auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Chevy Van: slaat niet aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.0 cc

Motor wil niet aanslaan.
Ik krijg ontsteking op de bougies.
Brandstoftoevoer tot aan de motor is ook ok.
Boven op de motor lopen de toevoer- en retourleiding van de brandstof ergens in.

Weet iemand of het probleem zich daar kan voor doen en zit er ergens een brandstofdrukregelaar??
Kan geen foutcodes uitlezen met mijn toestel.

Geplaatst door

kdz (60)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gooi er boven eens wat benzine in als ie dan wel aanslaat weet je alvast dat de ontsteking en zo goed is

Gewoon ff inspuiten met remmenreiniger, loopt ie dan door, dan is de benzine toevoer idd fout brandstofdrukregelaar, zit idd aan de leiding, zit een vacuumslang aan, komt er brandstof uit aan de vacuumslang kant, dan is die lek, en dus niet of geen brandstofdruk.......
Op lpg loopt ie wel?
anders toch ff naar de zekeringen van de gasinstallatie kijken, misschien worden de afsluiters niet aangestuurd.

gr

PecO Power

Mercury 0
badge

14 jaar

ik neem aan dat dit een Vortec motor is,motor code R (8ste positie van chassis nummer)
de druk regelaar dit onder de zwarte upper intake(waar de brandstof en retourleiding in gaan en waar grote stekker zit) Deze gaan vaak stuk en/of lekken
even de upperintake verwijderen en dan zit hij op het verdeelblok voor de injectors

metalux 0
badge

14 jaar

Ik heb gisteren remmenreiniger in de inlaat gespoten en toen sloeg de motor direct aan en bleef ook lopen.
Na een half uurtje draaien heb ik hem stilgelegd en terug gestart en toen sloeg hij ook meteen aan.
Nachtje gerust, deze morgen opnieuw gestart maar wou terug niet meer aanslaan, met remmenreiniger wel.

Zal dus de drukregelaar zijn.

Bovenop de motor zit er inderdaad een zwart kunstof blok met een grote stekker op.
Ik heb zo het vermoeden dat dit een aardig werkje gaat worden, weinig plaats en dan nog de gasinjectie die er bovenop zit...
of valt het nog mee??

Ieder alvast bedankt voor de reacties

kdz 60
badge

14 jaar

Vaak is dit wel een vervelend klusje ,omdat je weinig ruimte heb en ook nog de lpg injectors.de slangetjes van de lpg injectors lopen vaak door tot aan de koppen waardoor het een heel gefriemel is om deze slangetjes weer op zijn plek te krijgen met monteren
verder waar de stekker zit is een soort van spinnekop waar deze zwarte deksel overheen valt
kijk even naar de foto ,zo ziet het eruit als je de zwarte deksel er af heb ,links op deze spinnekop zit de druk regelaar (let niet op de injectors op de foto, deze zijn waarschijnlijk een soort aftermarket/performance injectors)

succes

[url=http://img840.imageshack.us/i/pc060019.j...][img]http://img840.imageshack.us/img840/788/p...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

metalux 0
badge

14 jaar

Metalux, bedankt voor de tekening.
Heb alles eraf gehaald nu.
Is het beter die volledige "spinnekop" te vervangen of enkel het klepje op de zijkant.

kdz 60
badge

14 jaar

enkel het klepje vervangen is voldoende
want zoals je waarschijnlijk wel heb gezien zitten ook je injectors daarin en die worden ook aangestuurd in de spinnekop
het wordt een kostbare zaak als je alles wil vervangen
echter zeg ik wel dat soms ook de injectors kapot gaan op lpg(ik weet niet of hij op 8 clinders liep op benzine)
let er wel op met monteren dat je wat vaseline op de blauwe ring doet(zie foto) anders wordt het een gevecht met monteren en kans op vacuum lekkage,s

succes

metalux 0
badge

14 jaar

Ondertussen heb ik het klepje vervangen en auto slaat nu aan zoals het hoort.
Best een intensief werkje.
Bedankt voor de reacties.

kdz 60
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.