De auto lekt vanonder het dashboard aan de passagiers kant, lijkt uit de kachel te komen om de
oorzaak op te sporen is de voorruit er al opnieuw ingeplakt, en heb ik de daksteunen gekit.
Er was vorig jaar een nieuwe voorruit ingekomen en het leek erop dat de ruit niet goed was geplakt.
De ruit is er door een ander bedrijf als service uitgehaald en opnieuw geplakt.
Ik dacht dat ik het eindelijk had gevonden, het raster wat onder de voorruit zit is eruit geweest om
de voorruit te vervangen daar miste 2 schroeven onder de motorkap, schroeven geplaatst met een
beetje kit maar hij lekt nog steeds.
Heeft iemand een suggestie?
Groet Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Marcel,
Is het water of is het koelvloeistof? (vocht ff proeven, als het zoetig is, dan is het koelvloeistof)
Is het koelvloeistof, dan is of je kachelradiateur lek (worst case scenario) of een toevoerslang naar de kachel (is iets simpeler opte lossen en goedkoper/beter verkrijgbaar)
Is het water, dan kan het de volgende oorzaken hebben.
de condensafvoer van de airco zit verstopt, en hier wil nog al eens wat vocht wegkomen. Ik moet ff denken hoe het precieszit bij een tahoe, krijg je vanavond wel effe berichtje over, en ik kijk ff voor een schema.
of de auto is dus echt lek, bij het vervangen van de ruit, was je daar ook bij aanwezig? je hebt (bij amerikanen niet snel, maar het kan) kans dat er roestschade aan de rand van de carroserie zit waar de ruit invalt, komt bij heel veel auto's voor!
je paravan (da's de bak onder het door jou genoemde rooster) is lek, afvoer verstopt) komt ook heel vaak voor.
Ik sloop vaak zoveel mogelijk delen van het dashboard eruit, leg wat oude kranten op de vloer, en ga dan door de wasstraat, liefst met nog iemand die ook een beetje een scherp oog heeft erbij. zo kun je vaak wat precieser (en met wat geluk heel precies) bepalen waar het water wegkomt.
je hoort nog ff van mij
Gr
Peco Power
Hoi Peco,
Er zat geen roest op de sponningen waar de ruit zit, en het is water.
Ik heb vanmiddag het rooster bij de ruitenwissers er afgehaald en zag dat er een schroef/parker zat
die dol draaide, ik zette een zaklampje op het schroefgaatje en zag licht onder het dashboard/kachel.
Bij dit type Tahoe zitten dus 2 schroefjes aan de passagierskant om het rooster vast te zetten
die in de auto uitkomen en klaarblijkelijk kunnen lekken. (wie dat had verzonnen bij GM)
Ik heb er dikkere schroeven/parkers in gezet en afgedicht met kit. Aan de bestuurderskant komen ze in
de paravan uit.
Ik denk dat ik het heb opgelost, maar dat laat ik weten na de volgende regenbui of als ik em door de
wassstraat heb gestuurd.
Zo zie je maar weer, zetten ze er een andere ruit in, haald het volgende bedrijf de ruit er weer uit om de lekkage proberen op te lossen en niemand denkt of weet dat als een schroef doordraaid die kan gaan lekken
in de auto.
En in een ander gat zat aan de passagierskant zat zelfs helemaal geen schroef ingedraaid.
Maar goed is weer informatie waar meerdere Chevy bezitters en misschien andere merken
mee te maken kunnen krijgen.
Bedankt voor je reactie,
grt Marcel
16 jaar
Hoi Peco,
De lekkage is opgelost, was doorgedraaide parker van het rooster/ paravan
die uitkwam in de auto.
groet Marcel
16 jaar
Gelukkig, zijn te leuke auto's om te laten wegroesten
Wat zei je kennis over zijn bus trouwens ivm zijn stoterstangen??
gr
Peco Power
Peco,
Hij was niet erg gelukkig met het gekregen antwoord, maar het was wel duidelijk,
ik heb eerlijk gezegd ook wel eens te hard met de Tahoe gereden, maar
rij er normaal mee, de auto heeft 220000 kilometer gedraaid.
Er zit geen begrenser op deze Tahoe, hij komt uit duitsland.
Groet Marcel
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Tahoe of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar