Daewoo-Chevrolet Lanos: Deawoo Lanos, koppelingspedaal gaat zwaar, en blijft hangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

Heren,

Ik heb een probleem aan een Deawoo Lanos, auto rijdt gewoon prima, koppelt en schakelt goed.
Tot je op een gegeven moment wat langer rijdt (45-60 minuten) dan gaat het koppelingspedaal steeds zwaarder.
Op een gegeven moment blijft hij zelfs onderin hangen, dit is vooral tijdens filerijden.
Als je de auto een uurtje laat staan koppelt deze weer prima.

De klacht is al een tijdje aanwezig, maar de klacht gaat steeds sneller voorkomen (dus al na 30 minuten rijden).
Ik lees op dit mooie forum diverse topics over de gaffel enz, maar dat lijkt toch niet echt op dit verhaal.

Ik kan niet verklaren wat in het koppelingssysteem deze problemen zou kunnen veroorzaken.
Het enige wat ik tot nu toe gedaan heb is het systeem ontucht en ververst.

Ik twijfel of ik de bak eraf moet gaan halen of dat het in het hydraulische systeem zit.

Graag hulp en ervaringen!
Alvast bedankt!

antig01

Geplaatst door antig01 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Lanos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

De overbrenging gaat ergens klemmen door temperatuurverschil.. waarschijnlijk roest. de gaffel maakt ook deel uit van de overbrenging.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

we zijn toch een professioneel forum dacht ik hier?

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=marcel7031]we zijn toch een professioneel forum dacht ik hier?[/quote]
Verklaar je nader???

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

sorry, Cor, ik neem aan dat een professional een forum gebruikt op het moment dat je er (even) niet uitkomt.
Bij een auto van dik 15 jaar oud lijkt het mij niet onlogisch dat er wat gaat slijten.
Het is geen auto waarvan je eerst 100% een diagnose wil weten voordat je gaat sleutelen.
Laten we dit forum zuiver houden lijkt mij.
Wellicht vind je mij te kritisch, beetje afhankelijk van de opzet van de bedenkers.
gr marcel

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Marcel, Ik kan me bijna niet voorstellen dat een professional de vraag stelt welke antig 01 steldel. Daarom ben ik er serieus op ingegaan.

Overigens lijkt het me een zaak welke aangepakt zou kunnen worden. De niet professionels welke zich toch bij die club scharen, verplaatsen naar particulieren.

ik vind het leuk de particulieren in relevante zaken wat uitleg te geven. Ik merk dat dat soms ook nog wordt gewaardeerd.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

je koppelings pedaal blijft onderin hangen,dan denk ik niet dat je druklager zwaar over de buis schuift,anders zou de koppeling gaan slippen,ik denk dat je hoofdkoppelcilinder het begeven heeft,want als het iets na de hoofcilinder zou zijn zou toch elke keer je pedaal omhoogmoeten komen,hier zit een veer in die je drukstang terugdrukt,of het scharnierpunt van je pedaal zou ook nog kunnen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Lanos of stel zelf een nieuwe vraag.