close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Trans Sport: Thermostaak stuk??

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.4l

Goedemorgen,

heb het volgende probleem sinds een paar dagen.. De kachel wordt niet meer warm bij stationair draaien..

Als ik ga rijden wordt hij uiteindelijk wel warm maar dat duurt heel lang.

De temp . meter loopt wel snel op tot bedrijfstemperatuur, maar zelfs dan geeft hij nog geen warme lucht..

Tevens schakelt hij ook pas heel laat op lpg over..

Zou dit allemaal ook aan de thermostaat kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Gr
Arno

Geplaatst door

zwagger (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Arno
Ik zou eerst eens naar het niveau kijken
En of er lucht in het systeem zit
Heb eens gehad dat de motor erg heet werd, en de kachel niet warm.
Koelvloeistof is toen richting expansie vat geperst omdat ik de dop van de radiateur er niet goed op had.
Omschakelen naar lpg gebeurd bij nieuwere instalaties pas bij een bepaalde temp
omdat anders de boel bevriest.

Succes
Groet Jan

janpy 0

14 jaar

hoe zijn mbt lpg je koelwaterslangen aangesloten, voldoende doorstroming?

parallel?
serie?

ik gok parallel, verstopte kachel wellicht, koelwater neemt weg van minste weerstand en je hebt een kouwe kachel

of, ontluchten, wagen omhoog, hoogste punt laten ontluchten met draaiende motor

malle 0

14 jaar

Goedemiddag,

Bedankt voor de suggesties..

In het reservoir zat m.i. nog wel voldoende koelvloeistof, heb deze nu wel beetje bijgevuld..

Radiator zat ook vol.

Normaal werkt het expansievat toch ook als een soort ontluchter? Ik bedoel , slangetje in het vat staat onder vloeistof, dus als er druk en lucht het vat in wordt geblazen zuigt hij alleen vloeistof terug toch?

Heb tevens ontlucht op de nippels, hier kwam wel wat lucht uit, maar niet schokkend veel..

Als ik draaiende motor heb bij het onluchten komt er helemaal geen lucht uit, alleen als ik de motor even laat draaien, dan stop zet komt er een klein beetje uit..

Moet ik dan echt de voorkant een heel stuk opkrikken en moet dan de motor draaien of niet?

Hoor het graag..

Gr
Arno

zwagger 0

14 jaar

normaal ontlucht het systeem zichzelf wel, maar soms moet je je wagen omhoog zetten om bij het hoogste punt te kunnen ontluchten

nogmaals de vraag, hoe is je lpg systeem , de koelwaterslangen, aangesloten?

verkeerd aangesloten slangen veroorzaken nogal eens dit probleem

malle 0

14 jaar

ontluchten gewoon op z'n wielen en via de ontluchters, lpg verkeerd aangesloten zoals Malle stelt, ja dat komt voor. de achterste kachel blaast ook geen warme lucht?
mijn ts, op benzine heeft een km of 10 nodig om de thermostaat open te krijgen, dan heb ik al wel warme lucht van de kachel. Met dit koude weer, kan het best zijn dat de auto koelt op de verdamper.
Als je de auto een half uur laat lopen? dan nog geen warme lucht uit de kachels?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Goedemiddag,

Nogmaals bedankt voor de suggesties..

De lpg slangen hebben altijd zo gezeten hier heb ik niet aangezeten.. Neem aan dat dat goed zit.. is een G3 installatie, geen verdamper ..

Het lijkt er toch op dat er lucht in heeft gezeten, want de kachel voorin doet het nu wel een stuk beter , ook het schakelen op gas gaat weer normaal..

Achter nog steeds geen warmte echter.. Moet ik hem dan toch voor opkrikken? Hoe hoog? En dan met draaiende motor ontluchten?

Ik heb wel van de zomer de koelvloeistof vervangen, maar daarna had ik achter gewoon warme lucht...

Hoor het graag..

Bedankt vast weer..

Gr
Arno

zwagger 0

14 jaar

hoe is je waterpomp?

deze klacht kan er ook insluipen, je waterpomp trekt het steeds minder en op den duur krijgtie het water niet meer fatsoenlijk rond

motor wel op temp?

idd opkrikken en met draaiende motor ontluchten, niet een halve meter van de grond, wel dat het punt van ontluchten het hoogste ligt in het systeem

wat bedoel je met achter?

malle 0

14 jaar

malle, deze auto heeft achter een eigen kachelradiateur, en ontluchten doe je op het blok, niet opkrikken, onzin

gr

Peter

Mercury 0
badge

14 jaar

ok, ben net nieuw hier, zie nu pas dat rechts de gegevens van betreffende auto staan

zal er op letten

malle 0

14 jaar

Goedemorgen,

Gisteren nogmaals ontlucht en flink in de slangen geknepen.. Het lijkt erop dat het nu weer in orde is..

Vanmorgen goed op lpg en tevens snel warme lucht..

Wel gezien dat de motortemp. niet zo hoog komt als in de zomer.. Blijft nu staan tussen kwart en de helft..

Toch lucht geweest schijnbaar...

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Gr
Arno

zwagger 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.