close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Matiz: Motor management lampje

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0,8 (3cil)

Tijdens normale rit op de snelweg plotseling het oranje lampje van het motormanagement aan.
Op eerste de beste parkeerplaats gestopt en motor (olie en koelwater) bekeken. Geen gekke dinegen gezien en reis rustig voortgezet. Geen vermogens verlies oid en wagen rijdt zoals voordien (denk ik). Nu blijft lampje wel branden (ook na loshalen accu klem). Hoe is dit zelf te resetten of uit te lezen EN waar bevindt deze steker zich? (zelf electrotechnicus dus wat draadjes betreft ben ik niet echt bang).

Geplaatst door

matiz driver (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zelf lampje resetten? Alleen met een beitel en hamer.
Motor uit laten lezen en dan verder kijken.

oldford 0
badge

13 jaar

Vraag: Blijft het lampje ook branden als de oorzaak ook maar even aanwezig was (geheugensteuntje) of brandt deze alleen als het probleem hard aanwezig is.

matiz driver 0

13 jaar

Lampje blijft branden zolang de storing aanwezig is.
Na het oplossen/verdwijnen van de storing blijft het lampje nog minstens 3 ritten branden.
Daarna blijft de storing nog minstens 37 ritten uitleesbaar.

oldford 0
badge

13 jaar

En? Lampje al uit?

oldford 0
badge

12 jaar

Nou, . . . nadien nog maar 1x met auto gereden en toen brandde lampje nog. Auto reed naar mijn gevoel niets minder dan voorheen. Als je schrijven klopt en de storing zou niet meer aanwezig zijn dan heb ik nog 2 ritten te gaan, of enkele meer om er achter te komen of storing nog aanweig is. Waarom nog niet laten uitlezen: met de garage die de auto geleverd heeft (Daewo/CHevi dealer) heb ik geen band meer na kleien onenigheid. Auto nadien bij merkloze garage onderhouden. Om nu terug te vallen op orginele dealer zie ik als een weg met de staart tussen mijn benen (en welk tarief koppelen ze daar weer aan). Ik hoop op uitgaan lampje na zoveelste rit maar zal het zeker niet zo ver laten komen dat het lampje uitgaat door doorbranden/levensduur. Maar nogmaals, auto rijdt denkbeeldig net zoals voorheen. In het verleden wel een paar keer een brandend accu lampje gehad wat weer uitging bij een een peut gas geven. Nu dit rode accu/batterij lampje niet meer zichtbaar (is niet doorgebrand) maar na vele kilometers nadien plotseling het oranje motormanagement lampje.
Ik wacht nog even af en elke reactie is uiteraard welkom.

matiz driver 0

12 jaar

Auto is met een algemene EOBD/OBD2 scanner uit te lezen.
Zul je misschien niet altijd alles kunnen zien, maar in ieder geval wel de storing die het lampje aan zet, dat is wettelijk zo geregeld.
Zowat iedere garage/universeel/dealer kan dit, dus je hoeft niet naar de verkoper terug of specifiek naar een Chevrolet dealer.
Kan je eigen garage dat niet voor je doen?

Even voor de zekerheid: je accu-lampje gaat gewoon aan als je het contact aan zet?

oldford 0
badge

12 jaar

Ja, bij contact aan gaat het batterij lampje branden en na starten bij draaiende motor gewoon weer uit. Wat in het verleden de oorzaak is geweest dat al rijdend het acculampje (gezamelijk met handrem lampje (is uitroepteken lamje)) ging branden (en dit diverse keren), is nog niet duidelijk. Met even goed gas geven (koppeling ingetrapt) ging het lampje ( de 2 lampjes) weer uit. Geen oorzaak gevonden maar ook de spanning niet gemeten.
Ik zal, als het lampje na diverse ritten toch blijft branden maar contact opnemen met de kleine garage alwaar de auto onderhoud heb laten geven (is geen dealer maar onderhouds/reparatie APK garage) of anders met de staart tussen de benen naar de originele dealer met originele onderdelen EN . . . . .prijs. Wel mijn laatst te ondernem stap maar komt daar (= dealer) denk ik wel 100 o/o en mogelijk door/in 1 stap goed.

matiz driver 0

12 jaar

Even terugkoppelen: Nav het blijven branden, ook na diverse starten/ritten. van motormanagement lampje de 60.000 km oude originele Bosch bougies maar vernieuwd. Vandaag weer gereden met het brandend lampje. Het lampje ging altijd na starten een fractie van een seconde uit en daarna weer gewoon blijvend aan. Vanmiddag op weg naar een dealerloze garage, waar men dacht het management wel uit te kunnen lezen, zet ik voor een gesloten overweg even mijn motor uit. Nadat de overweg weer vrij is start ik, plus minus voor de 6e tot max 9e keer na het vernieuwen van de bougie, de Matiz weer en zie tot mijn stomme verbazing dat het management lampje niet meer brandt. Nav dit rechts omkeer gemaakt en hopen dat dit nu zo blijft. Oorspronkelijke oorzaak blijft ???????????
Oldford.........Professioneel en d b (2 opgestoken duimen)

matiz driver 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.