4 maanden terug revisiemoter laten plaatsen na kapotte koppakking.
nu reed ik en zette me auto op parkeerplaats en zag meteen rook onder motorkap vandaan komen en een plas water verschijnen onder de motorkap.
thuis water bijgevuld en moter gestart meteen liep de vloeistof weer weg, kan niet goed zien waarvandaan maar als ik onder de auto kijk zie je daar eruit lopen. wat kan dit zijn, hoop niet weer koppakking zucht
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan vanalles zijn, slang/pomp/radiateur. eerst maar eens een monteur naar laten kijken, in de tussentijd NIET mee rijden, zonder koelvloeistof grote kans op gevolgschade.
Groeten Marcel
Een komplete motor vervangen voor een lekke koppakking is wat overdreven, maar misschien was er meer aan de hand.
In dit geval, water bijvullen en kijken waar het wegkomt lopen, zo moeilijk is dat niet, waarschijnlijk uit je radiateur of 1 van de slangen.
Als het zo uit je kop(pakking) komt lopen, dan is het wel heel erg vreemd zeker met zo'n 3 cilinder. Dan heeft ie ook al een poosje niet echt lekker gelopen.
Ga er in elk geval zo NIET mee rijden, want dan draai je het hele motortje wel compleet aan gort!!
Gr
Peco Power
[quote=susannesworld]4 maanden terug revisiemoter laten plaatsen na kapotte koppakking.
nu reed ik en zette me auto op parkeerplaats en zag meteen rook onder motorkap vandaan komen en een plas water verschijnen onder de motorkap.
thuis water bijgevuld en moter gestart meteen liep de vloeistof weer weg, kan niet goed zien waarvandaan maar als ik onder de auto kijk zie je daar eruit lopen. wat kan dit zijn, hoop niet weer koppakking zucht[/quote]
Heb je een gereviseerde of een reeds gebruikte motor laten monteren? Bij een revisiemotor zouden zich geen lekkages aan het blok zelf mogen voordoen. Deze motoren hebben wel een paar beruchte koelkwaaltjes. Eén daarvan is dat het inlaatspruitstuk koelvloeistof kan lekken. Daarover is op dit forum voldoende info te vinden. Heb dit probleem laatst ook bij de Matiz van m'n vrouw gehad. Het hele spruitstuk vervangen is niet nodig. Het koelwaterkanaal wat normaliter door een deel van het inlaatspruitstuk wordt afgedekt kun je eenvoudig afdichten met een zelfgemaakt plaatje en pakking. Het verteerde kunststof van het spruitstuk kun je er dan vanaf zagen. Werkt prima, want het koelwater heeft geen enkele functie in het inlaatspruitstuk. En je bespaart je er ook nog eens 110 euri mee voor een nieuw spruitstuk.
Als je een gereviseerde motor hebt dan zou wellicht één van de (kachel) slangen aan de achterkant van het blok kapot kunnen zijn. Die hebben ze immers bij de de- en montage los gehad.
Succes ermee.
Rob.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar