Heb een nette chevrolet transporter aangeschaft uit '99 met 185.000KM op de teller..echt superfijne wagen!!!.....nu lees ik verhalen over de automaatbak in z'n 3 te zetten in de stad om de overdrive te vermijden....
Wat heeft dit als voordeel?minder slijtage aan je bak? of onzin.....ik ben rustige rijder..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Jan,
De meningen hier over blijven verdeelt. even voor de goede orde, de automaat van de TS is een 4bak met overdrive op de 3 en 4. De overdrive werkt door middel van een uitschuivende getande as. Bij bepaalde toerentallen en snelheden schuift deze uit en geeft dan door een hogere overbrenging een lager toerental.(en dus een lager verbruik) maar bij snelheden tot 80 km per uur, zie je dat de bak wel heel vaak de overdrive in en uitschakeld. Iedere keer dat ie dat doet slijt ie iets, en op een bepaald moment zijn de tandjes te scherp en draait de kop van de as erdoor heen. Gevolg: bak zonder overdrive, en met een beetje pech, de rest van de bak stuk. Ik zelf heb het een poosje gedaan, maar vindt het toch altijd een lastig aan te leren gewoonte, zeker als je vaak in veel verschillende auto's met automaat rijdt. En van de TS en die ik in onderhoud heb, heb ik nog nooit 1 gezien met het probleem......en daar is ook 1 bij met ver over de 3 ton op de teller,. Wel elke 50 a 60 duizend kilometer transmissiefilter en olie vervangen, dat is een behoudt van je bak....
Gr Peco Power
Beste Mertcury,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Zoals ik al aangaf ben ik een rustige rijder.....volgens mijn vrouw moet ik chauffeur worden op een ouderenbus/touringcar haha
Dit scheelt natuurlijk ook al mbt behoud motor en bak.
Fijne kerstdagen allemaal!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar