auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: Chevy van start niet meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: Vortec 5.7

LS,
Mijn laatste rit van Alkmaar naar Deventer was heel merkwaardig. Om de 10 a 40 KM dreigde de motor er mee op te houden. Pompend gas geven leek wat te helpen. 3 keer geheel afgeslagen, startte bij stilstaan direct weer.
Eerste 100 km op gas en laatste 50 op benzine in beide situaties zelfde euvel.
De volgende ochten wou hij niet meer starten. Accu is vol, startmotor draait goed.
Geeft geen vonk uit bobine en ook geen bezine druk. Bobine krijgt wel puls.
Het lijkt er op dat de startonderbreker defect is echter er zit volgens mij geen startonderbreker in omdat ik met een nagemaakte sleutel zonder chip gewoon kan rijden.
Wie weet raad??

Fokko h

Geplaatst door

fokko h (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

deuren, ontgrendel jij die met een afstandsbediening? meeste startblokkeringen laten de startmotor niet eens ronddraaien, blokkeren startrelais.

wss zit het probleem in de vonk, geen vonk, geen gas en dus ook geen afsluiter open, en als je pech hebt ook geen benzineafsluiter.
Maar ik heb het idee dat je het moet zoeken in je ontstekingsmodule, Alle verschijnselen duiden daar nl op. Inhouden, afslaan en dan wel weer starten. etc etc
Heb je het type met de bobines direct op de kleppendeksels geschroeft of met nog een "normale"ontstekingspot met rotor? Ik zie je spreken over 1 bobine dus ik neem aan de laatste. check alle stekkerverbindingen onder de kap, ook die vastgeschroeft zitten met een boutje (sleutel 7) maak alle contacten schoon. bobine krijgt wel puls zeg je, dus je krukassensor doet het wel. Check ook ff goed je massa, amerikanen zijn op dit gebied echt de grootste probleemauto's geworden die er bestaan. Oxidatie en iets slecht contact en ze zijn compleet van de leg.

Nog een vaak voorkomend probleem bij deze wagens is een vacuumtekort dan wel een vacuumlek ergens. Het is lastig luisteren als ie niet wil lopen, maar check ff of alle slangen goed zijn, niet gescheurd, of ergens afliggen.
Oh ja, wat is de km stand ongeveer en wat voor gasinstallatie ligt er in? allemaal net ff makkelijker voor ons om te zoeken/meedenken.
dus geef nog ff wat extra informatie, kunnen wij je beter helpen

Greetz

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

rotor verdeelkap nog goed middelste stiftje weggebrand

Beste Peco Power,
Enkele antwoorden:
Ik heb geen afstandbediening, dus werk altijd met de sleutel 9geenverschil tussen de kale sleutel (geheel messing) en de sleutel met een zwart kunstof greep (zit volgens mij geen herkenner in.
Type bobine weet ik zo niet, moet daarvoor naar de garage waar hij staat
Km stand is ongeveer 85000 miles
Gasinstalatie is LPI G3 vialle met een olie druppelaar of hoe dat ook maar mag heten.
zal de tips maandag na laten kijken.
Groet, fokko h

fokko h 0

16 jaar

je hebt een 350 lt 4 vortec d'r in , die heeft 1 bobine en een speciale verdeler. zal d'r nog ff een afbeelding bij versturen. moet m ff opzoeken.
probleem zit m daar waarschijnlijk. heb er wel een redelijke detailtekening van, moet ik morgen ff opzoeken en dan stuur ik 'm.
vialle is redelijk goed, zie niet 1 van de door jou genoemde problemen uit de installatie komen. je oliedruppelar is een klepsmeersysteem, is een enorm behoud van kleppen en zittingen in lpg voertuigen. 85000 mile, da's nog een bijna nieuwe. Niet onlangs toevallig met een beurt nieuwe bougies d'r in gekregen?? Als er toevallig champion bougies inzitten dan kon je daar wel eens een boosdoener hebben. GM en champion is altijd problemen. gewoon ac-delco's d'r in en stukken beter rijdende en aanvoelende auto.

greetz

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Beste Peco Power,
Antwoord op je eerdere vragen:
Inderdaad 1 normale bobine
Nomale ontstekingspot (rotor met verdeler).

Bij de aansluiting van de verdeler meten we wel pulsen (blokgolf), maar bij de bobine niet.

De gasibouwer gaf aan dat het niet aan de gasinstallatie kon liggen, hij gaf de meeste kans dat de startblokkering roet in het eten gooit. Zou het kunnen zijn dat er vroeger wel een startonderbreker in heeft gezeten en dat de gedeeltelijk is gesloopt en nu ellende veroorzaakt? Hoe kan ik zien of er ooit een startonderbreker in heeft gezeten??
Groet,fokko h

fokko h 0

16 jaar

als je daar rechtstreeks 12 volt opzet op de ontsteking wat dan, wat peco zegt dat zwarte kastje met 2 stekkers eraan de module,als je de verdeelkap verwijderd zie je dit zitten op het verdeelhuis geschroefd,die gaan graag kapot

[img]http://i57.photobucket.com/albums/g201/p...[/img]

hier heb je de hele set,

moet daar ergens in zitten je probleem. meest wss is de module zoals robby al zegt, 99% van de ontstekingsproblemen zit daar in....

suc6

Peco Power

oh ja, ff voor de duidelijkheid het blokje waar dynamod opstaat op de foto, dat is de module, bij jou zal er waarschijnlijk ac-delco opstaan...

Mercury 0
badge

16 jaar

goed gedaan peco,ik had een ander type in mijn hoofd

ik weet welke je bedoelt, maar ik weet bijna zeker dat dit patent de 8 boze geesten om de beurt vonken laat schieten!

gr
Peco

Mercury 0
badge

16 jaar

Het heeft even geduurd, maar het probleem is al een poosje opgelost. Er bleek een kabelbundel te dicht langs een plaat te hebben geschuurd (onder het blok), waardoor sluiting is ontstaan. Eerst dus af en toe en na een nachtje definitief.
Bedankt voor alle tips misschien helpt deze oplossing ook een ander in de toekomst.
fokko h

fokko h 0

16 jaar

Dat zijn idd de "leuke" zoekacties zulke storingen, bedankt voor de feedback

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.