close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Tahoe: Slecht starten Chevrolet Tahoe 1999

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 5.7 V8 Vortec L31

Sinds een aantal weken start de motor slecht, staat te horten en te stoten, zodra
de LPG G3 inschakelt loopt de motor goed, als ik weer op benzine schakel dan
loopt hij weer slecht.

Als de motor op bedrijfstemperatuur is loopt ie op benzine ook perfect.

Op de dag start ie gewoon goed op benzine maar na een nacht stilstaan start deze weer erg slecht,
hij slaat na een tijdje starten wel aan, weer horten en stoten.

De Rotor is reeds vervangen.


Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?



Bedankt alvast

groet Marcel

Geplaatst door

M@rs (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

omdat ie koud slecht start , dus nadat ie langer heeft stilgestaan, zal wss de benzinedruk wegvallen, zet de auto eens eerst op contact, wacht 20 30 sec en start hem dan eens koud, start ie nu wel goed, dan verlies je ergens benzinedruk. ook de koudloopregeling kan in de war zijn. maar probeer eerst eens de eerste optie. je benzinefilter is ook recent vervangen?

gr
peco power

Mercury 0
badge

16 jaar

Peco,

Ik heb net je advies geprobeerd; 30 seconden gewacht met starten, hij start wel, maar
hort en stoot nog, het benzinefilter is nog niet vervangen.

Bedankt voor deze info

Grt Marcel

M@rs 0

16 jaar

Benzine filter vervangen kan geen kwaad, maar wss heb je een ander probleem, de benzinedruk in het injectiesysteem valt weg als je hem uitzet, dus na een aantal uren of een hele nacht is er te weinig druk. door ff te wachten met starten na het op contact zetten heb je door de (electrische) benzinepomp meer brandstof aanvoer naar je injectoren, toch zit er ergens in dit traject een lekje waardoor je druk verliest en daardoor loopt ie eerst ook wat met horten en stoten. Misschien de beste tip is om het systeem even te laten afpersen en kijken war het zich bevindt. Als je de auto uitzet en na bijvoorbeeld een 15 a30 minuten weer wil starten, gaat dat dan zonder problemen of moet je dan ook ff doorstarten? in dat geval lekken de injectoren door.
gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Na 15-30 minuten start hij goed, ik ga n.a.v. deze info verder kijken
en kom erop terug, bedankt weer voor de informatie

groet Marcel

M@rs 0

16 jaar

Haal het vacuum slangetje van de benz.drukregelaar af en kijk of er benzine uitkomt (evt.contact aanzetten).
Als er benz. uitkomt is je drukregelaar lek en moet die vv worden

vd Lans 0
badge

16 jaar

Heel goed Bart, daar had ik nog niet aan gedacht!

hier ff een afbeelding van het apparaat (zit niet op de prettigste plek bij een Tahoe/GM maar ja)
je moet het slangetje hebben dat op het zilver/aluminium kleurige deel zit (zit ook niet veel anders aan trouwens)
suc6

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Bart, Peco,

Te gek bedankt, ga dit testen en kom erop terug

Grt Marcel

M@rs 0

16 jaar

Eerst leek het erop dat de injectoren vervuild waren flesje injector cleaner erdoor gepompt,
maar niet geholpen hij start nog slecht, die benzinedrukregelaar waar zit ie op het blok
ik heb er nog niet naar gezocht maar is er makkelijk bij te komen bij een Tahoe?


Grt Marcel

M@rs 0

16 jaar

Marcel, hij zit aan de bestuurderskant van het blok, er loopt een vacuumslang heen en meestal is ie blauw aan de onderkant zoals op de afbeelding die ik eerder plaatste, soms zijn ze ook helemaal aluminium kleurig. hij zit vast met een beugel net als een ontsteking met een rotor vastzit in het blok.
gr
Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Ik begrijp er niks meer van, sinds mijn laatste bericht op 17 september jl.
start de auto vanaf 18 september weer als vanouds, ik had al voor volgende
week een afspraak bij de garage om de klacht te laten behandelen n.a.v. de
hier gekregen diagnoses.

Wat kan het zijn geweest, er is niets gedaan aan de auto en vanaf de 18e start
hij weer perfect misschien zat er ergens vuil in het systeem?

Ik zal het verdere verloop laten weten.

Groet Marcel

M@rs 0

16 jaar

De injector cleaner heeft er ff langer over gedaan maar heeft het probleem hoofdstwaarschijnlijk wel opgelost.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Inderdaad dit is blijkbaar opgelost door de injectorcleaner, case closed

zal maar zeggen, bedankt voor de tips en informatie

Groet Marcel

M@rs 0

16 jaar

Hoeft niet direct heb je in de tussen tijd benz. getankt? zo ja dan zit het probleem in je benz.tank.
Er zit dan een scheurtje in de rubberen benz. slang die bij je benz.pomp in de tank zit.
als de benz onder een bepaald nivo komt gaat gooit tie het weer terug de tank in.
Zoniet dan houden we het op de injectoren.

vd Lans 0
badge

16 jaar

Toen het startprobleem begon zat de benzinetank bijna vol,
ik heb zeg maar 1,5 tank op benzine gereden met 1 flesje injector cleaner
toen is het startprobleem langzaam opgelost

Bedankt voor de informatie.

Grt Marcel

M@rs 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Tahoe of stel zelf een nieuwe vraag.