Hallo heeft iemand een idee?
Mijn Chevy gaat erg trillen als ik heel langsaam versnel boven de 100Km/uur. Soms zwelfs al bij 70KM/u. Komt ook voor als ik hem op cruisecontrol heb staan bij 100km/u en een beetje bergopwaarts ga, b.v. een viaduct.
Nieuwe banden, uitgelijnd, voor de 2de keer gebalanceerd. Nauwelijks verandering, hooguit dat het trillen op een hogere snelheid plaats vindt.
De aandrijfas heeft geen speling.
Als ik bij het optrekken in zijn 3 blijf is er niets aan de hand. Schakel dan pas naar D boven de 100Km/uur.
Ik kan er dus mee leven maar ben wel bang dat het erger wordt.
Onlangs iemand gesproken die het zelfde heeft. Verdenking richting versnellingbak?, maar voordat ik die laat reviseren wil ik graag van jullie iets horen.
Hij heeft nog maar 95000 mile gelopen.
Fokko h
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt een chevyvan uit 1999, heb jij een dash met toerenteller?
Het is zo, dat bij snelheden tot een 80 km per uur, het in gebruik stellen van de kickdown gebeurd door het gas half in te trappen, daarboven moet dat zelfs vol gas. Vergeet niet dat deze auto een behoorlijk hoog gewicht moet versnellen, en bij dit soort snelheden zou dat beter zijn voor de bak om het pedaal zwaarder in te trappen zodat de bak terug schakelt, of in ieder geval de overdrive er af gooit.
Wat je nu doet is langzaam je versnellingsbak slopen.
Weet je ook of je bak al eens ververst is? (nieuwe bakolie en filter) kan soms ook wonderen doen. En anders wordt het een automaatspecialist om raad vragen.
gr
Peco Power
Hallo Peco Power,
Ik heb inderdaad een dash met toeren teller.
Uit jouw reaktie trek ik de conclusie dat het advies wat ik van een handelaar in Zutpen (Franky) kreeg ter harte moet nemen.
"Altijd in de 3de versnelling rijden en pas op de snelweg als je op de gewenste snelheid zit overschakelen naar D".
Alternatief zou zijn, altijd versnellen met een flink ingedrukt gaspedaal, hoewel ik trots ben op een verbruik van 1 op 5,2 gas. Of moet ik een minimum aan toeren in de gaten houden bij versnellen?
Ik gebruik de chevy vooral voor echt kamperen. Beladen zit ik meestal niet vervan de 3500Kg af.
De olie is bij mijn weten nog niet ververst, hoeft meende ik pas bij 100.000 miles. Ik zal in iedergeval de kleur van de olie eens bekijken.
Groet, Fokko h
14 jaar
Ja, ik rijdt zelf ook veel in de 3 , eigenlijk altijd als ik niet op de snelweg zit. Als je honderd in z'n 4 rijdt, dan zul je een 1800 toeren draaien, geef je dan langzaam gas, dan schakelt de bak niet terug en dus heb je inderdaad kans op trillingen. En wat betreft die onderhoudsinterval van je bak, die is gebaseerd op amerikaans gebruik en aanverwante snelheden en wegen. je zit er nog maar 5000 mijl vanaf.
Een filter en de olie zal je een 100 euro kosten ongeveer, en wat werkloon, maar een bak revisie loopt al snel op naar 1800 en dan moet ie er nog onderweg en weer onder. Zeker als de wagen edr altijd zo zwaar aan moet trekken zou ik het er niet op wagen en nu gewoon vervangen.
gr
Peco Power
Het heeft even geduurd, maar na een jaar ben ik er aan toe mijn mail te schonen.
Het probleem is volledig opgelost door een revisiebak te plaatsen. Volgens de revisie man is dit een euvel van deze bak, die slechts een half jaar is geproduceerd. Er zit een te dun nippeltje in die het kockdown mechanisme bestuurt. Deze is defect en daardoor wil de bak steeds wisselen bij een bepaalde snelheid. Inmiddels heb ik meer mensen gesproken met hetzelfde euvel.
Dank voor het meedenken
Fokko
12 jaar
Alsnog bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar