auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daewoo-Chevrolet Nubira: cv defect?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo

Vorige week begon de cv af en toe te haperen. Als ik van binnenuit de deur op slot doe zouden normaal gesproken alle deuren op slot gaan, dit is niet meer het geval. Hij heeft het nog een tijdje gedaan als ik de deur een stukje opende. Heb toen even op het doorvoerstuk van de bekabeling tussen de deur gedrukt, en toen was het helemaal afgelopen. Ook met sleutel van buiten doet hij niks meer.

Zekering is nog goed, kan dit een relais zijn of is het een kabelbreuk? Zijn er plekken waar dit vaak voorkomt?
Weet iemand misschien welke kleur de bedrading heeft die ik moet vinden?

Zijn er ergens elektrische schema's te vinden van dit type auto?

B.v.d
Wouter

Geplaatst door

W.O (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me een gevalletje kabelbreuk in de kabelgoot even openmaken en kijken of er een draad door is

[quote=michiel_laguna]Lijkt me een gevalletje kabelbreuk in de kabelgoot even openmaken en kijken of er een draad door is[/quote]
Heb je misschien tips hoe ik daarbij kom? Moet de gehele binnenkant van de deur los gehaald worden?
Heb al even gekeken waar de draden binnenkomen (achter het zekeringenkastje) maar die zien er nog goed uit....

W.O 0

16 jaar

ik ga er vanuit (aangezien ik niet bekent ben met die auto) dat er gewoon een soort rubber slang tussen de deur en de carroserie zit waar kabels doorheen lopen naar de deur. deze is meestal eenvoudig van buiten af los te wippen als de deur open staat en daar kijken of er niets kapot is.

Bedankt Michiel, ik ga het proberen...

W.O 0

16 jaar

Al meerdere malen over geschreven, aarde is een ramp als dit gaat spelen maar zeker op te lossen. Naast de accu zit een punt wat vol met corosie zal zitten, de zekering dozen losmaken en nakijken/schoonmaken, onder de deuren in de drempel zitten bergen draden waar soms een breuk in kan komen.

WPW 0

14 jaar

Ik heb net geprobeerd om de aarde die van de accu naar het chassis los te halen. Ik dacht dat er een schroef in zat, maar hij bleek vastgelast en is nu afgebroken. (foto hieronder)

Ik heb de aarde op een ander punt bevestigd, dit heeft niet geholpen.

Bedankt voor je reactie, ik zal morgen proberen de zekering dozen los te halen
en onder de drempel kijken.

W.O 0

14 jaar

Heb je het gat goed geveild? je moet echt kijke of er ruim contact is tussen de bout en het chassie, 1 randje vanaf de bout is niet voldoende, bij mij zat'ie met een bout en de monteur heeft wel 10min staan schuren en zo tot alles bloot lag, goed aandraaien en met eea. vet erover voor het roesten. Nu zijn er meer van deze plekken, maar bij mij was dit de gene die ellende veroorzaakte.

WPW 0

14 jaar

Ik denk dat ik ook een aarde probleem heb; alle aardepunten in de motorruimte heb ik al gecontroleerd.
Deze waren niet aangeslagen of geroest, voor de zekerheid toch maar even opgeschuurd en ingesmeerd met accuvet (niet zuurhoudende vaseline)

Heeft er iemand nog een tip om het zoeken naar breuken te vergemakkelijken?
De kans is groot dat mijn specifieke breuk in de kabelboom zit...

sanscorp 0

14 jaar

Niet echt een tip anders dan alles nalopen, meten is leuk om te zien of er verbinding is maar aarde sh*t meet je niet, dat moet gewoon op alle punten grof contact maken, oftewel losmaken en flink veilen/schuren, hoe groter het contact vlak hoe beter en vergeet niet bij het maken van extra punten dat de kabel dik genoeg is. Er schijnen ook slicepacks in te zitten maar die hebben we nooit gevonden. Oja, sommige contact punten kan je ook na-solderen als je twijfelt.

WPW 0

14 jaar

[quote=WPW]Heb je het gat goed geveild? je moet echt kijke of er ruim contact is tussen de bout en het chassie, 1 randje vanaf de bout is niet voldoende.[/quote]
Bedankt voor de tip, ik ga dit proberen.

W.O 0

14 jaar

Ik heb 2 extra aarde verbindingen gemaakt en doorgemeten van aardepunt naar andere punten van het chassis (willekeurig schroefje).
Weerstand 0 dus dat lijkt me okay.

Verder gewoon standaard speakerdraad gebruikt, als er 220 doorheen kan bij het aansluiten van een lampje kan 12 volt ook geen kwaad.

Ik heb electra schema's beschikbaar van de Nubira, ze staan zelfs online!


succes!

sanscorp 0

14 jaar

Bedankt Sander, maar op de site staan alleen nubira's vanaf 2005.
Ik ga nog proberen een extra aarde aan te sluiten.

Ik heb ook gemerkt dat de motor niet warm genoeg wordt. Als hij stilstaat wordt hij wel warm, maar zodra ik ga rijden zakt de temperatuurmeter terug tot onder de helft van de normale temperatuur. Ook voel je dat de warme lucht kouder wordt....
Ik heb een stuk karton voor de radiator geplaatst, maar dat heeft geen effect...
Hoeveelheid koelvloeistof lijkt voldoende. Oliepeil ook.

Zou dit met een slechte aarde te maken kunnen hebben?

W.O 0

14 jaar

Lijkt mij op een defecte thermostaat.

Philipstech

philipstech 0

14 jaar

is inderdaad model 2005 - 2009.. niet opgelet.
Er is een andere beschikbaar maar kan hem zo snel niet vinden.

Service manual is helaas "iets" te groot om via mail te versturen, 204mb..
Kan wel wat afbeeldingen voor je uploaden, zeg maar wat je nodig hebt.

sanscorp 0

14 jaar

[quote=sanscorp]Kan wel wat afbeeldingen voor je uploaden, zeg maar wat je nodig hebt.[/quote]
Grote hoeveelheid afbeeldingen graag even per mail richting de TS verzenden.

Gr. paul (moderator problemcar-team)

P. Kelder 0
badge

14 jaar

zat meer aan de eigen webserver te denken maar als je mij die methode uit kan leggen Paul dan graag :)

sanscorp 0

14 jaar

[quote=sanscorp]zat meer aan de eigen webserver te denken maar als je mij die methode uit kan leggen Paul dan graag :)[/quote]
Gaat niet zo zeer om de server, het gaat ons meer om het topic leesbaar te houden, minimaal met afbeeldingen te vervuilen.
Grote hoeveelheden afbeeldingen graag per mail richting de TS.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Philipstech, een vraagje,
Als de thermostaat stuk is, hoe kan het dat de motor wel warm wordt als hij stationair draait?

W.O 0

14 jaar

Sanscorp,

Ik heb interesse in de service manuel... Ik heb een ftp server(tje) draaien hier, misschien is dat een idee.
Anders zou het ook met een VNC server moeten kunnen die hier draait.

Misschien kan je me even mailen?

W.O 0

14 jaar

Ik krijg steeds meer het idee dat er iets mis is met de electra van de auto. Het is begonnen met de cv, (af en toe weigeren, en nu helemaal dood)
Het rechter achterraam doet het ook niet meer, eerst alleen nog als de bestuurdersdeur half open stond (!), nu ook dood.
Stappenmotor doet raar, ruitenwisservloeistofpomp (jammer dat de PS3 de spel-avonden overneemt :-) doet raar. Dashboard verlichting is stuk.

Cv en raamprobleem klinken als kabelbreuk, maar kan niks vinden.


Zou iemand mij kunnen helpen bij het vinden van de thermosstaat? ▼

W.O 0

14 jaar

Zie het thermosstaathuis al zitten..... Volg de bovenste slang van de radiateur deze gaat richting het thermostaathuis.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Klopt Wouter.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Bedankt!

W.O 0

14 jaar

Ik merk dat de temperatuur afhankelijk is van de toeren/snelheid. Op de snelweg (130 op teller) lijkt hij redelijk warm te worden en te blijven.
Bij 70/80 km/u in z'n 5 (1200/1800 toeren) zakt hij tot onder de helft terug. Als ik 50 km/u in z'n 3 rij is het ongeveer 65 %, in z'n 4 45%. Bij stationair stilstaan wordt hij goed warm.

Ik ga het in de gaten houden, er zijn momenteel andere problemen met de auto waar ik iets aan moet doen....

W.O 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.