auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: Chevy Van klepstoter stangetjes voor de 2e keer kapot

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 5.7 Vortec

Mijn compagnon heeft een Chevy waarbij voor de 2e keer, als ik het goed zeg de klepstoter stangetje
krom waren van cilinder 6, de garage zegt dat dit komt omdat en een snelheidsbegrenser op deze auto zit en bij 160 km p.u. wordt afgeknepen, is dit waar of kan er nog een andere oorzaak aanwezig zijn?

De kop hoefde er niet af en de stoters of stangetjes konden worden vervangen.

En hij rijd er soms 160 mee en dan grijpt de begrenser in.

De kilometerstand is 260.000 km

De vraag is als de begrenzer de oorzaak is of de begrenser eraf kan, zodat niet als je net even iets harder rijd als 160 dat die begrenser ingrijpt en weer de stoters krom gaan.
Het is duidelijk dat dit niet verantwoord is als je bv 170 gaat rijden want dan kan dit je bak en cardan
kosten omdat deze te heet worden, maar toch.

De begrenser eraf halen is dat te doen, en eventueel waar?

Ik hoor graag of er nog andere oorzaken kunnen zijn.


Groet Marcel

Geplaatst door

M@rs (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hmm, dit is gewoon vragen om problemen, bovendien mag je kameraad/kennis blij zijn dat ie er af komt met alleen een kromme stoterstang en niet met veel en veel meer motorschade.
Goed, ik ben (gelukkig) Koos Spee niet, maar als je kennis bij mij aankomt, voor de 2e keer met dit probleem, en hij vertelt mij daarbij wat jij hier vertelt, dan zou ik hem persoonlijk met de stoterstang om de oren slaan!!!!! Een amerikaan is gemaakt om met 55/60 mijl per uur over de highways te cruisen. Men bouwt motoren met heel veel inhoud omdat deze veel koppel hebben en dus makkelijk (en met weinig toeren) naar deze snelheid toe gaan. Iemand die denkt dat ie met een 200 pk blok op gas een auto van ruim 2,5 ton gewicht met zo'n snelheid over de wegen moet gaan laten razen, die komt gewoon kosten tegen. Daar zijn deze bussen niet voor gemaakt, simpel zat. Gewoon 120 130 rijden, niet verder doortrekken dan hooguit een 3500 toeren en dan bij 130 de cruise control er op, tokkelt zo'n ding rustig met een 2000 toeren over de weg.
Ik zal even uitleggen wat er gebeurd nl. Er zit in sommige bussen idd een begrenzer (ook in de cadillac escalade bijv.) Deze grijpt dus in bij een bepaalde snelheid. De persoon achter het stuur heeft vreselijk haast waarschijnlijk en die trapt met zijn LODEN voet, het gaspedaal helemaal pedal to the metal. Op een gegeven moment komt die begrenzer in. " Bestuurder" houd de poot stijf, moet op een gegeven moment ff van het gas af en trapt hem dan weer helemaal in.... De bak krijgt even een geen gas signaal, dan weer wel, de kickdown pakt even op (ja ook met dit soort snelheden nog). de toeren vliegen omhoog (overtoeren) en hoppa, stoters kunnen het toerental niet bijhouden=> kromme klepstoter! (en binnenkort gegarandeerd nog veel meer). Met dit soort auto's op zo'n manier rijden... Op gas branden binnenkort de kleppen er sowieso wel uit, binnenkort klapt hem een keer de nokkenas of een stoter schiet vast. De automaatbak gaat ook sowieso eraan.
Buitendien, (ja ik ben zelf ook in het bezit van een racelicensie) en ik rijdt ook stelselmatig te hard en in Duitsland rijdt ik (afhankelijk van het voertuig) ook wel ver boven de 200, maar zo hard met zo'n bus dat zou ik niet aandurven, echt het is een ongeleid projectiel zo'n ding.

maar goed , het gaat nog even vaker gebeuren waarschijnlijk, totdat de echte kosten komen... en dan zijn het hele dure jongens...

zeg dat maar even tegen hem (en als ie bij mij komt met die bus bouw ik er nog een begrenzer in, zodat ie niet meer zo hard trekt, heb ik wel eens eerder gedaan uit bescherming tegen de persoon zichzelf)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.