekeken en hoor kontakt relais in de zekeringenkast boven de accu klikken bij in- / uitschakelenvan kontakt

Gr. Bram

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

idd sleutel moet inleren..... maar hoe zat dat ook alweer ?? moet ik ff zoeken, het stond volgens mij op de duitse transsport site www.pontiac-transsport.net volgens mij

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Hoi Peco,

Kan relevante site niet vinden op Pontiac site.

Andere mogelijkheden ???

Gr. Bram

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

sorry verkeerde site gegeven, dit is de goede. registreer je gewoon en stel je vraag in (gebrekkig) duits of engels, d'r zit enorm veel kennis daar, en mensen met alle software en fabrieksgegevens.

Bram18 (0), 15 jaar geleden

Hoi Peco,

Heb op de pontiac site gezocht, maar kom er niet goed uit.
Nu is mijn geschreven duits ook niet je van het en is het probleem moeilijk te verworden.

Heb jij of iemand nog een andere oplossing of zoek richtingen ???????

Gr. Bram

check

Beste antwoord, geplaatst door Bram18 (0), 15 jaar geleden

Probleem is opgelost, motor start en loopt weer.
Heb de ronde stekkers van de ABS computer en de aut.bak verwisseld, dit zijn de enige stekkers die gelijk zijn en op elkaar passen.
Heeft de nodige tijd en moeite gekost om hier achter te komen.
Allen bedankt voor de adviesen en goede raad.

Bram18

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.