Hallo, heb een paar problemen. als ik de auto op contact zet beginnen ineens mijn dimlichten te branden verder gaat er geen verlichting aan, dit is zo ineens begonnen. 2 kan ik de voor ontsteking die de computer regelt ook controleren met een lamp.( kan even niet op de juiste naam komen) 3 wat is de meest voorkomende oorzaak wanneer de motor slecht op toeren komt , zeg maar dat ie traag reageert op het gas , het geluid van veel lucht aan zuigen maar geen vlotte reaktie van de motor.
gr Gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Gerard,
Ik lees in je vorige verhaal dat je de motor gereviseerd hebt. Heb je langdurig de accu losgekoppeld gehad van de polen? Je hebt namelijk een GMC en dat is Gereral Motors Canada en canadese voertuigen hebben net als de scandinavische, de verplichting om altijd dimlicht te voeren. Standaard is de auto dan ook geprogrammeerd om de dimlichten in te schakelen, en waarschijnlijk is ie de zaak die geprogrammeerd zat in zijn geheugen kwijt en staat ie in de basisafstelling. Dat zal ff zoeken worden om dat weer kwijt te raken. Ik zal eens kijken wat ik voor je heb, kan vinden.
Stroboscooplamp bedoel je waarschijnlijk. ja, die kun je aansluiten op de 1ste cilinder, en dan kun je kijken of ie op eeen graad of 10 voorontsteking staat, maar afhankelijk van je soort ontsteking (je hebt daar verschillende types van nl.) is het de vraag of je er uberhaupt nog iets aan kunt verstellen. Maak eens een foto van je blok, en dan vooral de ontsteking, misschien dat ook daar nog wat te regelen is.
Je verhaal van veel lucht en traag reageren op gas....
Diverse oorzaken hiervoor, maar brandt het motormanagement lampje ook? (check engine)
Hier heb je verschillende mogelijkheden.\
Luchtmassameter, (MAF), dan de MAP sensor, maximum air pressure, dan kan er ergens een vacuumslang verkeerd zitten, niet aangesloten, of lek. Er kan onvoldoende brandstof worden opgepompt, te weinig druk op het systeem staan (benzinedrukregelaar) en zovoort. Welk type bougies heb je gebruikt?
is er ergens een lek in het luchtinlaattraject? (valse lucht).
Lastig te beoordelen vanachter het scherm...
In elk geval al wat dingen om te onderzoeken.
gr
Peco Power
Hallo. Het verhaal van het dimlicht ben ik vandaag ook achter gekomen ,vind het niet storend dat het brand maar dacht even aan een vreemde storing. vacuum slangen zijn allen goed,geen valse lucht bij inlaat manifold. Het lampje van( Engine sevice soon) brand alleen bij het op contact zetten bij draaiende motor is het weg. De gemonteerde bougies waren ACDelco R43TS de nieuwe bij de revisie set zijn ACCEL 574. Lucht massa meter zit er bij niet op,dat zal er wel afgehaald zijn voor de opbouw van de gasmenger op de TBI unit. Maar goed, heb meer problemen, denk dat de hoofd oorzaak hier moet zoeken : stappen motor is niet goed. motor loopt niet op 8 cylinders ,dan is de ene cylinder niet goed, volgende keer weer wel. zo heb ik zo weer een andere cylinder met de zelfde problemen. Ga eerst nieuwe bougie kabels op zetten ,andere stappen motor monteren ,dan maar even zien wat voor storingen er over blijven.
je hoort nog wel.
bedankt voor je reaktie.
gr Gerard
14 jaar
[quote=ktm525m]Hallo. Het verhaal van het dimlicht ben ik vandaag ook achter gekomen ,vind het niet storend dat het brand maar dacht even aan een vreemde storing. vacuum slangen zijn allen goed,geen valse lucht bij inlaat manifold. Het lampje van( Engine sevice soon) brand alleen bij het op contact zetten bij draaiende motor is het weg. De gemonteerde bougies waren ACDelco R43TS de nieuwe bij de revisie set zijn ACCEL 574. Lucht massa meter zit er bij niet op,dat zal er wel afgehaald zijn voor de opbouw van de gasmenger op de TBI unit. Maar goed, heb meer problemen, denk dat de hoofd oorzaak hier moet zoeken : stappen motor is niet goed. motor loopt niet op 8 cylinders ,dan is de ene cylinder niet goed, volgende keer weer wel. zo heb ik zo weer een andere cylinder met de zelfde problemen. Ga eerst nieuwe bougie kabels op zetten ,andere stappen motor monteren ,dan maar even zien wat voor storingen er over blijven. De onsteking zal ik wel weer moeten afstellen met cyl 1 op TDC en dan de rotor op cyl-1 in de verdeler kap, wat ik gehoord heb ,moet de computer de voor onsteking bepalen. Zo heb ik hem ook afgesteld maar heb hem verdraait omdat de motor niet wilde door lopen.
je hoort nog wel.
bedankt voor je reaktie.
gr Gerard[/quote]
[url=http://img824.imageshack.us/i/gedc0501.j...][img]http://img824.imageshack.us/img824/5918/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
14 jaar
Aha, nu komt de aap uit de mouw, hij loopt op gas, (vondt het al vreemd dat ie nog op benzine stond, maar ja, sommige mensen vinden gas om op te koken) Deze ontsteking kun je in elk geval nog iets verstellen, dus stroboscoop er op en ongeveer 10 graden voorontsteking met de vacuumslang eraf! Bougies zijn wel goed, maar ik (zeurder eerste klas) heb liever ac-delco's.... maar kan nu eigenlijk het probleem niet zijn (afstand wel op 0,8 ivm gas) auto loopt op gas ook niet goed? en een lmm of maf sensor/mapsensorzal er toch echt wel ergens tussen zitten.
nou, we horen het wel
gr
Peco Power
Zoals het nu lijkt zijn de problemen opgelost, voor hoe lang dat is afwachten. Heb er een andere TBI unit opgezet wat gelijk opviel was dat deze veel meer benzine inspuit en nu dus ook goed op gas geven reageerd. motor sloeg later wel weer uit nadat ie goed warm was. heb voor nood nieuwe pakking van kurk plaat gemaakt onder de TBI unit en weer getset, gaat tot opheden goed . start goed ,loopt mooi rustig,reageerd goed zowel op benzine en gas. heb nog wel ergens een massa storing denk ik, de oliedruk meter staat helemaal naar rechts bji het op kontakt zetten na het starten geeft de meter weer goed aan.
gr Gerard
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US C1500 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar