Chevrolet US Impala: Viel uit onder t rijden, na 100m.

Bouwjaar: 1979, Brandstof: LPG, Motorcode: 5.0 V8

Hallo,

ik rijdt al bijna 2 jaar met veel plezier, en veel kilometers met mijn 1979 Chevrolet Impala Wagon. Nu met de vorst ook niks aan de hand, afgelopen herfst een nieuwe accu erop en afgelopen zomer een nieuwe dynamo.

Vanmorgen echter, 07 02 2012 viel de motor uit na de straat te zijn uitgereden.

Ik probeerde de motor weer aan de praat te krijgen, maar helaas, de startmotor draaide vrolijk in t rond en t begon erg naar gas te ruiken in de auto.

Toen ik de motorklep opende zag ik dat de verdamper was bevroren, terwijl het niveau van de koelvloeistof op pijl is, en is tot -26 geschikt.

Ik maar terug naar huis en op fiets naar me werk... erg koud om 05:15u...

Weer thuis vanmiddag deed de Chevy nog niks met starten... nu de accu a/d oplader.

Wie weet wat er loos kan zijn,


met vriendelijke groet,



Johan.

chevy67

Geplaatst door chevy67 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Impala? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

ford'65 (0), 12 jaar geleden

Hoi,

Toch iets met je koelsysteem denk ik...dat je verdamper bevriest is een teken dat hij niet opwarmt...
Waar ik aan denk is luchtbel, en laat je kachel 's uit de eerste kmters..je verdamper heeft de warmte nodig!
Waterpomp schiet me ook zo te binnen evenals termostaat die open blijft staan.
Met deze temperaturen bevriest je verdamper vrij snel!
Check eerst s of de boel goed ontlucht is..



Succes groet jan

chevy67 (0), 12 jaar geleden

Hallo Jan,

morgen na me werk, zal ik de boel eens ontluchten, de waterpomp had ik al even bekeken, alvast bedankt voor de informatie. Zal vast wel lucht in het systeem kunnen zitten. Wel raar dat t gebeurt, maar ja wat je al zei, extreme kou, vooral s'morgens zo vroeg.

Nogmaals bedankt, en je hoort nog via hier van me,

met vriendelijke groet,


Johan.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Eerste paar km op benzine rijden alvorens op lpg over te gaan.

chevy67 (0), 12 jaar geleden

Hallo primera p11,

als dat zou kunnen deed ik het wel op benzine.

Maar er zit geen benzinetank onder (meer) zelfs, toen ik ze kocht al niet.

Bedankt voor je reactie,

met vriendelijke groeten,


Johan.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

ja,dan word het lastig.
Hopen dat de vrieskou snel over is,of heet water over de verdamper en hopen dat dat even voldoende is totdat de koelvloeistof warmte af gaat geven.

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

verdamper bevroren kan heel goed, bij min 14 zoals het vanmorgen bij ons was.... bovendien..weet je zeker dat je koelvloeistof nog steeds min 26 is? en... je start hem en dan choket ie en waarschijnlijk zet je hem 2 of 3 keer ff op contact met dit weer.. 3 keer gas verdampt (een extra shot) en dan starten.... laat de auto dan ff 5 minuten lopen....vinden je buren minder leuk misschien, maar die hebben vast ook wel eens herrie als jij op tijd wil slapen......
is het die bruine impala, die ik vorige week tegenkwam op de ring? ik reed in een 74 er chrysler town en country wagon.....

gr

Peco Power

chevy67 (0), 12 jaar geleden

[quote=primera p11]ja,dan word het lastig.
Hopen dat de vrieskou snel over is,of heet water over de verdamper en hopen dat dat even voldoende is totdat de koelvloeistof warmte af gaat geven.[/quote]
Hallo,

probleem opgelost, was een zekering... Zou wel oudje zijn geweest, of net even te licht voor een fractie...

Gelukkig niet meer op de fiets zo vroeg door de vrieskou, hahaha naar mijn werk toe.

Nog bedankt voor de hulp,

met vriendelijke groeten,


Johan.

chevy67 (0), 12 jaar geleden

[quote=Mercury]verdamper bevroren kan heel goed, bij min 14 zoals het vanmorgen bij ons was.... bovendien..weet je zeker dat je koelvloeistof nog steeds min 26 is? en... je start hem en dan choket ie en waarschijnlijk zet je hem 2 of 3 keer ff op contact met dit weer.. 3 keer gas verdampt (een extra shot) en dan starten.... laat de auto dan ff 5 minuten lopen....vinden je buren minder leuk misschien, maar die hebben vast ook wel eens herrie als jij op tijd wil slapen......
is het die bruine impala, die ik vorige week tegenkwam op de ring? ik reed in een 74 er chrysler town en country wagon.....

gr

Peco Power[/quote]
Hoi Peco Power,

nou was hier gisteren 07 02 2012 om 05:15u -17 brrrr.

Ik had voor de winter er een nieuwe accu op gekocht en de koelvloeistof afgetapt en er nieuwe ingedaan, vorige week nog laten meten.

Als ik mijn Chevy start, met sitepipes, is heel de buurt wakker, hahaha. Maar een voordeel voor de buren, nee, eigenlijk twee, ze verslapen zich nooit, en de Chevy slaat altijd, ook met de strenge vorst in één keer aan!!! Jah ik heb hier wel studentenwoningen genoeg met herrie en overlast op de raarste tijden... Als men(wil) slaapt.

Volgens mij heb ik jou wel zien rijden met je Chrysler Town en Country Wagon uit "74.

Mijn Chevy Impala Wagon is zwart, ex hearse, altijd lpg op gezeten. Staat nog steeds als "begrafenisauto"
op de RDW site.

Bedankt voor de tips, en hulp,

met vriendelijke groet,


Johan.

Mercury (0) PRO, 12 jaar geleden

Ha, een ex-hearse, dat verklaart waarom de lpg tank de plek van de benzinetank heeft ingenomen....
nou, je komt maar eens langs, normaal rijdt ik met een chevrolet transsport....maar soms met de town en country of een eldorado of een caprice wagon van 84, enzovoort......

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.