close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: HOOG (3000) toerental stationair draaien

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4

zit al enige uurtjes alle Trans sport vraag en antwoorden te overlezen(super site trouwens), ben ik dus echt niet alleen met mijn haat liefde verhouding met deze fantastische bak die jammer genoeg nooit op gas zou mogen rijden.Genoeg geluld hier is mijn probleem.
Gisteren terugrit van Oostenrijk na rit van 1200 km onieuw lpg bijtanken in Belgie,bij start motor,korte hevige knal met enige rook en een hoog toerental zonder gas te geven.
Heb de motor stilgelegd,5 min gewacht,opnieuw gestart en de laatste 100 km met een ei in de broek gelukkig thuisgeraakt.
Eerst dacht ik korte harde knal,daar gaat mijn versnellingsbak maar die doet het blijkbaar in alle versnellingen.(Backfire?)
Ik vrees dat het voor de 2è x mijn join de coullase(Belgisch voor kopcilinderpakking) is.1è x vervangen samen met v pakking en revisie kleppen en klepvoeten op 155 kilo en heb er nu 194.
De wagen rijd nog maar bij het starten gaat hij naar 3000 t en in Drive zakt het dan wel maar zonder gas te geven en bij stilstand neigt hij naar 2000 t. en moet je flink remmen of hij gaat met je lopen.
Ik wil hem wel naar de garage rijden voor een uitlezing maar ben bang hem onderweg helemaal op te blazen(=70 km) of is er iemand die een sterk vermoeden heeft dat dit geen kwaad kan of dat het probleem van een andere aard kan zijn.
De olie is zeker nog geen mayo maar de uitlaatgassen zijn toch witter(waterdamp) dan normaal wat mijn vermoeden lijkt te bevestiggen.
Helpen zaken als TEC LEC trouwens bij koppak problemen of heeft iemand ervaring met additieven ter oplossing.
Heb zelf na 1è vervanging koppakking "FLASH LUBE" laten instaleren voor een betere smering van de kleppen en ter voorkomen van de meeste problemen wat met rijden op gas te maken heeft.Ik wil nog niet vooruitlopen ,maar blijkbaar heeft het niet geholpen.
Alvast bedankt voor elke reactie,vriendelijke groeten uit B,Wouter

Geplaatst door

gas ket (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er niet gewoon een slang losgesprongen. door het valse vacuum hij harder gaat lopen.

Highway 640
badge

16 jaar

Ik denk ook dat door de backfire ergens een slang van het inlaattraject is losgeschoten,bekijk dit eerst maar eens.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

slangetje er weer aan en probleem opgelost?
dan in elk geval bedankt voor de feedback!

Mercury 0
badge

16 jaar

beter te laat dan nooit ( feedwayback)
Beste Peco en Hans ,heb destijds geen antwoord verzonden gekregen ( destijds meermaals geprobeerd zonder sucses,waarschijnlijk omdat ik a gewoon Belg ben of B dit vanuit niet ingelogd stand geprbeerd heb) en welgemeende sorry maar ben echt geen internaut.
Maar³ jullie zaten er wel op,het was een backfire en er was een slang losgeknald probleem opgelost ,loopt sindsdien terug als een trein.Heb hem 1maand terug doorverkocht aan mijn broertje en heb zelf een andere jongere (2001)aangeschaft(black 2tone cap chairs,lpi etc.) en de problemen die ik daarmee heb zijn voor een volgende aflevering.Moest dit eerst ff (fucking fast) rechtzetten.
Ps.feedback tips(how to) zijn welkom, kan in de toekomst nodig blijken.

gas ket 0

15 jaar

Feedback tip: gewoon zo doen als je vandaag gedaan hebt, dus inloggen en een antwoord typen. Hoef je geen internaut voor te zijn...
Maar bedankt voor de feedback, blij dat we het bij het rechte eind hadden.

gr

Peco power

Mercury 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.