Daewoo-Chevrolet Matiz: Motoruitval

Bouwjaar: 2000

Hallo,
Mijn matiz heeft constante motoruitval tijdens het rijden. 1 Dag ging het prima, daarna begon het weer. Met het starten wil hij de vonk niet meer overbrengen. Heb de bobine laten vernieuwen, kop na laten kijken en nog valt hij uit na ongeveer 2 km rijden, alsof hij geen brandstoftoevoer krijgt. Ik heb het afgelopen half jaar steeds problemen ivm de koelvloeistof gehad. Overdruk, waterpomp, spruitstuk van de inlaat, koppakkingen, sensoren, kabels, bougies en ga zo maar verder... Wie weet het??
Bvd, Alberdina

Alberdina

Geplaatst door Alberdina (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Wat ik zonet verderop gelezen heb...kan het ook zijn, dat de sleutel beschadigd is oid? Dat tijdens het rijden de startonderbreker inschakelt? Tis maar een meedenkertje...en een stille hoop op niet weer een dure reparatie... Pfff
Bvd.

RvL (0), 18 jaar geleden

Probeer het eens met je reservesleutel inderdaad. Kan zijn dat het aan je sleutel ligt. Anders is de transponder in het contact een goede tweede.

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Ik heb de sleutels geprobeerd, auto start niet. Dealer gebeld en die zegt ook dat dat het probleem niet kan zijn. Wordt vervolgd...

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Er is een nieuw relais voor de benzine ingezet. Vandaar geen toevoer. Nu maar hopen dat dit het euvel is geweest.

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Update...een week later..en de auto staat weer stil met hetzelfde probleem... Wie biedt???

RvL (0), 18 jaar geleden

Brandstofpomp misschien kapot? Zo maar een suggestie

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Hoi,
Brandstofpomp is het ook niet. Volgens de dealer blijkt het de computer te zijn. Hij maakt geen vonk...het motorstuurapparaat? Niemand die daar ooit van gehoord heeft, dat blijkt nadat ik 2 andere dealers heb gebeld. Iets met de gaskleppen oid. Het is een dure grap, maar op dit moment levert inruil ook weinig op.
Wordt vervolgd...

sarabande99 (0) PRO, 18 jaar geleden

er is een bedrijf dat die dingen kan repareren heb een folder op de zaak liggen

RvL (0), 18 jaar geleden

Als het de computer is, probeer dan eens een tweede hands van de sloop of zo. Voor zover ik weet zit er in een Matiz maar 1 computer, waarom dan geen 'sloop'computer?

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Ik ben al op zoek geweest naar een sloper, maar niemand heeft ze. En dan nog...is het mogelijk om dat via de dealer te laten doen? Ik heb niet echt ervaring met dit soort dingen. Als het onderdeel gemaakt kan worden door bv. Actronics..hoe kom ik erachter WAT er gemaakt moet worden. En wie wil hem voor me de- en monteren? Of kan dat gewoon bij de dealer gebeuren?

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Nu blijkt het het ontstekingsmodule te zijn. Oftewel de verdeler? Redelijk duur gevalletje, maar de hoop is weer iets wedergekeerd. Terecht of niet?
Alhoewel het mij lijkt dat zo'n module alleen maar nodig is om de auto te starten, vanwege de vonk. En niet dat hij daardoor onder het rijden zomaar uitvalt...maar ik zal het wel mis hebben. Wie kan mij hier iets over vertellen?
Bvd

RvL (0), 18 jaar geleden

De ontsteking heb je altijd nodig. Uit de bobine komt een enkele stroom. Deze gaat naar de verdelerkap. Op de verdelerkap zitten ook de bougiekabels.

Een rotor in deze verdelerkap draait rond en zorgt dat er op het juiste moment een verbinding is tussen de bobine en de bougiekabel, waardoor de bougie gaat vonken.

Het lijkt me alleen sterk dat deze verdelerkap het t ene moment goed doet en het andere moment ineens niet meer, want het is niets meer dan een plastic/rubber kap met daarin wat stalen/koperen pinnen.

Overigens is zon kap niet zo heel duur. Een hele nieuwe ontstekingsmodule zal wat meer kosten, maar nog niet schrikbarend duur.

Mocht het de stroomverdeler betreffen, dan wordt het geintje wat duurder.

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Kosten onderdeel is ongeveer ¤200/250 excl. loon. Er is begin dit jaar wel een nieuwe verdeelkap op gekomen...slangen waren poreus. Het zal dus wel de stroomverdeler zijn. Ik denk dat de auto vanmiddag klaar is, dan zal ik eens informeren. Bedankt Roy, ik hou je op de hoogte van de (goede?) afloop.

Alberdina (0), 18 jaar geleden

Yep...stroomverdeler. En de katalysator rammelt. Dat was me bekend en schijnt weinig motorisch kwaad te kunnen. Ik hoop dat ik nu even een jaar minimaal van allerlei onkosten af ben. Ze zeggen dat een matiz over het algemeen weinig mankementen heeft. Ik hoop dat mijn auto nu ook weer een tijd reparatievrij is. Onderhand ben ik binnen ruim een half jaar tijd ¤1300 kwijt. Hij is als nieuw...zolang het plaatwerk maar niet gaat roesten... :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.