hay mijn motor loopt staionair wel goed schud een beetje maar loopt goed en strat meteen
alleen bij het gasgeven dan begint hij flink te schudden en te ploffen en knallen
bij onderzoek blijkt dat als ik de bougie kabel van de 2e en 4e er af haalt de motor niet reageerd
Ik dacht eers dat er een bougiekabel verkeerd omzat vanwegen het geknal en geplof maar dat zit goed
heeft iemand een idee wat dat kan zijn, bij het uitdraaien van de bougie van de 2e cil zag ik dat hij zwart was
dus heb dat verwisseld maar dan nog reageerd de motor niet als ik de bougiekabel er af haalt hij blijft dan
gewoon stationair draaien.
dus kan wel zeggen hij loopt op vier cilinders die het wel doen en twee niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vermoedelijk lekke ( verbrande ) kleppen. Meet de compressie eens van alle cilinders.
kijk eerst eens of die 2 bougies uberhaupt wel vonken, deze ontstekingen zijn heel gevoelig voor vocht, vooral de bobines. deze bobines worden nog wel eens vervangen voor een universele en daar lopen ze sowieso niet mooi op. Kabels ook controleren op te veel weerstand, het vacuum van de vervroeging controleren, en is je rotor en vooral je verdeelkap nog een beetje fris, daar willen wel eens koolstofsporen in ontstaan, waardoor de vonk niet naar de kabel loopt, maar via de verdeler naar een ander punt verdwijnt.... Compressie meten is verstandig, want ook de stoters en de stoterstangen doen wel eens lastig bij deze motoren, die verder tot de allerbeste behoren, indien tijdig en goed onderhouden, draait zo'n lijn 6 zonder problemen een miljoen kilometers.
gr
Peco Power
hay , ..wel leuk als je een nieuwer model 6cil motor in je auto bouwt
de motor die er nu in zit heeft een electriceontsteking met ingebouwde bobine een hei onsteking,
daar moeten twee draden op , dus anders dan bij de normale bobine
zoek me rot waar ik die draden vandaan moet halen om de onsteking van stroom te voorzien,
vervolgens had mijn oude motor 1 stroomdraad naar de cabarateur nu zit er een schijnbaar elctriche cabarateur op waar twee draden aan horen eentje voor de chock en de ander draad die er niet is maar ook nodig is
vraag me af waar die vandaan moet komen kortom
wie heeft er raad
13 jaar
Na Een Hele Tijd Is Het Probleem Opgelost Het Was De Ontsteking In Zijn Geheel Vervangen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Camaro of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar