Chevrolet US Trans Sport: temperatuur heel hoog en rook uit de motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.4 V6

hallo ik heb een probleem met mijn auto, onze temperatuur was altijd al hoog heel hoog, terwijl alles oké was kwa koelvloeistof en olie, maar vandaag reden we per ongeluk zonder koelvloeistof en weinig olie, zo ongeveer 10km en ineens kwam er rook uit onze motor, maar hij draaide nog dus hebben hem direkt stilgelegd en olie en koelvloeistof ingedaan, hij starte maar na 5min stond de temperatuur heel hoog en rook kwam er ook veel uit, ook na 2 a 3uur na dat we hem hebben laetn afkoelen, mijn vriend denkt dat het de waterpomp is dat kapot is, maar ja we weten het niet zeker, weet iemand van jullie soms wat het kan zijn en of het ernstig is, wat kunnen we er aan doen????
hopelijk een snel antwoord
dank u
hopeloze problemgirl kim

problemgirl

Geplaatst door problemgirl (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Trans Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Highway (125) PRO, 15 jaar geleden

Ik ben bang dat de cilinderkoppakking kapot is.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

oh oh, een 3.4 laten lopen zonder water en olie....................... v-pakking ligt er sowieso uit, maar er zal meer aan de hand zijn. draaien de koelvinnen wel als de temperatuur hoger oploopt? dit soort auto's is heel gevoelig in deze weersomstandigheden, koelvin schakelt heel erg laat in, ivm hoge druk in het koelsysteem, zit er wel een goede radiateurdop op? dit wordt toch eht de garagist erbij.

problemgirl (0), 15 jaar geleden

als ik de verwarming opzt op warm komt er enkel nog koude lucht uit, wat betekend dat dan? is het niet beter dak hem verkoop?? maar ja wie wilt da kopen?
das voor mij wel een echt ramp ik rij elke dag normaal met de auto en nu kan ik dat niet meer? hoeveel denken jullie dat ik er nog van zouden kunnen krijgen???
bedankt voor de antwoorden
groetjes kim

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

de motor moet ontlucht worden, zitten 2 kleine koperkleurige boutjes, 1 op het termostaathuis, de andere op de slangaansluiting vanaf de radiateur, de auto iets opkrikken van voren, radiateur vullen, auto warm draaien , bijvullen, ontluchtingen open tot er vloeistof uitkomt, dan dichtdraaien, nivo in de adiateur bijvullen tot vol, dop erop en expansievat vullen tot full hot, moto laten draaien met de kachels op warm (ook de achterste kachel!!!!) opnieuw ontluchten, kijk uit systeem staat op druk!!! en bij vullen , als je geluk hebt is er niets aan de hand en heb je het zo opgelost, maar dat blijkt snel genoeg. anders wordt het repareren of verkopen, maar dat zal nooit veel opleveren.
suc6
Peco Power

problemgirl (0), 15 jaar geleden

oke bedank alvast we zullen dit alvast proberen, hopelijk is het dan opgelost kan me geen garagist permeteren, maar die dop van de radiator zit schuin, en alds ik hem opkrik zit die dan nog shuiner is dat niet erg? en wat moet ik dan doen met die kopere boutjes? en waar kan ik die juist vinden?
grtjs

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

De boutjes had ik al beschreven waar ze zaten, maar kijk uit, ik heb het idee dat dit niet goed gaat komen, er komt water uit als je ze los draait (om de lucht eruit te krijgen) en dat water is heet water onder druk, dat kan oplopen tot wel 110 graden!!!!!!!! Dit soort dingen moeten mensen doen die begrijpen wat ze doen, niet zomaar een amateur!!!!. Waarschijnlijk heb je de motor toch al behoorlijk om zeep geholpen.
Ik hou er mee op.
gr
Peco Power

problemgirl (0), 15 jaar geleden

hey geen nood hoor mijn vriend heeft al eerder aan auto's gewerkt hoor hij weet wat hij doet maar zo een auto hebben we nooit gehad dus uiteraard daarom we zo veel vragen stellen maar maak je geen zorgen, ondertussen denkt hij dat het de termostaat zou dat mogelijk zijn? mijn vader dat garagist is geweest denkt dat als we deze eruithalen het probleem kan opgelost worden wat denken jullie? ik kan me geen garagist permiteren en zeker geen nieuwe auto, mijn zoontje ligt in ziekenhuis en omdat mijn autoo kapot is kan ik hem niet eens bezoeken, hopelijk kan iemand van jullie me helpen, groetjes kim

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit gaat niet meer werken, wat jj beschrijft is duidelijk een veel voorkomend problem bij deze auto's de v-pakking (inlaatspruitstuk) is sowieso lek en aangezien je de hele wagen aan de kook gehad hebt en er ook geen olie genoeg meer inzat heb ik grote vrees dat er veel en veel meer aan de hand is. Als ik je daarbij vertel dat een proffesional die dagelijks met dit soort auto's werkt een dag bezig is om om alles los te krijgen en weer te monteren dan hoop ik dat je begrijpt dat het niet zo even huis,tuin en keukenwerk is. Ik zal je maar niet vertellen wat het je alleen al aan onderdelen gaat kosten, maar daarvoor alleen zou je een redelijke okkasie kunnen kopen waar je mee zou kunnen rijden. De techniek va deze auto's is niks voor gepensioneerde garagisten, uit de vragen maak ik al op dat er niks begrepen wordt van wat er onder de kap zit, je hebt ook nog te maken met amerikaanse maten voor het gereedschap, eigenlijk heb ik maar 1 advies voor je..... probeer de wagen te verruilen voor een rijdbaare auto met minder mankementen en waar wel makkelijk aan te sleutelen is als er wat aan zou zijn. Bij een bmw was het ook al problematisch lees ik. Helaas, verder helpen kan ik je niet, thermostaat eruit halen zal niks oplossen, maar goed die zit op het blok, waar de waterslang weer naar de radiateur gaat.
suc6
Peco Power

problemgirl (0), 15 jaar geleden

ja maar wie wil dat wisselen, of kopen en hoeveel ga ik er nog ongeveer van hebben?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

erg weinig, ik schat'm op de nederlandse markt in op zo'n 2000 euro en dan moet er geen schade aanzitten en het interieur netjes zijn, voor belgie heb ik geen idee, maar biedt hem eens aan op 2ehands of kijk bij je in de buurt, liever een oud fordje/opeltje/toyota etc etc dat rijdt dan een slagschip voor de deur waar je niks aan hebt.....
gr
peco power

problemgirl (0), 15 jaar geleden

hey jongens, het probleem is opgelost mijn pa( de gepensioneerde garagist zoalshoj hier is genoemd) en mijn vriend( de zogezegde amateur) hebben een uurtje werk aan gehad, het was een darm dat gescheurd was van de radiator naar de motor achteraan, het heeft ons 3€ gekost.
allé toch bedankt voor de hulp en de tips,
groetjes kim en tot het volgende probleem(hopelijk nooit meer problemen)

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

tsja, een gescheurde slang herkennen, dat lukt mij nog niet :-) maar nu maar hopen dat het zonder water rijden niet meer ellende te weeg heeft gebracht, maar sommige mensen hebben alle geluk van de wereld op dit soort gebied. een heel geluk dat het slechts een metertje slang was van 3 euro , dat is echt een koopje!

greetz

peco power

VERMEER.HANS (0), 15 jaar geleden

?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.