Hallo chevy liefhebbers
Vrijdag een prachtige transsporter op gehaald echt nog van de eerste eigenaar met 175000 km op de klok
Proefgereden olie koelvl alles geconroleerd alles oke
Moest 150 km rijden na 3O km werd hij te warm direct gestopt moter uit en anwb gebeld
Even gekeken 2 liter bijgevult gestart temp oke
Bij gasgeven werd de rechterkoelslang keihard volgens de anwb niet verstandig om door te rijden .
Auto op transsport naar gouda 375 euro pff maar goed.
Is dit een thermostaat probleem of geeft de harde slang aan dat de kop stuk is .
Na XXX aanschaf XXX takel lid worden anwb XX euro nog steeds helemaal verliefd op me mooie transsport met leer en alle opties
Heeft u een advies voor mij waar ik moet beginnen de auto heeft afgelopen jaar weinig gereden
Bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
berichten verwijderd omdat het richting regel 1 van de forumregels ging. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Tsja.... kijk, een tekort aan koelvloeistof kan op verschillende manieren ontstaan...... en die harde slang, kan ook gewon een hoop lucht zijn, want heeft die wegenwacht medewerker de auto goed kunnen ontluchten langs de weg?
Als je de auto laat lopen, waar gaat dan de temperatuur heen?
Ik laat de auto lopen, krik hem aan de voorkant op, en dan kun je die 2 koperkleurige boutjes (sleuteltje 7) voorzichtig losdraaien en ontluchten. niet te ver losdraaien, want dan schieten ze weg! en een paar andere heb je niet zo 1,2,3!!!! het is een lastige maat...
Goed, de TS staat bekend om zijn koelproblemen, vaak een gevolg van een verkeerde berijder... met een loden rechtervoet.... vaak is het hier de inlaatspruitstukpakking de zgn v-pakking, maar ook de achterste cilinderkop en dan aan passagierskant gaat vaak de pakking kapot. eigenlijk is het 9 van de 10 keer de zelfde plek.....
Goed, ook de waterpompen gaan wel eens stuk, en idd ook de thermostaten hebben wel eens kuren...
Dus voordat er hier overhaaste conclusies worden getrokken.....ga eerst eens bij een garage in de buurt (liefst 1 die toch wel iets van amerikanen weet) langs en laat die in elk geval snuffelen op een lekke koppakking. is die niet lek, dan zal er toch nog wel iets anders aan de hand zijn, maar niet zo een enorme kostenpost als een koppakking vervangen en 2 koppen reviseren... (ligt de zaak toch los, laat dan ook direkt je dynamo reviseren, want die kan er nu makkelijk uit, en anders moet je weer de halve motor slopen....) geld kost het dan toch al...
Oh ja, ik begrijp van een andere moderator dat er hier al lelijk gescholden is, en dat is echt niet de bedoeling (ja, ik weet ook wie !) dus ik houdt dit topic vanaf nu terdege in de gaten en bij enig onaangepast dan wel ongewenst gedrag zal ik daar direkt op in grijpen!!! (de knop delete is voor mij maar 1 handeling, een paar woorden typen kost jullie meer tijd!)
gr Peco Power
bedankt voor uw advies hier kan ik wat mee
heb hiervoor een transsporter gehad en eigenlijk weinig problemen gekend
Maandag wordt de auto afgeleverd door het bergingsbedrijf bij mijn garage in de buurt .
En gaat hem controleren .
als ik meer info heb over de oorzaak laat ik het even weten
gr tony
13 jaar
Prima Tony, we horen het wel.
mvg,
Hans
Nou, Tony, ik ben best wel nieuwsgierig wat jouw garage in Gouda heeft uitgevonden over je Transsport, of zijn ze nog aan het snuffelen?
Probeer ik je te helpen en ja hoor, weer eens geen feedback... zal toch weer niet waar zijn..
gr
Peco Power
hello peco
Auto zou maandag aankomen in gouda maar het is dinsdag geworden
Gisteren belde de garage dat ze nog geen tijd hadden om er naar te kijken vanwege drukte en ziekte in de shop .
Ga vandaag zelf even kijken en met jullie advies aan de slag ontluchten en checken op lekkage .
Mag van hem binnen staan dus de feedback komt eraan
\en stel het zeer op prijs dat jullie er tijd in willen steken om me op weg te helpen zodat ik van mijn ts kan genieten
gr tony
12 jaar
Succes, ik hoor het wel
check ff je mail!
gr
Peco Power
goedemorgen ff wat feedback over de ts
Heb gisteren morgen ff zelf gekeken in overleg met peco voor het koelprobleem \
de garage in gouda had geen tijd dus ben zelf bezig geweest (blijkt nu ook dat ze verstand van us cars hebben )
auto gestart en ontlucht proefgereden temp loopt nog steeds hoog op kachel werkt slecht .
Fan gecontroleerd (werkt) v pakking gecheckt (oke )
Koelsysteem afgetapt en door gespoelt (omdat de wegenwacht er water bij gegooid had )
gevuld met verse koelvloeistof ,ontlucht laten draaien temp nog steeds hoog .
Auto opgekrikt aan de voorzijde (advies peco ) ontlucht kachels volle kracht .dit een aantal malen herhaalt en(1.5 uur bezig geweest ) proef gereden 50 km
Temp nu oke
Tijdens het rijden blijft de temp staan op 40 en soms loopt hij op tot de 100 en zakt weer snel terug naar 40 maar gaat niet meer boven de 100 tot nu toe >
Dus ga het even aankijken hoe het zich ontwikkelt ..
Voorlopig ben ik blij dat het goed werkt .
Airco werkt nog niet gaan we van de week nog ff naar kijken (moet gevuld worden )
Daarna zal het koelen ook wel beter worden .
Hierbij peco heel erg bedankt zover voor je advies
wordt vervolgt
gr tony
12 jaar
Gezien jou omschrijving dat je temp. in eens naar 100 gaat en dan terug. Ga ik er van uit dat je waterpomp defect is. Zou die maar eens controleren
En wat de airco betreft, eerst lekzoeken waarom is hij leeg?
Geen lekdetectie vloeistof er zomaar bij in laten doen , veroorzaakt meer ellende dan het oplost.
Installatie is al leeg?
Afpersen met droge stikstof.
Standtijd 30 minuten installatie nalopen op lekkage als de druk weg zakt, zeepsop werkt heel goed , alles inspuiten vooral condensorblok, eventueel met pieper controleren op slecht bereikbare plaatsen.
Eventueel repareren, bij reparatie ook filter/droger vervangen.
Wederom afpersen , reparatie controleren op lekdichtheid.
Vacumeren 30 minuten standtijd ,vacuum moet behouden blijven.
Vullen met voorgeschreven hoeveelheid.
Systeem controleren op juiste werking.
Succes
Eerst maar even kijken hoe de auto zich nu houdt, er zal nog steeds wat lucht inzitten , ook doordat de kachel achterin leeg is geweest. Waterpomp kan, maar dan hoor je ze ook , en ik heb niet begrepen dat de waterpomp giert of tikt....
En voordat de airco gerepareerd wordt a X 00 euro, eerst maar eens de auto goed aan de loop zonder temp problemen.
gr
Peco Power
Uiteraard , maar dan heeft hij alvast iets info voor hoe of wat om te voorkomen dat het nog veel meer xxxeuro gaat kosten , gericht werken levert xxxeuro op.
vandaag weer ontlucht 250 km gereden zonder temp problemen
snelweg temp constant net boven 40 bij stilstand oplopend tot onder de honderd zakt daarna keurig terug
na terugkomst weer onlucht er blijft lucht uitkomen .
vooral bij de waterpomp nippel
koelvloeistof tank blijft goed op nivau
waterpomp maakt geen lawaai
had nog een vraag
is het normaal dat je af toe lucht bellen ziet gaan in de ovelooptank ?
of is dit een een slecht voorteken of geeft het een oorzaak aan .
wat de airco betreft compressor slaat aan uitblaas temp niet laag genoeg nu 12 gr
bedankt alvast heren
gr tony
12 jaar
ER zit hopelijk nog lucht in, kan ook die luchtbellen verklaren die je ziet in het expansievat... en ik zou ff een nieuwe radiateurdop er op zetten, die willen ook wel eens ouwehoeren en ze kosten maar een tientje ofzo (je hebt het adres wel, wordt ie opgestuurd) alleen je 40 graden tijdens het rijden is te laag..... , ik heb wel eens een foto van mijn temperatuurmeter geplaatst voor iemand, en ik heb een nieuwer dashbord, dus die 40 staat er mooi niet op, ik zal de link ff zoeken, plak ik hem hier ff, maar je temp meter moet tijdens het rijden ongeveer in het midden staan, 40 graden is te koud,dan is de thermostaat vastgeschoten.....(kan heel goed, door de hoge druk toen ie warm liep.. of hij is er uit gehaald en dan krijg ik het bange vermoeden dat er toch meer aan de hand is.... maar eerst maar ff doorrijden, en ontluchten, dan moet trouwens je vloeistof in het expansievat ook wel zakken, want hij moet vloeistof op de plaats van de lucht bijvullen uit het expansievat. IK ben ook wel eens 2 dagen bezig geweest met ontluchten, en dan vul ik ze ook nog onder druk....
Airco heeft te weinig druk. dat is duidelijk.
gr Peco Power
mischien is de 4o gr niet helemaal reel
Heb nog even goed gekeken hij ziet er iets boven niet eronder
heb rad dop bestelt en blijf ontluchten
Zou het verstandig zijn uit voorzorg de waterpomp en v pakking te vervangen
Of denkt u kijk het even aan met de nieuwe dop en het ontluchten
bedankt gr tony
12 jaar
Doe ff rustig Tony, gewoon even kijken hoe ie zich houdt en als het niet beter wordt, dan zul je naar het noorden moeten... (een dagje in Groningen shoppen is geen straf hoor) en beide liggen op de plank....
maar ik mag hier geen reclame maken, dus dat moet ff via de mail..
Ik hoop dat het nog iets beter wordt en dat er weinig aan de hand is.
gr
Peco Power
goedemorgen ten eerste het beste voor iedereen aankomend jaar
Hier even een update over het temp probleem
Inmiddels nieuwe radiateur dop gemonteerd en niet meer ontlucht
koelvloeistof bliijft op peil geen verlies meer en temp blijft keurig in het midden staan loopt ook niet meer op in de file of bij stilstand
inmiddels 2500 km gereden alles werkt en eigenlijk geen probleem meer .
Volgens advies goed ontlucht(voorkant omhoog) en nieuwe dop gemonteerd.
Alles werkt nu prima en ben erg blij
Het is starten en rijden
nogmaals bedankt allemaal
gr tony
12 jaar
Bedankt voor de feedback Tony, en veel plezierige en veilige kilometers!
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar