Hallo lezers,
In ben in Spanje en heb een Amerikaan als auto, twee dingen die tot problemen lijden; taal en type auto.
Auto is Chevrolet lumina APV U9 Automaat 6cl benzine
Ik heb het volgende probleem; Mijn airco is eerst uitgevallen met werking geen kou alleen warme lucht. Kan de freon op zijn en zo ja, hoe controleer je dat???.
Na enige dagen begon mijn motor erg warm te worden (in het rood) tot koken aan toe. Het water (koelvloeistof) word eruit gegooid. (Vanonder in het reservoir begint hij te borelen)
Ik dacht dat mijn thermostaat kapot was heb deze vervangen door een nieuwe, maar het probleem blijft. Bij (snel)rijden gaat de temperatuur omlaag, bij stadsrijden omhoog. De ventilator voor radiateur slaat niet aan.
Kan iemand mijn zeggen waar ik nog naar zo moeten kijken of kan een garage voor mijn iets doormeten. Ik hoop op spoedig bericht cq antwoord.
met vr gr
roberto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk houd je airco er mee op als de auto te heet wordt, dat wordt door de computer geregeld.
alle onnodige verbruikers worden dan uitgezet ( je airco dus )
is borrelen koken? anders zou je koppaking wel eens kaduuk kunnen zijn.
beste pulsejet, het borrelen bedoel ik dat daar het warme koelvloeistof weer terug komt in het reservoir als een geiser spuit hij dan omhoog. hoe zou ik dan kunnen zien of de koppaking stuk is.
19 jaar
Hoi,
Een koppakking is zeker stuk als je water bij je olie krijgt of andersom, dus olie in je waterreservoir. Kijk dit ens na !!!
M.V.G.
19 jaar
hai jos, ik heb geen olie op mijn peilstok en in het reservoir. kan een sensor ergens stuk zijn???? o kan er een verstopping zijn in de radiateur waardoor de koelvloeistof niet door loopt, blijf gek wat de airco hierin meedoet???
19 jaar
Roberto,
Het metertje op je dashboard wordt aangestuurd door een temperatuur sensor, als het goed is, vlak bij de thermostaat.
Die is waarschijnlijk goed want je zegt dat hij helemaal naar het rood gaat.
Er is nog een andere sensor die de ventilator aanstuurt. Als deze stuk is zal de ventilator nooit aanslaan en het koelwater te heet worden.
Bovenstaande is van toepassing op mijn '90 Chrysler maar werkt misschien bij jou ook zo.
mvg
Jvr
19 jaar
beste jvr en andere,
ik heb het gevonden!!!!!!!!! zoals jvr al schreef was niet mijn ventilator sensor kapot maar de massa draad naar de chassis was kapot waardoor dus de ventilator niet werkte en dus heet werdt. Draadje opnieuw gesoldeerd en als werkt weer dus ook de airco. Bedankt voor jullie tips en hopelijk niet tot een volgende keer, nou ja ik blijf nu lezen en volgen, vanuit spanje luminamale groeten en tot gauw. roberto
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Lumina of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar