close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Impala: afstellen tuimelaars

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 229 V6

ik heb de koppakking vervangen, nu moeten de tuimelaars en alles er weer op. hoe strak moeten deze aangedraaid worden of afgesteld. hoeveel speling moeten deze houden/hebben.
het is een GM 229 V6 uit 1980.
alvast bedankt voor jullie hulp. groeten piet

Geplaatst door

chevy impala (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nul, deze heeft hydraulische stoters.....

Mercury 0
badge

13 jaar

ja, er lopen kanalen door de stoters, hoe vast moeten die moeren dan?

chevy impala 0

13 jaar

je moet de moeren toch niet helemaal aan draaien?

chevy impala 0

13 jaar

google eens op hydraulische kleppen stellen of valve clearance adjustment . je draait de zaak vast en dan kan je een halve slag bij ag af geven, als de zaak te veel tikt....

Mercury 0
badge

13 jaar

http://www.youtube.com/watch?v=HSR36fmBR...

klppendeksels kunnen er wel afblijven..... daar heb je die opengezaagde niet voor nodig, tenzij je dit soort zaken de hele dagen doet.....

http://www.youtube.com/watch?v=mip6_SW1k...

http://www.youtube.com/watch?v=adx7Zuhh7...

je draait ze gewoon vast, dan laat je de motor lopen, draait ze los tot de zaak begint te tikken, dan weer anderhalve slag vast.....

Mercury 0
badge

13 jaar

NET als bij die oude Opel 2.0 motoren.... ;)

Santa 0

13 jaar

heel eenvoudig,je zorgt ervoor dat de betreffende cil.in compressiestand staat ,dan pak je de stoterstang tussen duim en wijsvinger en moet je de stoterstang kunnen draaien ,moer aandraaien totdat je hem niet meer kunt draaien,dan de moer halve slag verder,zo doen ze het bij motoren revisie,want die kunnen hem niet laten lopen of testen.of de moeren wat aandraaien niet tot op de bodem,gewoon zodat de tuimelaars wat op spanning staan,dan motor laten lopen zal wel klepperen en slecht lopen ,dan moer los totdat de tuimelaar gaat tikken en moer weer vast totdat ie net ophoud met tikken,zo pak je ze allemaal,dan motor afzetten en dan de moeren halve tot 3 kwart vaster draaien,motor starten en luisteren ,geen getik meer opbouwen het zaakje.anders de tikkende nog even opnieuw aanpakken,moer weer los en vast totdat ie niet meer tikt halve slag verder.

[quote=Santa]NET als bij die oude Opel 2.0 motoren.... ;)[/quote]
Juist!!! zo is het....

Mercury 0
badge

13 jaar

ik wil iedereen bedanken voor de hulp, motor loopt weer mooi, bedankt voor alle hulp!! groeten piet

chevy impala 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.