goedenavond
ik zal mij even voorstellen willem is de naam en kom uit utrecht
ik heb ook een chevrolet trans-sport en daar blijft het orange lampje branden en komt niet op toeren in alle versnellingen in park en neutraal wel . ben ermee naar spanje geweest en in de bergen niet harder dan 30 km . nu heb ik toen de auto eindelijk terug was uit spanje uit laten lezen bij de daeler hier in utrecht en er kwam alleen uit dat de versnellingsbak een storing had . de accu was ook leeg toen de auto terug was uit spanje dus stond er niks meer in het geheugen zeggen ze . mijn vraag is : iemand die weet waar ik die bak goed kan laten uitlezen voor zover dat nog kan en of het de bak wel is ? ik lees hier erg veel over die V-pakking.ik heb voor de vakantie nieuwe olie en filter laten vervangen in bunschoten bedrijf begint met een T...er zit wiite transparante olie in bougie's ook alle 6 vervangen met de achterste gaat dat het best als je eerst je arm op 4 plaatsen breekt nog wat dikke rubbers vervangen voor de intake . alvast bedankt ps jullie leggen de problemen wel goed uit moet ik zeggen vgr willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Willem,
Welke olie heb je laten vervangen voor de vakantie?
motorolie of bakolie?
DE auto wil geen toeren maken zodra je in een versnelling staat, wel in P en Neutraal, en er brand een oranje lampje, wat staat er op dat lampje?
is dat het motorlampje boven de meters, of is het een lampje op het infocentrum links onderin? en wat voor plaatje staat daar op?
Wat voor storingscode kreeg de dealer? of helemaal niks?
Wat voor kleur heeft de versnellingsbakolie? en is dat als ie warm is ook vol met schuimbellen?
Het fluitende geluid, hoor je dat ook in park of neutraal, en in de achteruit?
verder nog even belangrijk, wat is de kilometerstand? wat voor gasinstallatie zit erin, doet de auto dit op zowel gas als benzine? een lege gastank wil namelijk fluiten als een luchtafweersirene, en dan heb je ook geen vermogen.......
een hoop vragen, maar ik heb ze toch even nodig om iets beter te kunnen analyseren. (heb je trouwens nog contact gehad met Bunschoten over deze kwestie?)
gr
Peco Power
hij fluit zeg jij,heb je nergens geen vacuum lek,en transparante olie jij bedoelt vrij heldere olie die blijft op gas langer helder omdat gas geen roetafzetting geeft tijdens verbranden.
15 jaar
wat ik wel niet snap ,,jij bent er mee naar spanje geweest???hoelang heb je daar dan wel niet op gereden,en je gaat toch niet op vacantie met een auto die niet goed is of zie ik dat verkeerd.misschien heb je een kleine storing die na zo'n rit veel meer schade aan kan richten
15 jaar
hallo peter
dat lampje is met dat motortje erop .en het gillen/ fluiten is als je even hebt gereden en dan zo rond de 2000 toeren. ik heb geen code gekregen van de dealer hij zei dat mijn overdrive bleef hangen . en dat er een ruilbak onder moet . nu is het een opel dealer met 2 ge update monteurs .waarvan veel mensen zeggen dat ik daar niet moet wezen. de olie waar ik het over had is van de versnellingsbak en is nauwelijks verkleurd sinds dat het ververst is de kleur is transparant . niet rood .in park neutraal hoor je het niet achteruit ga ik maar niet doen hier (kindvriendelijke buurt) 2000 toeren achteruit. gas inst. is zo als ik het kan zien van impco en de verdamper zie ik alleen staan model X1. dat geluid maakt ie zowel op gas als op benzine km stand 290.000 schuimbellen moet je even uitleggen waar ik die moet zien door het pijlstok gat ?geen contact gehad met bunschoten want ik ga er vanuit dat zij de juiste kennis hebben .
vgr willem
15 jaar
het begon onderweg robby en vlakbij waar ik moest zijn en als je met 2 kleine kinderen en zwangere vrouw in een auto zit die breder is als de vluchtstroken daar en donker enz enz de olie die ik bedoel is van de bak en hij was wel goed toen we weg gingen wat er ook nog gebeurde bedenk ik nu de verdamper was ook helemaal bevroren toen ik boven was en met stationair draaien ging dat weer weg
vgr willem
15 jaar
dan vermoed ik dat geen power te maken heeft met het bevriezen van je verdamper,misschien te weinig koelvloeistof erin gehad??en heb je hem op benzine geprobeerd toen je geen power meer had??en die storingen komen weer terug als je gaat rijden voor zover dat mogelijk is, dan worden ze weer opgeslagen
15 jaar
ik heb juist het idee dat ie bevroor omdat er zo verschrikkelijk veel gas doorheen is gegaan .zeg maar plankgas omhoog en dan nog terug zakken van 100 naar 30 km toen ging ook dat motor lampje knipperen (onverbrande brandstof in je catalysator??)en dit alles is maar 1 keer gebeurd. aangekomen in spanje is de auto door ANWB terug naar nederland gebracht .ik heb er verder niet meer mee gereden. ben bang dat ik anders idd dingen stuk maak snap je. ben er alleen mee naar dealer geweest .stationair loopt ie goed met gas geven komt ie goed op toeren en dan in zijn versnelling gaat ook goed in alle gaat ie gewoon soepel in maar dan.... tot 2000 toeren en dan (als ie warm is ) begint ie herrie te maken , dat fluiten komt ook niet boven 2500 toeren ongeveer zou dat dan het nood programma zijn waar ie in rijdt? v
vgr willem
15 jaar
ik ga zo eerst het gas loskoppelen van het inlaat gedeelte dan kan dat in ieder geval niet fluiten kijken of dat wil helpen . word vervolgd gr willem
15 jaar
verdamper los gekoppeld en dan ook weer bij 2000 toeren ongeveer dat gillen/fluiten. alvast 2 dingen uitgesloten geen 2 brandstoffen en dat geluid is niet van de verdamper , maar nu ????????? help
15 jaar
niemand ????? die mij verder kan helpen .
15 jaar
Nou, ik besprak dit geval deze week met iemand, en we vermoedden een dichtzittende katalysator!!! dan gaat ie ook fluiten.
gr
Peco Power
dank je peter dan ga ik denk ik eerst maar een stuk pijp op de plek van de kat zetten en zien of dat helpt of je moet nog een andere oplossing weten .
vgr
willem
15 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
gr
Peco power
Nou, hoe is het met de "FLUIT"???????
peter ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog geen tijd heb gehad om ook maar iets te doen aan de auto . deze week ook druk . moet een bak specialist hier in de buurt vinden om ook die bak uit te laten lezen want die geeft volgens de dealer ook een storing ! kan er niet mee rijden want hij lekt ook opeens olie . miss. weet jij iemand hier in de buurt (utrecht) . een klein stukje durf ik nog aan om te rijden denk ik dan ook de kat maar laten nakijken gelijk dan weet ik tenminste waar ik moet zoeken
gr willem
15 jaar
Dit is gewoon een verstopte kat, Ik had overleg met een man die ook veel amerikanen doet en heeft en bij de bekende servicedienst werkt met van die gele autotjes langs de weg, hij haalt altijd de voorpijp los (diepe dop 13) en gaat dan ff rijden, heb je dan wel power, dan blijkt wel dat het de kat is die dicht zit. Het fluiten duidt bijna altijd op deze storing!! Waarschijnlijk heeft de auto in frankrijk op benzine gelopen en is er toen iets misgegaan (miss rare benzine) en is daardoor de kat dicht gaan zitten. Door het moeilijke lopen, en de hellingen heeft je bak waarschijnlijk ook een opdoffer gekregen. kan in een noodloopprogramma staan.
En ? gefluit al gevonden? altijd leuk als we wat feedback krijgen.......
gr
Peco Power
sorry sorry sorry
ik ga a,s woensdag proberen de kat ertussenuit te halen ik heb erg weinig tijd op het moment .
nogmaals mijn excuus . moet alleen nog even een brug regelen hier in de buurt . wordt weer vervolgd zal ik maar zeggen.
groet willem
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar